UNTRR


Români, trebuie să facem echipă şi să jucăm cu oaspeţii!

In ultima zi a lunii iunie, am aflat cu surprindere despre initiativa Consiliului Judetean Caras-Severin de a introduce „rovinieta“ de Caras!

Firmele de transport membre ale UNTRR ne-au sesizat atat cu privire la preocuparile Consiliului Judetean Caras-Severin pentru imbunatatirea infrastructurii rutiere judetene, aspect laudabil, tinand cont de situatia actuala a drumurilor din acest judet, cat si asupra modului in care se doreste realizarea acestui obiectiv.

Am citit cu atentie materialele aferente proiectului de hotarare privind introducerea taxei speciale de utilizare a retelei de drumuri judetene din judetul Caras-Severin. In principal, toti operatorii de transport cu sediul pe teritoriul judetului ar trebui sa plateasca obligatoriu pentru toate vehiculele inmatriculate (de peste 3,5 t), pentru 12 luni o taxa de 1.400 (o mie patru sute) Euro pentru fiecare vehicul/combinatie de vehicule de peste 22 t, conform certificatelor de inmatriculare!!! Proportia se mentine pentru intervalele 3,5-7,5 t; 7,5-12 t; 12-22 t; >22 t. Toate celelalte autovehicule care ar circula pe vreun drum judetean din CS, s-ar „bucura“ de o taxa de 30 Euro pe zi.

Acest proiect de hotarare se traduce prin:

• cresterea costurilor de transport si implicit a tuturor produselor si serviciilor consumate de intreaga populatie a judetului;

• discriminarea tuturor agentilor economici cu sediul pe teritoriul judetului prin cresterea costurilor de operare, indiferent de activitatea desfasurata (cei mai afectati vor fi cei care au productie si distributie in judet sau in afara acestuia);

• discriminarea operatorilor de transport cu sediul in acest judet, obligandu-i sa practice tarife superioare in conditiile in care pe piata transporturilor rutiere concurenta a ajuns la limita suportabilitatii si in situatia in care vehiculele operate nu intra decat extrem de rar sau deloc in judet. Aceasta este situatia operatorilor de transport international (un transport de la Madrid la Suceava nu trece prin Caras), dar poate fi si pentru cei care efectueaza transporturi domestice sub contracte (operator din Caras poate avea contract de transport pe relatia Constanta – Satu Mare, cu contract de parcare la Sibiu si contract de intretinere si reparatii la Deva). Avand in vedere ca tarifele se practica la km rulat, ambele categorii de transportatori au achizitionat vehicule ca sa ruleze cat mai multi kilometri si nu sa le tina in parcare in fata casei, parcarea, intretinerea si reparatiile efectuandu-se in conditii optime si pe traseu;

• tripla taxare simultana pentru operatorii de transport international, pe durata efectuarii de curse internationale (se platesc taxele de utilizare a infrastructurii din tarile in care efectueaza cursa, se plateste simultan si rovinieta in Romania, iar cei din Caras vor plati si noua taxa – in conditiile in care platesti 3 servicii in acelasi timp, desi nu folosesti decat unul);

• evitarea judetului de catre operatorii de transport, atat ca sediu social, cat si pentru operatiuni de transport;

• parasirea judetului de catre firmele existente;

• cresterea costului traiului pentru populatia din judet;

• cresterea somajului in judet;

• inrautatirea situatiei economice a judetului prin alungarea potentialilor investitori;

• incurajarea incalcarii legislatiei de catre anumite categorii de agenti economici – a debandadei in exploatarea forestiera. Se mentioneaza in nota explicativa, cu mandrie, ca „judetul nostru ocupa locul doi in tara ca suprafata impadurita“. Este posibil ca tolerand astfel de activitati sa mai fie atrasi unii investitori in exploatare forestiera, care nu cred ca se asteapta cineva sa si plateasca noua taxa;

• inrautatirea imaginii Consiliului Judetean, prin erijarea in protector al nelegiuitilor si asupritor al oamenilor de rand.

Este greu sa construim! Este foarte greu sa mentinem si sa dezvoltam ceea ce am construit! Este extrem de simplu sa distrugem!

Haideti sa incercam sa mentinem si sa dezvoltam ceea ce exista si este viabil in aceasta tara! Sa incercam sa ne promovam sectoarele de activitate care au sanse reale de reusita in fata concurentei din ce in ce mai prezente a companiilor din Uniunea Europeana!

Nu trebuie sa fii microbist ca sa tii cu echipa nationala! Nici sa fii patriot ca sa tii cu natia romana! Trebuie sa fim lucizi si sa tinem de interesele noastre ale tuturor dincolo de 2007!

La „Europenele“ din 2007 vom juca noi toti, buni si rai, impreuna cu celelalte economii nationale! Si totul este pe bani, pe viata si pe moarte! Hai sa ne antrenam impreuna si nu sa ne luptam intre noi!

 

Radu Dinescu,

Secretar General al UNTRR





Ultima modificare a paginii: 23.01.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii