UNTRR


INFORMATII UTILE Octombrie 2006

INFORMATII UTILE

 

1. Banii din privatizarea BCR, utilizati pentru dezvoltarea infrastructurii

Fondurile obtinute din privatizarea Bancii Comerciale Romane (BCR) vor fi varsate in Fondul de Dezvoltare pentru finantarea marilor proiecte de infrastructura, modul de utilizare a banilor urmand sa fie prezentat periodic de Ministerul Finantelor.

„Banii obtinuti din privatizarea BCR, care au intrat in contul Trezoreriei, nu vor fi cheltuiti pentru consum, ci pentru ameliorarea infrastructurii. Va fi un sistem transparent de gestionare a fondurilor, diferit de cel aplicat in cazul privatizarii Petrom si RomTelecom, in care nu stiu daca cineva poate spune ce s-a intamplat cu banii“, a afirmat premierul Calin Popescu Tariceanu.

„Pretul de vanzare a actiunilor a fost incasat de statul roman, iar Erste Bank este noul actionar majoritar al BCR“, se arata intr-un comunicat al Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS).

Statul roman a incasat circa 2,2 miliarde de euro pentru pachetul de 36,8% din titlurile BCR, iar BERD si IFC vor primi fiecare aproximativ 750 milioane de euro pentru pachetele reprezentand 12,5% din capitatul social al bancii.

Calitatea slaba a infrastructurii de transport si administratia publica greoaie reprezinta probleme importante cu care se confrunta firmele straine care doresc sa-si extinda activitatea in Romania.

„Exista o serie de limite si frane pentru cresterea investitiilor straine in Romania, printre acestea numarandu-se infrastructura. Acest sector cunoaste o mare intarziere in ceea ce priveste reteaua rutiera, feroviara, legatura cu alte retele europene“, a afirmat ambasadorul Frantei in Romania, Herve Bolot, la seminarul organizat de Ziarul Financiar.

Potrivit Agentiei Romane pentru Investitii Straine (ARIS), Franta ocupa, la finele anului trecut, locul patru in clasamentul investitorilor straini in Romania, cu o prezenta de 4.060 companii pe piata romaneasca si o valoare a investitiilor de 1,25 miliarde de euro, pana in decembrie 2005.

Conform ARIS, prioritatile Romaniei dupa aderarea la UE trebuie sa vizeze infrastructura, telecomunicatiile si turismul. (Sursa: Mediafax)

 

2. Autorizatii de Austria

In cadrul ultimei comisii mixte romano-austriece, care s-a desfasurat la Bucuresti, in perioada 5-6 octombrie a.c., partea romana a negociat si obtinut urmatoarele autorizatii de transport rutier international de Austria:

• 1.000 de autorizatii universale EURO 2 + 500 de autorizatii bilaterale EURO 2, care vor sosi in cel mai scurt timp la Bucuresti;

• 500 de autorizatii bilaterale EURO 2 care vor fi transmise in jurul datei de 01.11.2006;

• 2.000 de autorizatii compensate, cuvenite operatorilor de transport care utilizeaza sistemul RO-LA, pe relatia Austria, in lunile septembrie si octombrie;

• 2.000 de autorizatii compensate, cuvenite operatorilor de transport care utilizeaza sistemul RO-LA, pe relatia Austria, in lunile noiembrie si decembrie.

Cele mai multe din aceste autorizatii vor fi transmise la Bucuresti in jurul datei de 01.11.2006. Exista posibilitatea ca acest numar sa fie micsorat daca, in urma anumitor studii, se va observa ca, pe perioada mai sus mentionata, numarul curselor RO-LA pe relatia Austria va scadea considerabil in comparatie cu numarul curselor efectuate in lunile septembrie si octombrie.

 

3. Inca 15.000 de autorizatii EURO 3

de Germania

In cadrul ultimei comisii mixte romano-germane, partea romana a obtinut o suplimentare de 15.000 de autorizatii EURO 3.

In plus, cele doua parti au cazut de acord ca, dupa integrarea Romaniei in U.E., „licentele comunitare“ acordate operatorilor din cele doua state sa fie recunoscute si ca licenta pentru „terta tara“ in conditiile in care, in cadrul itinerariului normal, vehiculul care utilizeaza licenta respectiva traverseaza teritoriul statului de inmatriculare.

Reprezentantii delegatiei germane au mai precizat ca, in conformitate cu legislatia nationala, nu este admis ca un vehicul nou achizitionat din Germania sa poata fi adus cu incarcatura in Romania deplasandu-se cu incarcatura respectiva pe teritoriul Germaniei, neavand numar de inmatriculare definitiv.

 

Cota finala a autorizatiilor pentru anul 2006:

            Pentru  Pentru 

            partea   partea

            romana germana

Traditionale      10.000 10.000

EURO 1           29.000 29.000

EURO 2           15.000 15.000

EURO 3           25.000 25.000

 

4. Comisia

romano-belgiana

In cadrul ultimei comisii mixte romano-belgiene, care s-a tinut la Bucuresti, in perioada 10-11 octombrie a.c., partea romana a negociat si obtinut urmatoarele:

• 2.000 de autorizatii universale, care vor fi depuse la ambasada Romaniei din Bruxelles in cel mai scurt timp;

• incepand cu 01.01.2007, transportul „terta tara“ va fi efectuat de catre operatorii romani si belgieni, din Belgia, respectiv Romania, numai pe baza licentei comunitare detinute de catre operatorii de transport, transportul intre cele doua state, in tranzit, cat si cel de terta tara fiind liberalizat.

 

5. Recuperare si tractare

Bacaul a gazduit in data de 03.10.2006 conferinta „Metode moderne si eficiente de recuperare si tractare in deplina securitate a vehiculelor grele avariate sau/si imobilizate“ organizata de firma InterCamion.

La intalnirea ce a avut loc la Clubul Selena Motor Sport, au fost prezenti oficiali ai politiei rutiere, reprezentanti ai Inspectoratelor pentru Situatii de Urgenta, ai firmele de asigurari precum si firme de transport rutier. Impreuna cu deputatul Ioan Bivolaru si Comisarul Sef Nicu Cracea de la Directia Politiei Rutiere, IGPR, s-a dezbatut necesitatea existentei si disponibilitatii unor vehicule specializate, conform normelor Uniunii Europene privind siguranta rutiera. O imagine asupra legislatiei aplicabile in aceste cazuri in Austria a fost conturata prin discursul domnului David Wimpissinger, venit special pentru aceasta reuniune de la firma care produce aceste autospeciale.

„Autospecialele InterCamion, dotate dupa ultimele standarde in domeniu, sunt capabile sa faca cele mai dificile recuperari in conditiile cele mai vitrege. Tinem foarte mult la modul cum se realizeaza recuperarea si ii asiguram pe viitorii nostri clienti si firmele de asigurare ca actiunea se face intr-o siguranta totala, fara a adauga si alte daune celor produse deja de accident“, a precizat Dan Schnick, directorul InterCamion, membru fondator al Uniunii Firmelor de Recuperare si Tractare din Romania.

Partea cea mai spectaculoasa a evenimentului a fost reprezentata de demonstratia ce a urmat conferintei, in cadrul careia patru autospeciale din cele cinci aflate in Romania in acest moment au simulat interventia in diferite situatii ce pot aparea in trafic.

Firma InterCamion, pionier in activitatea de recuperare si tractare pentru vehicule grele in Romania, detine in acest moment trei autospeciale pozitionate la Sebes, autostrada Bucuresti-Pitesti si Bacau, urmand sa isi mareasca in curand parcul de vehicule de acest fel pentru a asigura o cat mai buna acoperire a teritoriului. Serviciile oferite sunt disponibile non-stop si pot fi apelate la un dispecerat unic: 0721 22 33 00.

 

6. Benzi

reflectorizante

pentru vehicule

UNTRR distribuie benzi reflectorizante produse de Reflexite, fiecare dintre acestea avand urmatoarele caracteristici:

• casabila si rezistenta - capabila sa reziste presiunilor si fortelor aplicate asupra produsului in procesul de transport;

• subtire si adaptabila - reduce posibilitate ca marginile sa poata fi agatate si avariate in conditii normale de lucru si atunci cand se utilizeaza perii de curatare cu presiune puternica;

• rezistenta la solventi si substante abrazive - prevenirea avarierii benzii din cauza solventilor de curatare, poluarea de pe suprafata drumului, sare etc;

• rezistenta la impact - rezistenta la impact, asigurand astfel o crestere a vizibilitatii si reducerii accidentelor, ea ramanand in continuare reflectorizanta si eficienta;

• 7 ani garantie pentru benzile reflectorizante de aplicare pe suprafete rigide si 3 ani pentru benzile reflectorizante de aplicare pe suprafete cu prelata.





Ultima modificare a paginii: 30.10.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii