UNTRR


Haiducii şi Groparii

DN1 drum european? Mai degrabă un drum de servitute prost întreţinut. DN1A? Doar pentru cei care nu se înţeleg cu proprietarii DN1. Interdicţia permanentă pentru vehiculele de peste 3,5 t de pe DN1 şi starea lui primăvăratică ar justifica retragerea pomposului apelativ de „drum european“ înregistrat la ONU. Trebuie să ştiţi că, în conformitate cu prevederile Acordului European cu privire la Principalele Artere de Trafic Internaţional, drumul E 60 porneşte din Franţa şi se opreşte la graniţa cu China, pe ruta:

Brest - Nantes - Tours - Orléans - Courtenay - Beaune - Besançon - Belfort - Mulhouse - Basel - Zürich - Winterthur - St. Gallen - St Margrethen - Lauternach - Feldkirch - Imst - Innsbruck - Wörgl - Rosenheim Ð Salzburg - Linz - Wien - Nickelsdorf - Mosonmagyarovar - Gyor - Budapesta - Puspokladany - Oradea - Cluj Napoca - Turda - Târgu Mureş - Braşov - Ploieşti - Bucureşti - Urziceni - Slobozia - Hârşova - Constanţa ... Poti - Samtredia - Khashuri - Tbilisi - Ganfja - Evlak - Baku - Chardzhu - Alat - Buchara - Karshi - Guyai - Sherobod - Termis - Dusahnbe - Jirgatal - Sarz Tash - Irkeshtam.

Singura secţiune din E 60 pe care este interzisă în permanenţă circulaţia vehiculelor de peste 3,5 t este cea subliniată!

Pe ninsoare şi zăpadă de 3 cm, plugurile merg ridicate şi cu viteză de-a lungul drumurilor naţionale şi europene din România, pentru a asigura o paradă scumpă şi ineficientă a hotărârii autorităţilor parcă din Australia (mereu luate prin surprindere) de a învinge zăpada arctică. Dacă mai există şi utilaje din acestea dotate cu lamă frontală şi dispersor posterior de materiale antiderapante, feriţi-vă, că împrăştie pietre, fără să cureţe şi zăpada.

Pentru buna siguranţă a traficului, poliţia veghează. După dotare, se pare că poliţia are probleme serioase cu bugetul sau mai ales cu modul de utilizare al acestuia. Are în dotare VW Passat de 2,5 l V6 4x4, cu normă de consum pentru patrulare cam cât o sticlă de coca-cola de 1,5 l, motiv pentru care fie nu reuşeşte decât să arate în mod constant ceea ce noi, participanţii la trafic, nu ar trebui să facem, parcând maşinile în mijlocul drumului (vezi vânătoarea de dimineaţă pe segmentul Universitate-Unirii), pe stratul verde de pe mijlocul drumului, fie încearcă cele mai sofisticate capcane şi apelează la colaboratori externi (epoca externalizării, deh!) cu dotare personală: Mercedes alb tip W124 (Arad-Deva), VW Vento vişiniu (MH), Opel Vectra A vişiniu (HD) desigur neinscripţionate, nemarcate, fără sisteme de avertizare optică/acustică, dar cu costumaţie de poliţie rutieră (aşa par, cine mai ştie care e costumaţia legală?).

Nimic surprinzător până aici pentru România. Dacă ne amintim că la anul pe vremea aceasta ar trebui să fim integraţi în UE, ar trebui ca toţi, autorităţi şi cetăţeni să ne gândim mai bine şi să acţionăm.

Nu există nici o ţintă, decât păcălirea cetăţeanului, ascuţirea simţurilor acestuia prin întinderea celor mai ingenioase capcane - societatea capitalistă trebuie construită doar cu cei suficient de rezistenţi care pot trece prin toate aceste capcane şi de către cei suficient de iscusiţi în a le evita. Toţi ceilalţi trebuie să dispară, asemenea animalelor slabe din turmă, deoarece înfrânează elanul european al României!

Din ciclul să ajungem la locul faptei înaintea victimei: deşi în Parlamentul European obligativitatea dotării cu bandă reflectorizantă de contur pentru vehiculele lungi (regulamentul ECE-104, pentru care există doar doi producători la nivel mondial: 3 M şi Reflexite) se va dezbate în martie 2006, România şi-a autoimpus această reglementare încă discutată în UE, ca obligatorie începând din aprilie 2006.

O posibilă nouă provocare a autorităţilor române: pe când să dăm şi ora înainte de Greenwich?

 

 

Radu Dinescu,

Secretar General

al UNTRR





Ultima modificare a paginii: 03.04.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii