Glosar de termeni privind integrarea europeană
• Delegaţia Comisiei Europene în România
• Mandatul Delegaţiei Comisiei Europene
în România
Delegaţia Comisiei Europene în România este reprezentanţa diplomatică a Comisiei Europene în România. Mandatul Delegaţiei Comisiei Europene în România constă în:
• Monitorizarea evoluţiilor generale politice, economice, sociale şi legislative, în special a celor cu impact asupra pregătirilor de aderare la Uniunea Europeană. Rezultatele acestei monitorizări reprezintă una din contribuţiile pe baza cărora Comisia întocmeşte Rapoarte Anuale de Ţară.
• Monitorizarea implementării programelor de pre-aderare – de rezultatele acestei monitorizări se ţine cont în luarea deciziilor privind finanţările viitoare ale Uniunii Europene pentru România.
Delegaţia Comisiei Europene în România, ca reprezentanţă diplomatică, nu intervine în cazuri specifice ce ţin de legislaţia naţională a României, în care sunt implicate persoane fizice sau juridice române. Şi nici nu este arbitru în astfel de situaţii.
Delegaţia Comisiei Europene în România sprijină eforturile de pregătire pentru aderare, dar nu se substituie autorităţilor române.
Acestea, în ultimă instanţă, sunt singurele autorităţi responsabile să se ocupe de problemele cetăţenilor.
Delegaţia Comisiei Europene în România nu este principalul actor în procesul de negociere a aderării la Uniunea Europeană.
Negocierile au loc la Bruxelles, între reprezentanţii Guvernului României şi cei ai statelor membre ale Uniunii Europene, cu sprijinul Comisiei Europene.
Puteţi obţine mai multe informaţii despre stadiul negocierilor consultând website-ul Ministerului Integrării Europene (www.mie.ro) sau cel al Comisiei Europene (http://europa.eu.int/comm/enlargement/negotiations/chapters/index.htm).