Marcajul reflectorizant obligatoriu incepand cu 10 octombrie 2009
Marcajul reflectorizant, obligatoriu incepand cu 10 octombrie 2009
Pe toate autovehiculele de transport marfa in tarile CEE-ONU
Datorita lipsei obiectiilor, amendamentele la Reglementarea 48, care vor face ca marcajele reflectorizante sa devina obligatorii pe toate autovehiculele noi de transport marfa in tarile contractante CEE-ONU, a trecut de ultimul proces de ratificare.
Pe 10 octombrie 2006, procesul final de ratificare ONU al seriilor de amendamente 03 la Reglementarea 48 s-a incheiat. Pana la acea data, ONU - New York nu a primit numarul minim necesar de scrisori de obiectii si a concluzionat ca amendamentele la Reglementarea 48 au fost acceptate. Aceste amendamente vor face ca marcajul reflectorizant, costisitor si ineficient, sa devina obligatoriu pe toate autovehiculele de transport marfa in acele tari CEE-ONU care aplica Reglementarea 48.
Cadrul implementarii:
• Referitor la implementarea ulterioara a amendamentului, data oficiala a intrarii in vigoare a fost stabilita de ONU ca fiind 10 octombrie 2006;
• Dupa o perioada tranzitorie de 12 luni, insemnand pana pe 10 octombrie 2007, partile contractante la Reglementarea 48 pot incepe sa aprobe agrearea autovehiculelor de transport marfa nou inmatriculate, daca ele sunt dotate cu marcaj reflectorizant;
• Dupa 36 luni de la data intrarii in vigoare, insemnand 10 octombrie 2009, toate autovehiculele de transport marfa nou inmatriculate din partile contractante trebuie sa fie echipate cu marcajul reflectorizant. In pofida tuturor argumentelor si studiilor stiintifice, cum ar fi studiul european al Cauzelor Accidentelor Camioanelor, care a dovedit ca lipsa vizibilitatii nu reprezinta factorul principal cauzator de accidente cu autovehicule de transport marfa, o reglementare costisitoare si greu de aplicat, care nu va imbunatati securitatea rutiera intr-un mod eficient, a fost adoptata.
Cerintele juridice privind durabilitatea si aspectele referitoare la sanctionarea lipsei benzii sau deteriorarea acesteia si controalele tehnice nu au fost inca abordate si vor conduce in timpul implementarii la multe decizii arbitrare ale autoritatilor de control si implementare.
Sursa: IRU