UNTRR


„One Year After...“

Dupa cum bine ne este cunoscut tuturor, la inceputul anului 2004, 10 tari au fost acceptate in Uniunea Europeana – Polonia, Malta, Cipru, Cehia, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Letonia, Lituania, Estonia.

 

In cadrul campaniei de prezentare a Institutiilor Uniunii Europene, a politicilor comunitare in domeniul transporturilor rutiere si mai ales a experientelor celor 10 tari acceptate la inceputul anului 2004, UNTRR a solicitat informatii privind evolutia si transformarile pietei transporturilor in decursul unui an de la admiterea acestora in Comunitatea Europeana.

Am primit doua raspunsuri, pe care vi le prezentam in continuare.

 

1. Raspunsul asociatiei de transporturi din Slovenia

„Membrii nostri parcurg mai multi kilometri, comit mai multe contraventii; consecintele Directivei privind timpul de conducere ar fi: foarte multe eforturi pentru a castiga mai mult. Dar nu castigam mai mult, doar lucram un timp mai indelungat. Preturile au scazut.

Asteptam controalele cu groaza. ªoferii nostri nu lucreaza 48 de ore saptamanal, asa cum prevede Directiva, ci 70 de ore saptamanal in medie. Termenele de plata (pentru facturile noastre) sunt din ce in ce mai lungi. Concurenta intre transportatorii locali este incredibila. Unde se va sfarsi, nu stim. Aceasta este situatia in Slovenia dupa un an de «libertate», fara autorizatii de transport.

Dar speranta moare ultima. ªi speram sa apara schimbari in mintea membrilor nostri.

Cine ne poate apara de dezastrul din transportul national in transportul rutier? Oare de-abia s-a nascut?“

 

Sursa: Giz Intertransport – Ljubljana

 

 

2. Raspunsul asociatiei de transporturi din Estonia

„Armonizarea legislatiei din domeniul transporturilor rutiere a Estoniei cu cea a Uniunii Europene nu a provocat probleme semnificative, iar Estonia nu a solicitat nici o perioada de tranzitie. Desigur, in legatura cu legislatia noua si modificata privind taxele (taxa pentru autovehiculele de transport marfa, accizele pe motorina etc), acestea au crescut; la fel si costurile companiilor de transport. Cu toate acestea, consideram ca efectele pozitive ale liberalizarii pietei transporturilor, absenta controlului vamal la frontierele interne – ceea ce inseamna inexistenta cozilor si a timpilor lungi de asteptare, inexistenta unei limitari a importului de combustibil in rezervorul principal al autovehiculului etc, au crescut in mod semnificativ eficienta transporturilor cu autovehicule de marfa.

De asemenea, conditiile de lucru ale soferilor s-au imbunatatit simtitor, avand in vedere faptul ca nu mai sunt nevoiti sa astepte la frontiere.

Desigur, din cauza liberalizarii pietei, in prezent exista o concurenta foarte crescuta, in special intre companiile noilor state membre, oferta fiind cu mult mai mare decat cererea, iar acest lucru produce presiune asupra preturilor transporturilor. Autovehiculele care inainte asteptau la frontiere sunt acum disponibile si cauta incarcatura, acesta fiind principalul motiv al supra-capacitatii.“

 

 

Sursa: ERAA – Estonia





Ultima modificare a paginii: 03.10.2005

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii