UNTRR


Noua instrucţiune privind procedurile de la frontierele maghiare

Ca rezultat concret al reuniunii de la Budapesta, a fost emisă o nouă Instrucţiune foarte explicită de către Direcţia Generală a Gărzii Financiare şi Vamale Maghiare.

Această Instrucţiune prevede în special foarte clar ca:

1. Pentru Carnetele TIR: este interzis de a obliga titularul unui Carnet TIR (conducătorul auto) să utilizeze serviciile vreunui agent vamal;

2. Pentru transporturile de călători: este interzis de a obliga, prin mijloace directe sau indirecte, conducătorii auto şi pasagerii autocarelor să plătească vreo sumă oarecare neprevăzută de legislaţiile/reglementările specifice aplicabile.

3. Pentru a întări aplicarea Instrucţiunii, anexa la această Instrucţiune va fi afişată în fiecare birou vamal maghiar, cu indicarea coordonatelor detaliate ale persoanei de contact desemnate pentru a trata reclamaţiile legate de nerespectarea punctelor 1 şi 2 menţionate mai sus.

4. În cazul reclamaţiilor urmare nerespectării punctelor 1 şi 2 sus-menţionate sau dificultăţilor privind formalităţile vamale pentru tratarea Carnetelor TIR sau a pasagerilor de autobuze/autocare, este de datoria conducătorului auto să formeze imediat unul din numerele de telefon ale Gărzii Financiare şi Vamale Maghiare (din Ungaria: numărul gratuit 06.80.203.724, sau din altă ţară: +36.1.456.9555) şi să contacteze ofiţerul desemnat al biroului vamal local, pentru a permite o investigaţie eficientă a problemei întâmpinate.

În cazul nerespectării punctelor 1 şi 2 menţionate mai sus, conducătorii de camioane sub regim TIR şi de autocare, după ce s-au adresat persoanei de contact pentru biroul vamal local, menţionată la punctul 4 şi indicată pe panourile de informaţii afişate în birourile vamale maghiare, trebuie de asemenea să raporteze la Sistemul TIR Hotline al IRU (tel.: +41.22. 918.27.92) cu detaliile corespunzătoare şi documente justificative.

Operatorii care au întâmpinat dificultăţi în tratarea Carnetelor TIR sau a pasagerilor de autocare la frontiera maghiară trebuie să contacteze ofiţerul vămilor indicat pe panoul de informaţii afişat în biroul vamal local, şi să raporteze de asemenea la Sistemul TIR Hotline al IRU.

ANEXA 1

CAD/G6301/JAC

24.05.05

Instrucţiunea 66/2005 (V.17) privind procedura vamală care trebuie urmată în timpul tratării Carnetelor TIR

şi a pasagerilor de autobuze/autocare

Deşi procedura reuşită, eficientă şi pragmatică pentru tratarea unor astfel de operaţiuni de tranzit acoperite de un Carnet TIR, precum şi procedura pentru tratarea călătorilor de autobuze/autocare era din punct de vedere teoretic deja în vigoare în Ungaria, problemele au început să apară după aderarea sa la Uniunea Europeană. Aceste probleme au avut un impact dăunător asupra reputaţiei pe plan internaţional al administraţiei vamale maghiare.

În scopul prevenirii şi evitării problemelor eventuale pe viitor, şi în scopul reglementării procedurilor birourilor vamale maghiare pentru ca pasagerii de autobuze/autocare şi Carnetele TIR să fie tratate într-o manieră armonizată, emit următoarea instrucţiune:

1. Proceduri pentru

Carnetele TIR

1.1 Începutul/sfârşitul tranzitului cu Carnete TIR poate fi solicitat direct de către conducătorul auto la ofiţerul vamal de serviciu.

1.2 Dacă o eroare sau o deficienţă este găsită în manifestul mărfurilor din Carnetul TIR, în anexele sale sau în documentele de însoţire (scrisori CMR, aviz de expediţie, facturi comerciale etc), titularul TIR (conducătorul auto) trebuie să fie informat direct despre aceasta.

1.3 Este interzis de a obliga titularul Carnetului TIR (conducătorul auto), prin mijloace directe sau indirecte, să utilizeze serviciile vreunui agent vamal.

1.4 Referitor la „denumirea mărfurilor“ din rubrica 10 a Carnetului TIR, este interzis de a solicita traducerea în limba maghiară dacă denumirea mărfurilor este indicată în limba engleză sau în limba ţării vecine punctului de frontieră.

O traducere în limba maghiară poate fi solicitată numai dacă denumirea mărfurilor nu poate fi stabilită de către ofiţerul vamal pornind de la informaţiile furnizate din Carnetul TIR, anexele sale, documentele de însoţire (scrisori CMR, aviz de expediţie, facturi comerciale etc), sau explicaţiile date de către conductorul auto.

În cazul exportului, poate fi solicitată o traducere numai în situaţiile de extremă necesitate, fără a aduce prejudiciu condiţiilor sus-menţionate.

1.5 Introducerea codului „Sistemului Armonizat“ (SH) pe Carnetul TIR, anexele sale, documentele de însoţire (scrisori CMR, aviz de expediţie, facturi comerciale etc), nu este obligatorie.

2. Tratarea pasagerilor de autobuze/autocare

2.1 Este interzis de a obliga, prin mijloace directe sau indirecte, conducătorii de autobuze/autocare să plătească sume neprevăzute de legislaţiile/reglementările specifice.

2.2 Este interzis de a obliga, prin mijloace directe sau indirecte, călătorii individuali de autobuze/autocare să plătească sume neprevăzute de reglementările vamale specifice.

3. Notificare

3.1 Birourile vamale vor plasa panouri pentru informaţii menţionate în anexa 1, cu completările necesare, în locul unde se găsesc clienţii lor. Persoana nominalizată pentru tratarea problemelor ar trebui să fie capabilă să comunice în limba engleză sau în limba ţării vecine şi, dacă este posibil, în alte limbi.

Sursa: Autoritatea

Vamală Maghiară





Ultima modificare a paginii: 03.10.2005

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii