UNTRR


Informaţii utile – ianuarie 2006

1. Tarife pentru utilizarea tunelului Mont Blanc şi a tunelului Frejus - 2006

 

Tarife pentru utilizarea tunelului Mont Blanc (exprimate în EUR - TVA inclus)

 

                                      Un sens                                            Dus-întors

         EURO 1      EURO 2 şi EURO 3       EURO 1      EURO 2 şi EURO 3

Clasa 3: autovehicule      Franţa 119,70        Franţa 113,20        Franţa 192,10        Franţa 181,60

cu 2 axe, înălţimea > 3m Italia 120,10 Italia 113,50 Italia 192,80 Italia 182,20

Clasa 4: autovehicule      Franţa 240,60        Franţa 227,40        Franţa 389,60        Franţa 368,30

cu 3 sau mai multe          Italia 241,40 Italia 228,20 Italia 390,90 Italia 369,50

axe, înălţimea > 3 m

 

Tarife de escortă pentru transporturi agabaritice - 2006 (exprimate în EUR - TVA inclus)

 

                                                                  Un sens               

                                                        EURO 1               EURO 2 şi EURO 3

Clasa D (convoi A)                                     Franţa 209,80        Franţa 199,15

                                                        Italia 210,45 Italia 199,75

Clasa E (convoi B)                                     Franţa 663,10        Franţa 626,70

                                                        Italia 664,90 Italia 628,80

 

 

Notă:

• Biletul dus-întors este valabil până la ora 24 a celei de a 15-a zi care urmează zilei de emitere;

• Cărţi de credit acceptate: DB, DKV, ESSO, Shell, Total, UTA;

• Autovehiculele EURO 0 şi cele care transportă mărfuri periculoase nu pot circula prin  tunel;

• Dimensiuni maxime autorizate: lăţime - 2,55 m; înălţime - 4,05 m; lungime - 18,75 m;

• Cantitatea de combustibil pentru vehicul trebuie să fie mai mică de 1.500 litri (se admite un surplus de 500 litri pentru vehiculele frigorifice);

• Viteza maximă: 70 km/h; viteza minimă: 50 km/h;

• Distanţa minimă între vehicule: 150 m (100 m dacă vehiculele se opresc în tunel).

Accesul în tunel al anumitor autovehicule este permis numai cu autorizarea prealabilă a operatorului tunelului. Aceste autovehicule sunt clasificate astfel:

 

 

Clasa D (Convoi, tip A):

• autovehicule care tractează un alt autovehicul;

• autovehicule frigorifice cu o lăţime între 2,55 m şi 2,60 m;

Nu este permisă circulaţia simultană în ambele sensuri a acestor autovehicule. Convoiul trebuie să fie escortat de două autovehicule cu o viteză de maximum 70 km/h. Traversarea va avea loc în mod normal la sfârşitul fiecărui ciclu alternativ.

 

Clasa E (Convoi, tip B):

• autovehicule clasificate drept „agabaritice“ conform codurilor rutiere francez şi italian;

• autovehicule care au următoarele dimensiuni:

- înălţimea peste 4,05 m;

- lăţimea peste 2,55 m sau 2,60 m pentru autovehiculele frigorifice;

- lungimea peste 18,75 m.

Pentru a permite trecerea acestui tip de convoi, trebuie interzisă circulaţia în sens opus prin tunel.

Convoiul trebuie să fie escortat de două autovehicule. Viteza maximă de circulaţie este de 70 km/h;

Trecerea convoiului prin tunel se face în timpul nopţii între orele 22.00 şi 6.00.

 

Tarife pentru utilizarea tunelului Frejus - 2006 (exprimate în EUR - TVA inclus)

 

                             Un sens                          Dus-întors          

         EURO 0      EURO 2      EURO 0      EURO 2

         şi EURO 1  şi EURO 3  şi EURO 1  şi EURO 3

Clasa 3: autovehicule cu 2 axe, Franţa 119,70        Franţa 113,20        Franţa 192,10        Franţa 181,60

 înălţimea > 3 m    Italia 120,10 Italia 113,50 Italia 192,80 Italia 182,20

Clasa 4: autovehicule cu 3 sau Franţa 240,60        Franţa 227,40        Franţa 389,60        Franţa 368,30

mai multe axe, înălţimea > 3 m Italia 241,40          Italia 228,20 Italia 390,90 Italia 369,50

Clasa B: autovehicule cu lăţimea         Franţa 334,10        Franţa 315,70                

între 2,81 m şi 3,50 m; înălţimea         Italia 335,20 Italia 316,80         

până la 4,30 m

Clasa C: autovehicule cu lăţimea         Franţa 663,10        Franţa 626,70                

între 3,51 m şi 6,00 m; înălţimea         Italia 665,30 Italia 628,80

până la 4,30 m; lungimea mai mare

de 25,00 m; înălţimea până la 4,30 m          

Escortă pentru tranzitul   Franţa 96,90          Franţa 91,60                  

mărfurilor periculoase     Italia 97,20   Italia 91,90           

Notă:

• Biletul dus-întors este valabil până la ora 24 a celei de a 15-a zi care urmează zilei de emitere. După această dată, biletul dus-întors va fi echivalent cu o suma egală cu diferenţa dintre preţul unui bilet pentru un sens şi preţul unui bilet dus-întors;

• Firma de transport care doreşte să tranziteze tunelul cu un vehicul care aparţine clasei C  trebuie să adreseze în scris o cerere companiei SFTRF (Direction Technique et  d’Exploitation, BP 30, F-73500 Modane, tel.: +33 479 20 26 00; fax: +33 479 20 26 10)  şi să ofere toate detaliile necesare precum şi data stabilită pentru tranzitarea tunelului.

Conducerea tunelului va informa operatorul asupra condiţiilor de tranzit.

• Este posibilă plata ulterioară pentru toate clasele de vehicule de marfă. Tel.: (+ 33) 479 20 26 07.

• Transportul de mărfuri periculoase este reglementat printr-un decret al prefecturii, care este disponibil, la cerere, la Direcţia de exploatare a tunelului. Taxele de escortă se plătesc suplimentar faţă de taxele menţionate.

Sursa: IRU, decembrie 2005

 

2. Condiţii noi privind echiparea autovehiculelor pentru iarnă pe teritoriul Germaniei

Asociaţia germană a transportatorilor BGL informează că, pe 21 decembrie 2005, a fost modificată legea privind echiparea autovehiculelor pentru iarnă.

Noul text adoptat prevede că „Echiparea autovehiculelor trebuie adaptată condiţiilor meteorologice.

Acest lucru înseamnă în special că acestea trebuie să aibă cauciucuri adecvate şi antigel în rezervorul pentru parbriz“. Amenda care se aplică pentru neîndeplinirea acestor condiţii este între 20-40 euro.

În practică, acest lucru înseamnă că, în caz de zăpadă şi gheaţă, vehiculul trebuie echipat cu cauciucuri de iarnă.

Dacă vehiculul nu este echipat cu astfel de cauciucuri, nu i se va permite să circule pe drumuri.

Şoferul va trebui să aştepte într-o parcare schimbarea condiţiilor meteorologice.

Notă:

Textul integral al legii, tradus de UNTRR, se află pe site-ul old.untrr.ro, la secţiunea Legislaţie/Diverse, sub titlul „Legea cu privire la traficul rutier, în special la «obligaţia» de a avea cauciucuri de iarnă pe teritoriul Germaniei“.

 

3. Atenţie la taxa de mediu!

În urma unor semnalări primite de la operatorii de transport cu privire la existenţa unei taxe la fondul pentru mediu, tragem un semnal de alarmă, în primul rând, către transportatori, dar şi către ceilalţi operatori (mai puţin cei care produc medicamente), privind existenţa unor acte normative în care sunt stipulate condiţiile şi modalităţile de plată la veniturile fondului de mediu a taxelor pentru autovehiculele deţinute de către persoanele juridice, indiferent de forma lor de organizare.

Din informările primite de la reprezentanţii Administraţiei Fondului pentru Mediu, a reieşit faptul că această taxă se plăteşte conform Legii 73/2000 şi Ordonanţei 61/2002 (modificate ulterior), iar în cazul operatorilor de transport această taxă se plăteşte în funcţie de cantitatea de emisii poluante ale fiecărui autovehicul şi de cantitatea de combustibil consumată.

Folosim acest prilej pentru a vă informa că această taxă se achită lunar şi neplata sa implică amendarea firmei, în cazul unui control al Gărzii de Mediu, cu sume având valori între 10.000 şi 50.000 RON. Această taxă privind obligaţiile de plată la veniturile Fondului de Mediu se poate plăti şi retroactiv, funcţie de cantităţile de emisii poluante şi combustibil consumat la care sunt aplicate dobânzile şi penalizările corespunzătoare.

Vă vom comunica informaţii suplimentare pentru modul de calculare a Declaraţiei privind obligaţiile de plată la veniturile Fondului de mediu în scurt timp. Principalele acte normative prin care a fost reglementată taxa privind obligaţiile de plată la veniturile Fondului de Mediu cât şi unele informaţii suplimentare vizavi de această taxă le puteţi găsi pe site-ul old.untrr.ro, la secţiunea Legislaţie/Diverse.

 

Sursa: UNTRR





Ultima modificare a paginii: 03.04.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii