UNTRR


Coridoare de Circulaţie Verzi - Timpi de conducere şi de odihnă

Initiativa comuna a IRU Geneva, UNTRR, ARTRI si Agentia Nationala de Administrare Fiscala din Romania (ANAF) de facilitare a transportului de marfuri sub acoperirea carnetelor TIR, sustinuta si de autoritatile din Bulgaria si Ungaria, s-a materializat prin emiterea Ordinului 343/10.03. 2005 al ANAF, publicat in Monitorul Oficial 278 din 04.04.2005. Astfel, pentru eliminarea formalitatilor vamale excesive din birourile vamale de frontiera si pentru fluidizarea operatiunilor de transport rutier international de marfuri sub acoperirea carnetelor TIR, s-a hotarat crearea unor „culoare verzi“ pe relatiile Giurgiu-Bors, Giurgiu-Nadlac.

 

 

Comunicat

de presa al IRU

„Coridoarele de Circulatie Verzi“ din Romania pentru camioanele TIR contribuie la dezvoltare prin reducerea timpilor de asteptare de la frontiera.

IRU si Asociatiile sale membre din Romania, ARTRI si UNTRR, saluta hotararea Guvernului roman de a facilita comertul international prin crearea „Coridoarelor de Circulatie Verzi“ care ofera posibilitatea accelerarii operatiunilor vamale pentru camioanele TIR si de a intari managementul de risc prin accelerarea si imbunatatirea transmiterii datelor de incheiere a Carnetelor TIR, prin sistemul electronic SafeTIR al IRU.

Geneva – Uniunea Internationala a Transportului Rutier (IRU) si Asociatiile sale membre din Romania, ARTRI si UNTRR, saluta recentul Ordin nr. 343/20.03.2005 al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala din Romania, care creeaza la frontierele Romaniei cu Ungaria si Bulgaria „Coridoarele de Circulatie Verzi“, oferind posibilitatea accelerarii operatiunilor vamale pentru camioanele care transporta marfuri in sistemul TIR. Ordinul solicita de asemenea Autoritatii Nationale a Vamilor sa accelereze si sa imbunatateasca transmiterea la IRU a datelor privind incheierea Carnetelor TIR prin intermediul mijloacelor electronice.

 

Jean Acri, Sef – Sistem TIR la IRU, a spus: „Acest ordin, care este rodul unui strans parteneriat public-privat, confirma importanta pe care Guvernul roman o acorda facilitarii comertului international si asigurarii durabilitatii Sistemului TIR, prin intermediul unui management de risc mai eficient, bazat pe o transmitere mai rapida, mai exacta a datelor privind incheierea Carnetelor TIR. Romania intelege ca orice penalizare a transportului rutier are ca rezultat o penalizare si mai mare a economiei in ansamblul ei. Sa speram ca si alte guverne vor urma acest exemplu bun.“

 

La multe frontiere de pe teritoriul Euroasiatic, chiar si camioanele TIR trebuie sa astepte adesea mai multe ore pentru incheierea formalitatilor vamale. „Coridoarele de Circulatie Verzi“ create pentru traficul TIR la frontierele romanesti au avut deja un efect spectaculos, reducand timpii de asteptare la zece minute. In prezent, se depun eforturi pentru a obtine de la serviciile vamale ale tarilor vecine aranjamente de facilitare reciproca.

 

Frauda reprezinta o amenintare la adresa durabilitatii sistemului TIR si ameninta beneficiile facilitarii comertului. Transmiterea electronica prompta de catre vami la IRU, prin intermediul sistemului SafeTIR, de date de o mare exactitate care confirma incheierea unui Carnet TIR ajuta la descoperirea mai rapida a neregularitatilor si constituie un pas important catre realizarea scopului IRU, acela al unui management de risc eficient prin intermediul transmiterii „in timp real“ a unor astfel de date.

 

Sursa: Comunicat

de presa IRU CP/G6224/CGW

nr. 783 din 12 aprilie 2005





Ultima modificare a paginii: 03.10.2005

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii