UNTRR


Noul MAN TGL


Carte de vizita MAN TGL

• Patru clase de greutate:

7,5; 8; 10 si 12 tone;

• Trei tipuri de cabine:

C, L si LX;

• Noile motoare din seria D08 cu patru si sase cilindri in linie, cu puteri cuprinse intre 150 si 240 CP;

• Trei tipuri de cutii de viteze manuale cu 5, 6 si 9 trepte precum si varianta automata, extrem de utila pentru transportul de distributie locala: MAN TipMatic;

• Optional, suspensii pe arcuri sau pneumatice, disponibile pentru puntea spate, pentru toate tonajele.

 

Orasul München, acolo unde este situata si una dintre fabricile constructorului german de camioane MAN, a fost gazda lansarii noii serii de camioane usoare, sub denumirea de Trucknology Generation Light (TGL). Acesta urmeaza sa inlocuiasca modelul comercializat in prezent MAN LE 2000, fiind produs in gama de mase de 7,5-8-10,5 si 12 t.

Investitia constructorului german, de 200 milioane de EUR, a necesitat patru ani de cercetari, rezultatul final fiind un camion mai usor cu 250 kg. Din acest punct de vedere, maximum de eficienta este oferit de motorul de 210 CP, care a scazut de la sase cilindri la patru, castigul de greutate fiind de aproape 100 kg. Acest lucru a fost posibil gratie noilor motoare din seria D08 cu injectie sub inalta presiune si rampa comuna. Daca vorbim de motoare, cel mai puternic, din punct de vedere al raportului putere/cuplu maxim este propulsorul D08 de 206 CP, care asigura un cuplu maxim de 830 Nm/1.400 rpm, fiind recomandat pentru aplicatiile de santier.

Reproiectarea a inceput de la realizarea de catre MAN a propriilor punti, mai usoare cu 40 kg. De asemenea, si sasiul a fost reproiectat, fiind complet diferit de cel al seriei anterioare, MAN LE 2000. Astfel, profilul longitudinal U a fost inaltat la 210 mm, dar grosimea lui a fost redusa cu 4 mm. In plus, prinderea suprastructurii si a celorlalte elemente ale lantului cinematic de el este mai sigura, prin cresterea diametrului bolturilor de prindere de la 10 la 12 mm. Chiar si rezervoarele de aer sub presiune au fost reproiectate, reducandu-se numarul acestora de la trei sau patru, in functie de model, la numai doua, fiecare de cate 20 l.

Seria TGL poate fi echipata la cerere cu trei tipuri de cabine: C, L si LX, oferite in doua variante de latime si trei inaltimi constructive, aceasta din urma fiind dotata cu tot ce este necesar pentru deplasarile pe distante lungi. Varianta C de cabina, desi este mai scurta cu cativa centimetri decat a predecesorului, LE 2000, este totusi mai incapatoare, ca urmare a reproiectarii sale integrale. Intrarea in cabina se realizeaza printr-o singura treapta, accesul fiind extrem de facil pentru sofer, aceasta varianta fiind oferita chiar si in cazul motoarelor cu 6 cilindri. Pentru varianta de motor cu 4 cilindri, tunelul motorului are o inaltime de numai 140 mm, in cazul propulsoarelor mai mari aceasta crescand la 260 mm. In spatele scaunului soferului, este prevazut un spatiu special pentru depozitarea hainelor si uneltelor.

Cabinele tip L, cu o lungime de 2.280 mm si acoperis normal, sunt recomandate utilizarii de catre un singur om, pentru deplasari pe distante medii.

Varianta de cabine LX are in dotare un acoperis suprainaltat de 280 mm. Acest tip de cabina poate fi echipat pentru transport pe distante mari, spatiul din spatele scaunelor fiind extrem de generos (lungime: 1.925 mm). La acest tip de cabina, este disponibila, la cerere, o cutie de stocare cu capac rabatabil automat, ce culiseaza de sub cuseta de jos pana intre cele doua scaune din spate.

Intreaga cabina a vehiculului MAN TGL este gandita ca o capsula de siguranta pentru sofer, care sa preia forta unui impact frontal si sa-l protejeze atat de socul loviturii, dar si de deformarile suferite de structura de rezistenta a vehiculului.

Noile oglinzi retrovizoare convexe, reglabile, cu o capacitate marita de a elimina unghiurile moarte, si deci un plus de protectie pentru celelalte vehicule in trafic, reprezinta o noutate introdusa de  MAN pe noile sale modele de camioane. O alta inovatie este sistemul de siguranta activa Electronic Brake System (EBS), produs de catre WABCO, primul din clasa sa utilizat pentru vehiculele de marfa. De asemenea, si lampile de semnalizare au fost reproiectate, acestea fiind vizibile de la distanta chiar daca sunt acoperite de noroi.

 

Text si foto: Dan Pavel

CARGO Romania & BUS





Ultima modificare a paginii: 03.10.2005

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii