UNTRR


Inundaţiile din România şi implicaţiile asupra transportului rutier

Ploile abundente si inundatiile din iulie 2005 au condus la inchiderea unor portiuni de drumuri nationale, unele firme de transport fiind astfel nevoite sa renunte la preluarea unor contracte, cat si la efectuarea celor in curs.

Firmele de transport rutier international, care au contracte in derulare, avand ca destinatie Republica Moldova, Ucraina sau Rusia se vad nevoite a utiliza rute ocolitoare, fapt ce implica nu numai cresterea numarului de kilometri parcursi, dar si marirea timpilor in care sunt efectuate cursele respective, ceea ce conduce la scaderea eficientei si la marirea cheltuielilor de transport.

Daca ar fi sa ne referim la firmele de transport agabaritic, putem spune ca acestea sunt obligate sa renunte pentru o perioada de timp la efectuarea unor astfel de curse catre zonele afectate; este stiut faptul ca acestor firme le sunt permise a utiliza numai anumite portiuni sau drumuri nationale.

Exista si operatori de transport rutier care nu sunt afectati de aceste inundatii, unii neavand contracte care sa implice tranzitarea zonelor afectate, iar alti operatori de transport au incheiate contracte in functie de kilometri parcursi, dovada facandu-se pe baza diagramei tahograf. Referindu-ne la transportul zonal de persoane si marfuri, se poate afirma ca firmele care sunt implicate in astfel de curse sunt cele mai afectate, acestea fiind in imposibilitatea de a efectua cursele stabilite, fapt care conduce la pierderi substantiale, o parte dintre acestea fiind imposibil de recuperat.

 

Carpen Eduard, UNTRR





Ultima modificare a paginii: 24.01.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii