UNTRR


Plata întâi! Pe urmă mai vedem...Şansa

Suna cunoscut?

Cam asa se poate rezuma etapa actuala prin care trece societatea romaneasca in elanul ceva mai rezervat al mult discutatei integrari Europene.

In opinia personala consider ca apropierea noastra de Uniunea Europeana, dincolo de pozitia geografica, a ferit Romania de o evolutie dupa tipar „sud-american“.

Sigur ca, in general, pentru a obtine un rezultat, mai intai e necesara o investitie, trebuie depus un efort si doar dupa un anumit interval de timp, in masura in care toate merg bine, incep sa apara rezultatele pozitive si satisfactiile.

Dar ce se intampla atunci cand se face investitia, se fac eforturi si nu apar nici rezultate sau satisfactii? Ceva nu functioneaza!

In cazul transporturilor rutiere s-au facut eforturi mari pentru super-modernizarea flotei (in special a celei de international), s-au pus in aplicare o serie de acte normative care, desi inspirate din legislatia UE, se autodepasesc in suprapuneri, complicatii si birocratie, sfarsind prin a se dovedi ineficiente in practica, ducand de multe ori chiar la obstacole artificiale, create parca special pentru a verifica rezistenta la oboseala a operatorilor de transport.

Transportatorii simt cum se strange funia in jurul afacerilor pornite chiar si de acum 15 ani, fara sa aiba vreo vina pentru ceea ce li se intampla.

Statul a vegheat cu mare strictete la „implementarea“ tuturor obligatiilor necesare a fi indeplinite in vederea intrarii in marea familie europeana. Insa, tot Statul a uitat sa vegheze la obtinerea drepturilor firesti pe care le presupune adoptia europeana.

Dezvoltarea unor noi afaceri autohtone cu capital romanesc sau strain precum si migrarea unor investitii straine spre tara noastra reprezinta un castig pentru economia si societatea romaneasca in ansamblu. Asta numai daca si drepturile sunt ajustate corespunzator.

Astfel, cresterea impresionanta din ultima perioada a schimburilor comerciale, mai ales cu anumite tari, a fost evidentiata de ministerele de resort si Institutul de statistica.

Din nefericire, transporturile rutiere nu au fost lasate sa tina pasul – dintr-un motiv foarte simplu: autorizatii insuficiente.

Un exemplu simplu este oferit de schimburile comerciale cu Italia, care au inregistrat o crestere de peste 30% in ultimii doi ani, in timp ce contingentul de autorizatii a ramas neschimbat!

Frate, frate, dar branza e pe bani! Autoritatile trebuie sa realizeze ca, buni sau rai, cu totii suntem romani si trebuie sa ne strangem mainile pentru a reusi impreuna in noua familie ce se pregateste sa ne adopte!

ªi in piata transporturilor ca si in alte piete, pozitia in clasamentul european se castiga cu greu. Ce se intampla daca iti dai seama ca atunci cand ceea ce nu functioneaza se afla in propria ograda?

Se numeste sansa! Pentru ca tine numai de noi!

Cel mai greu este sa recunoastem. ªi mai important este sa ne corectam in timp util. In transporturile internationale rutiere de marfuri in aceasta tara pot spune ca avem inca sansa de a reusi!

Dar trebuie sa vrem! ªi sa credem in noi si in sansa noastra! Ca se recunoaste sau nu ceea ce s-a gresit, este mai putin important, daca folosim sansa de a ne corecta!

Asta numai daca Statul Roman vrea ca la inceputul Campionatului European, la 1 ianuarie 2007, sa aiba echipa completa si pregatita in domeniul transporturilor, avand in vedere duritatea competitiei ce urmeaza, in care fiecare stat este un suporter infocat al nationalei proprii!

... Ati auzit cumva ca se vand jucatori?

 

 

Radu Dinescu,

Secretar General al UNTRR





Ultima modificare a paginii: 03.10.2005

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii