UNTRR


INFORMATII UTILE Noiembrie 2006

INFORMATII UTILE


1. Controlul vamal la frontiera dintre Romania si Ungaria va fi eliminat la 1 ianuarie 2007

Controlul vamal la punctele de trecere a frontierei romano-ungare va fi eliminat la 1 ianuarie 2007, atat in cazul mijloacelor de transport marfa, cat si la transportul de calatori, odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana.

Decizia este inclusa intr-o declaratie comuna incheiata, miercuri, la Bucuresti, intre Autoritatea Nationala a Vamilor (ANV) din Romania si Garda Vamala si Financiara din Ungaria, se arata intr-un comunicat al ANV.

Autoritatile vamale ale celor doua state vor lucra la punctele de trecere a frontierei, in schimburi, pana la 7 ianuarie, pentru incheierea evidentelor potrivit reglementarilor interne.

Incepand cu 1 ianuarie 2007, mai multe brigazi mobile vor efectua controale, in cele doua state, in incercarea de a limita contrabanda si traficul ilegal de bunuri. (Sursa: Mediafax)

 

2. Bugetul Ministerului Transporturilor, avizat de Comisiile de administratie

Comisiile de administratie publica ale Parlamentului au avizat luna aceasta bugetul Ministerului Transporturilor pe 2007, ministrul Radu Berceanu spunandu-le deputatilor si senatorilor ca in Guvern au fost „batalii foarte mari“ in legatura cu alocarea bugetara.

Berceanu a explicat ca s-a hotarat ca, din bugetul de stat, sa fie dati mai multi bani la invatamant, sanatate, cultura, iar, in schimb, transporturile sa beneficieze de o mare parte din Fondul de dezvoltare constituit din banii proveniti din privatizarea BCR, CEC, fond care nu este cuprins in bugetul de stat.

Radu Berceanu a aratat ca, in acest Fond de Dezvoltare, vor fi 2,2 miliarde de euro din privatizarea BCR, 800 milioane de euro din privatizarea Electrica si aproximativ 500 milioane de euro din privatizarea CEC.

El a adaugat ca, pe langa suma alocata de la buget de 10.848,78 mii RON, Ministerul Transporturilor va primi din fond un miliard de euro pentru proiecte mari de infrastructura si nu pentru consum.

Potrivit lui Radu Berceanu, daca ministerul pe care il conduce ar primi mai multi bani, de exemplu 3-4 miliarde de euro, nu ar putea sa-i cheltuiasca imediat, deoarece sunt probleme legate de inexistenta unor proiecte si a constructorilor.

Acesta a explicat ca toate firmele de constructii sunt la „limita de sus a capacitatilor“. Berceanu a mai spus ca, pentru anul viitor, vor fi dati in folosinta 75 km de autostrada si ca ar trebui ca, apoi, in fiecare an, timp de 10 ani, sa se dea in folosinta cate 200 km de autostrada, pentru ca Romania sa ajunga la nivel european. (Sursa: Mediafax)

 

3. Noi prevederi privind echipamentul de iarna in Austria

Asociatia Transportatorilor din Austria - AISO informeaza asupra noilor prevederi privind echipamentul de iarna, dupa cum urmeaza:

• Lanturile de zapada trebuie sa se afle la bordul tuturor autovehiculelor de transport calatori si marfa de peste 3,5 tone, in fiecare an, intre 15 noiembrie si 15 martie.

Lanturile trebuie sa fie montate la cel putin doua roti motoare pe aceeasi axa. Lanturile de zapada trebuie sa fie compatibile cu standardele ONORM. Sunt autorizate si produsele similare din statele membre UE care poarta codul CE.

Lanturile trebuie sa fie montate astfel incat sa acopere toata suprafata pneului si sa existe un contact permanent intre lanturi si suprafata rutiera.

In Austria, nu este obligatorie existenta unei lopeti la bordul autovehiculului.

• Este obligatorie montarea pneurilor de iarna pentru toate autovehiculele de transport calatori si marfa de peste 3,5 tone pe cel putin o axa motoare, in fiecare an, intre 15 noiembrie si 15 martie.

Adancimea minima a profilului pneurilor de iarna diagonale trebuie sa fie de 6 mm si 5 mm pentru pneurile radiale. Pneurile trebuie sa fie inscriptionate cu M+S, M.S. sau M&S.

 

4. Restrictie de circulatie in Varsovia

Asociatia transportatorilor din Polonia ZMPD informeaza ca, urmare instituirii unui nou sistem de organizare a traficului in Varsovia (care nu a fost inca oficializat), s-a introdus o restrictie de circulatie in oras, incepand cu 1 noiembrie 2006.

Interdictia de a circula prin Varsovia se aplica traficului de tranzit al tuturor autovehiculelor peste 16 tone (cu exceptia traficului legat de serviciile pentru comunitatile din jurul Varsoviei).

Exista rute alternative pentru traficul de tranzit, pe drumurile nr. 50, 62 si 60.

Pentru toate autovehiculele peste 16 tone a caror destinatie este Varsovia, accesul in oras nu este permis intre orele 07.00 - 10.00 si 16.00 - 20.00. Vehiculele avand la bord o carte de identitate tip C16 sunt scutite de aceasta restrictie de trafic. Aceste carti de identitate sunt eliberate transportatorilor de catre expeditorii marfurilor.

 

5. Ridicarea restrictiilor de week-end in Ungaria

Asociatia transportatorilor din Ungaria - ATRH reaminteste ca, in perioada 4 noiembrie 2006 - 1 martie 2007, la fel ca in fiecare an, nu mai sunt in vigoare restrictiile de circulatie in week-end pentru transportul international.

 

6. Companiile multinationale conteaza tot mai mult in economia romaneasca

Finmedia a organizat, joi, 7 noiembrie, la hotelul Crowne Plaza din Bucuresti a cincea editie a Galei Premiilor Romania Top 100, gala menita sa rasplateasca meritele celor mai importante companii din Romania (primele 100 de companii, in ordinea cifrei de afaceri realizata in 2005).

Evenimentul a fost sustinut de Raiffeisen Bank si produs de Conferintele Finmedia in colaborare cu CERME (Centrul Roman de Modelare Economica) si societatea de consultanta in investitii BERG (Bucharest Equity Research Group SA).

Cu aceste prilej, a fost lansat si anuarul „Romania Top 100 Companii“, publicatie editata de revista „e-Finance“. Pe primele trei locuri ale Topului 100 s-au clasat Petrom, Mittal Steel Galati si Rompetrol Rafinare Constanta.

Cifra de afaceri cumulata a primelor 100 companii romanesti a fost, in anul 2005, de 38,29 miliarde de euro, in crestere cu 30,4% fata de anul 2004.

In cadrul evenimentului, s-au acordat mai multe categorii de premii:

• Compania cu cea mai mare cifra de afaceri si liderul Romania Top 100 - Petrom SA

• Compania cu cea mai semnificativa crestere a cifrei de afaceri din Romania Top 100 - Automobile Dacia SA

• Premiul pentru crestere economica in perioada 2001 - 2005 - Metro Cash&Carry Romania

• Premiul pentru crestere economica in perioada 2001 - 2005 - Romgaz SA

• Cea mai semnificativa companie greenfield cu capital privat integral romanesc - Altex Impex

• Compania cu cea mai mare rata a profitului inainte de taxe, raportata la cifra de afaceri - Orange SA

• Compania cu cea mai spectaculoasa intrare in Romania Top 100 - Petrotel Lukoil SA

 

7. Prelungirea inregistrarilor in baza de date a autovehiculelor scutite de taxa de drum

Posesorii autovehiculelor scutite de taxa de drum, care au profitat de posibilitatea de a isi inregistra gratuit autovehiculele la Toll Colect GmbH, inainte sau la momentul introducerii taxei de drum (1 ianuarie 2005) si care pana in momentul de fata nu au solicitat o prelungire a inregistrarii la Toll Colect GmbH, trebuie sa verifice aceasta optiune.

Perioada de inregistrare de doi ani (calculata de la data depunerii cererii, cel mai devreme insa de la introducerea taxei de drum) expira la 31 decembrie 2006.

O prelungire a inregistrarii poate fi obtinuta prin „Cererea de inregistrare, radiere si prelungire pentru autovehiculele scutite de plata taxei de drum respectiv pentru combinatii de autovehicule“ disponibila prin prezentarea de internet a Toll Collect GmbH (www.toll-collect.de) la cuvantul cheie „Scutire de taxa de drum“.

Daca de la prima inregistrare nu au avut loc modificari de continut ale documentelor autovehiculelor, acestea nu vor trebui transmise anexat in copie. Acest lucru este valabil si in cazul in care documentele autovehiculului au fost schimbate in documente unitare la nivelul Uniunii Europene (Certificat de Inmatriculare - Partea I), dar nu au avut loc modificari la nivel de continut. In acest caz simplificat, trebuie introduse numai informatii despre utilizator si o indicare a numarului de inmatriculare al autovehiculului care solicita o prelungire. Daca insa, intre timp, au avut loc modificari de continut ale documentelor autovehiculului (de exemplu, schimbarea posesorului, modificarea tipului autovehiculului si a modelului, modificarea greutatii totale admise etc) trebuie transmise copii ale documentelor modificate. Acest lucru este valabil, in special, daca sub numarul de inmatriculare al autovehiculului inregistrat initial la Toll Collect GmbH a fost inmatriculat intre timp un alt autovehicul.

Cererea de inregistrare poate fi utilizata in acelasi timp pentru prelungiri, radieri si inregistrari noi.

Durata de inregistrare pentru inregistrari noi si prelungiri este de maximum doi ani, astfel incat registrul tinut la Toll Collect GmbH sa poata fi actualizat. Inregistrarile pentru care nu au fost solicitate prelungiri pana la data expirarii acestora, expira automat la data de 31 decembrie 2006.





Ultima modificare a paginii: 18.12.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii