UNTRR


Glosar de termeni privind integrarea europeană (4)

Politica in domeniul transporturilor (continuare)

Romania adera la calendarul prevazut de tabelul de mai jos in vederea reabilitarii retelei sale de drumuri secundare. Orice investitii in infrastructura care implica utilizarea de fonduri din bugetul Comunitatii urmaresc sa asigure ca arterele sunt construite sau reabilitate pentru a suporta o incarcatura cu masa de 11,5 tone pe axa.

Corespunzator realizarii reabilitarii, va avea loc o deschidere treptata a retelei romanesti de drumuri secundare pentru vehiculele aflate in trafic international care respecta valorile limita ale directivei. In scopul incarcarii si descarcarii, in cazurile in care este posibil din punct de vedere tehnic, utilizarea sectiunilor nereabilitate ale retelei de drumuri secundare este permisa pe parcursul intregii perioade de tranzitie.

Incepand de la data aderarii, toate vehiculele aflate in trafic international care respecta valorile-limita ale Directivei 96/53/CE sunt supuse numai unor tarife suplimentare temporare pentru utilizarea retelei secundare romanesti de transporturi rutiere in cazul in care depasesc limitele nationale privind masa pe axa. Aceste vehicule nu pot fi supuse unor asemenea tarife suplimentare temporare pentru utilizarea retelei secundare romanesti de transporturi rutiere in cazul in care depasesc limitele nationale in raport cu dimensiunea sau masa totala a vehiculului. Totodata, acele vehicule aflate in trafic international care respecta valorile limita ale Directivei 96/53/CE si sunt prevazute cu suspensie pneumatica sunt supuse unor taxe mai mici cu cel putin 25%.

Tarifele suplimentare temporare pentru utilizarea sectiunilor nereabilitate ale retelei secundare de catre vehiculele aflate in trafic international care respecta valorile-limita ale directivei sunt percepute in mod nediscriminatoriu. Regimul de tarifare este transparent iar plata acestor tarife nu poate impune utilizatorului formalitati administrative sau intarzieri excesive, dupa cum plata acestor tarife nu poate conduce la un control sistematic la frontiera al respectarii limitelor masei pe axa. Respectarea limitelor masei pe axa este asigurata intr-un mod nediscriminatoriu pe intreg teritoriul si se aplica, de asemenea, vehiculelor inmatriculate in Romania.

Tarifele pentru vehiculele fara suspensie pneumatica ce respecta valorile limita prevazute de Directiva 96/53/CE nu pot depasi nivelul tarifelor aratate in tabelul de mai jos (exprimat in cifre la nivelul anului 2002). Vehiculele prevazute cu suspensie pneumatica ce respecta valorile-limita prevazute de Directiva 96/ 53/CE sunt supuse unor tarife mai mici cu cel putin 25%.

Prin derogare de la dispozitiile articolului 6 alineatul (1) din Directiva 1999/62/CE, nivelurile tarifelor minime prevazute de anexa I la directiva nu se aplica in Romania vehiculelor angajate exclusiv in operatiunile de transport intern pana la 31 decembrie 2010.

In cursul acestei perioade, nivelurile care sunt aplicate acestor vehicule de catre Romania ating treptat nivelurile minime ale taxelor prevazute de anexa I la directiva in conformitate cu urmatorul calendar:

• la 1 ianuarie 2007, nivelurile aplicate de catre Romania nu pot fi mai mici de 60% din nivelurile minime prevazute de anexa I la directiva;

• la 1 ianuarie 2009, nivelurile aplicate de catre Romania nu pot fi mai mici de 80% din nivelurile minime prevazute de anexa I la directiva.

Nivelul maxim al tarifelor (exprimat in cifre la nivelul anului 2002)

pentru vehiculele fara suspensie pneumatica ce corespund valorilor-limita prevazute de Directiva 96/53/CE

Masă normată pe axa simplă

Cuantumul tarifului suplimentar pentru utilizarea unui kilometru de drum nereabilitat (cu capacitatea maximă de transport de 10 tone pe axă) în euro (exprimat în cifre la nivelul anului 2002)

între 10 şi 10,5 tone pe axă

0,11

între 10,5 şi 11 tone pe axă

0,30

între 11 şi 11,5 tone pe axă

0,44

Calendarul pentru reabilitarea retelei de drumuri secundare care se deschid treptat circulatiei vehiculelor care respecta valorile limita ale Directivei 96/53/CE

Perioada

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

TOTAL

Km în execuţie1

3 031

2 825

1 656

1 671

1 518

1 529

1 554


Km recepţionaţi2

960

1 674

528

624

504

543

471


Lucrări cumulate (în km)

3 916

5 590

6 118

6 742

7 246

7 789

8 260

8 260

1 Km în execuţie = secţiuni de drumuri pe care se desfăşoară lucrări în anul de referinţă. Aceste lucrări pot începe în anul de referinţă sau au putut fi începute în anii anteriori.

2 Km recepţionaţi = secţiuni de drumuri pentru care lucrările s-au finalizat ori sunt date în folosinţă în anul de referi





Ultima modificare a paginii: 24.01.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii