UNTRR


1 ianuarie 2006: tahograful digital devine obligatoriu

Statele Uniunii Europene trebuie sa profite de aceasta pentru a-si completa pregatirile

 

Consiliul de Transport recunoaste, prin hotararea sa de amanare a introducerii obligatorii a tahografului digital pentru 1 ianuarie 2006, ca partile nu sunt toate pregatite pentru 5 august 2005. IRU indeamna statele membre ale UE sa profite de termenul suplimentar pentru a completa pregatirile acestui echipament – cheie pentru securitate si indeamna Comisia Europeana sa supravegheze indeaproape progresele facute, efectuand presiuni daca este necesar.

Bruxelles – Pentru Uniunea Internationala a Transporturilor Rutiere (IRU), ministrii europeni ai transporturilor au recunoscut realitatea faptelor hotarand, cu ocazia reuniunii Consiliului de Transport, amanarea introducerii obligatorii a tahografului digital de la 5 august 2005 la 1 ianuarie 2006. IRU indeamna statele membre ale UE sa profite de timpul suplimentar pentru a-si completa pregatirile administrative si legislative pentru introducerea aparatului. Acestea sunt conditiile prealabile „sine qua non“ pentru garantarea utilizarii si punerii in aplicare armonizate in toata Uniunea, in lipsa carora acest aparat – cheie pentru securitate nu si-ar atinge obiectivul.

Hubert Linssen, Delegatul general al IRU pe langa UE a declarat: „Prin hotararea sa de a amana instalarea obligatorie a tahografelor digitale pe noile autovehicule, Consiliul de Transport admite ca partile nu erau toate pregatite, asa dupa cum a repetat IRU de mai multe ori si ultima data pe 13 iunie a.c., impreuna cu Asociatia constructorilor europeni de automobile (ACEA) si Consiliul european al comertului si reparatiei de automobile (CECRA). Termenul suplimentar este scurt si este imperativ necesar ca statele membre sa-si completeze pregatirile nationale solicitate in timpul respectiv“.

In continuare: „IRU conteaza pe o supraveghere a Comisiei Europene, mult mai atenta, pe care ea nu a exercitat-o pana in prezent, a progreselor realizate de statele membre si ii solicita, daca este necesar, sa faca presiuni asupra guvernelor care au intarzieri.

Transportul rutier doreste punerea in aplicare a tahografului digital in masura in care el poate contribui intr-o mare masura la imbunatatirea securitatii si reducerii concurentei neloiale.

Totusi, totalitatea potentialului sau nu poate fi exploatat decat daca este insotit de o baza juridica corespunzatoare in toate statele membre, si daca au fost efectuate toate aranjamentele necesare pentru ca acesta sa poata fi corect gestionat si pus in aplicare intr-o maniera uniforma“.

 

Sursa: Comunicat IRU (28 iunie 2005)





Ultima modificare a paginii: 23.01.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii