UNTRR


Noua legislaţie socială a UE - un dezastru pentru economia europeană

Economia Uniunii Europene va suferi de pe urma acordului de conciliere privind timpii de conducere şi de odihnă şi tahograful digital.

Acordul de conciliere comunitar privind timpii de conducere şi de odihnă şi tahograful digital va afecta serios flexibilitatea şi competitivitatea sectorului de transporturi rutiere, precum şi capacitatea sa de a susţine economia europeană. O dată de introducere unică şi realistă a tahografelor digitale în cadrul Uniunii Europene, posibilitatea pentru şoferi de a reduce timpul lor de odihnă săptămânală într-o manieră consecutivă, menţinerea derogării care autorizează şoferii de autocare internaţionali să efectueze trasee de 12 zile consecutive şi mai multă flexibilitate pentru pauze sunt tot atâtea necesităţi operaţionale vitale pentru sector. Problema introducerii tahografelor digitale nu a fost rezolvată. Cel puţin zece state membre sunt încă în incapacitate de a edita cardurile indispensabile funcţionării tahografelor.

Huber Linssen, Delegatul General al Delegaţiei permanente IRU pe lângă UE, a declarat: „Este incredibil cum introducerea unui echipament de securitate rutieră atât de important a fost atât de prost gestionată. Noi nu vom accepta niciodată ca mii de transportatori să se zbată între perturbarea serviciilor lor, termenele şi amenzile pentru nerespectarea unei legislaţii pentru care aproape jumătate din UE nu este pregătită. Acest capitol nu este închis. Nu se pune problema ca principiul liberei circulaţii a transportatorilor rutieri pe teritoriul UE să fie compromis.“

Reducerea flexibilităţii timpilor de conducere şi de odihnă este o lovitură prea dură pentru transportatorii care susţin o economie care funcţionează fără încetare. Restricţiile privind timpul redus de odihnă săptămânală, pauzele şi limitările inutile ale timpilor de conducere vor împiedica serios flexibilitatea necesară sectorului pentru serviciul clienţilor săi.

Acordul de conciliere este un dezastru pentru turismul european pe distanţă lungă cu autocarul. Numeroase călătorii organizate - şi în special cele propuse turiştilor nord-americani şi asiatici - vor fi pierdute, ceea ce va avea consecinţe negative asupra turismului european. „Luând această decizie împotriva autocarelor, comerţul european de 500 milioane de euro a fost spulberat într-o noapte“ a afirmat Hubert Linssen. El a continuat: „În decursul ultimilor patru ani, IRU şi membrii săi au făcut tot posibilul pentru a încerca să păstreze necesităţile operaţionale esenţiale sectorului de transport rutier. Instituţiile europene vor trebui pe viitor să răspundă pentru pierderea competitivităţii sectorului şi desfiinţarea locurilor de muncă care vor urma, dar de asemenea şi pentru reducerea turismului, perturbările pieţei interne şi pierderile economice în general, care vor fi cu siguranţă provocate de hotărârile lor“.

 

Sursa: IRU, Comunicat de presă - 7 decembrie 2005





Ultima modificare a paginii: 03.04.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii