UNTRR


Ungaria – probleme la controlul Carnetelor TIR la frontieră

Ca urmare a problemelor semnalate la controlul carnetelor TIR la frontiera cu Ungaria, precum şi ca urmare a intervenţiilor IRU pentru soluţionarea problemelor, vă prezentăm mai jos răspunsul comisarului administraţiei vamale maghiare, Maior Gen. Janos Nagy Dr., adresat Secretarului General al IRU, Dl. Martin Marmy.

Menţionăm că în concordanţă cu decizia Comisiei pentru Afaceri Vamale, IRU a înaintat o plângere Comisiei Europene pentru servicii, sesizând problemele şi neregulile apărute.

 

„Budapesta, 28 decembrie 2004

 

Dragă Dle Martin Marmy,

 

Referitor la problemele privind tranzitul comunitar de mărfuri, care au fost discutate la reuniunea la nivel înalt de la Budapesta, pe 30 septembrie 2004, vă informez următoarele:

Administraţia vamală ungară a depus toate eforturile şi le va depune în continuare în vederea rezolvării sau prevenirii eventualelor probleme legate de fenomenul menţionat mai sus.

Sunt convins că Asociaţia Internaţională de Transport Rutier întreprinde toţi paşii necesari în vederea asigurării desfăşurării în bune condiţiuni a transportului de mărfuri, care este subliniat clar prin scrisoarea circulară nr. 22, trasând directive transportatorilor privind utilizarea Carnetelor TIR la punctele de frontieră. După primirea circularei menţionate mai sus, Asociaţia ungară a agenţilor vamali a organizat o prezentare oficială a agenţilor cu participarea reprezentanţilor Administraţiei vamale ungare şi a Drlui Miklos Hinfner, Secretarul General al Asociaţiei Transportatorilor Rutieri Ungari. În timpul reuniunii, activitatea desfăşurată de agenţii vamali care lucrează la punctul de frontieră Nagylak (frontiera ungaro-română) a fost de asemenea prezentată.

S-a afirmat că o broşură informativă a fost lăsată în sala de aşteptare a biroului vamal prin care se informau clienţii că nu sunt obligaţi să utilizeze serviciile agenţilor vamali şi s-a stabilit că biroul vamal nu îi forţa să se adreseze agenţilor vamali pentru a le cere sprijinul.

În ziua vizitei, utilizarea serviciilor oferite de agenţii vamali a fost, în fiecare caz, rezultatul unei hotărâri voluntare fără nici o influenţă externă. Persoanele prezente au afirmat că în timpul şederii lor la biroul vamal nu au observat nici o activitate care să fie considerată ca fiind dezavantajoasă pentru Titularii de Carnete TIR.

Administraţia vamală ungară a promis Asociaţiei Transportatorilor Rutieri Ungari să examineze în detaliu fiecare plângere transmisă împotriva activităţii agenţilor vamali. Dar biroul vamal va înapoia clienţilor Carnetul TIR şi anexele sale, în fiecare caz, dacă descrierea mărfurilor nu va fi scrisă în limba maghiară sau aceasta nu ar corespunde în nici un fel prevederilor legale.

 

Având în vedere cele de mai sus, Administraţia vamală ungară oferă prin această scrisoare Uniunii Internaţionale a Transporturilor Rutiere posibilitatea de a aplica această procedură pe loc în practică, ceea ce ar furniza o excelentă oportunitate de a vedea că fiecare fază legată de procedura TIR în Ungaria se desfăşoară în conformitate cu legislaţia respectivă.

 

Al dv. sincer,

Maior Gen. Janos Nagy

Dr. Comisar“

 

UNTRR solicită în continuare membrilor să semnaleze cazurile de nerespectare a reglementărilor de procesare a carnetelor TIR de către autorităţile maghiare, pentru a se putea lua măsurile potrivite pentru soluţionarea neregulilor, în cazul în care acestea persistă.





Ultima modificare a paginii: 03.10.2005

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii