UNTRR


Legislaţie socială - Îngrijorarea IRU privind procesul de conciliere al UE

Adunarea generala IRU a adoptat o Rezolutie privind rezultatul posibil al procesului de conciliere privind reglementarile care stabilesc timpii de conducere si de odihna si tahograful digital.

Recenta Adunare Generala IRU, reunita la Geneva, si-a exprimat insatisfactia privind procesul de conciliere al UE referitor la reglementarile care stabilesc timpii de conducere si de odihna. Acest proces va stabili forma de lucru a soferilor din industria transportului rutier pentru multi ani de acum inainte. Ele vor fixa de asemenea datele de introducere a tahografului digital pe noile autovehicule. Aceste doua masuri sunt esentiale pentru intarirea securitatii rutiere, obiectiv pe care IRU il sprijina cu tarie, dar care este amenintat de hotararile si acordurile institutionale neadecvate ale Uniunii Europene.

Prin furnizarea serviciilor performante, flexibile, competitive si sigure industriei europene, precum si cetatenilor, transportul rutier sprijina sanatatea economiei Uniunii. Totusi, odata ce procesul legislativ ajunge in faza sa finala, IRU se teme ca politicile de conciliere, motivate printr-un acord cu orice pret, impiedica competitivitatea Europei.

Hubert Linssen, Delegatul general IRU pe langa Uniunea Europeana a declarat: „Ne indoim ca Parlamentul European si Consiliul Ministrilor vor furniza ceea ce industria are nevoie, in masura in care procesul a fost pe larg motivat prin prioritatile politice si nepractice“.

Cele doua institutii au convenit ca tahografele digitale vor trebui instalate pe toate autovehiculele noi la 20 de zile dupa publicarea noului Regulament in Jurnalul oficial al UE. Cu acest compromis, nici o data definitiva nu poate fi identificata intrucat nimeni nu stie cand va fi aceasta publicare. Procesul legislativ invinge, deci, o buna reglementare.

IRU a solicitat fara intarziere o data unica, clara si realista pentru introducerea tahografului digital. Aceasta noua tehnologie solicita masuri complexe de instruire si de organizare care nu pot fi realizate intr-o zi. Mai mult decat atat, cel putin 10 state membre ar putea sa nu fie gata sa furnizeze cardurile pentru tahografele numerice inainte de sfarsitul anului 2006. Fara aceste carduri, intreprinderile nu pot utiliza autovehiculele dotate cu tahografe. Industria isi tine rasuflarea, dar toate semnele duc spre o agravare a debandadei privind tahograful digital.

In plus, prioritatile industriei in ceea ce priveste reglementarile care stabilesc timpii de conducere si de odihna trebuie respectate. Consiliul trebuie sa accepte propunerile Parlamentului european privind exigentele de odihna. Soferii muncesc cu intreprinderi operationale sase zile pe saptamana, trebuie sa-si reduca cu regularitate timpul saptamanal de odihna pe mai multe saptamani consecutive. Pentru intreprinderile care ofera trasee cu autocarul pe distante lungi in Europa, reglementarile existente care permit soferilor sa conduca pana la 12 zile consecutive sunt de asemenea vitale. Parlamentul trebuie sa accepte opinia pragmatica a Consiliului privind timpul minim de odihna zilnica de 11 ore si irealismul masurilor de control simultan al orelor de conducere si al timpului general de lucru fara a fi la volan si la sediul intreprinderii.

In cazul adoptarii, o noua interpretare a mentiunii „alta activitate“ va bulversa organizarea timpului de conducere actual, cu repercusiuni serioase asupra economiei. In cadrul Reglementarii, concilierea ameninta sa impuna ca orice traseu pe care un sofer il efectueaza pentru a merge sa preia autovehiculul sau dintr-un anumit punct, altul decat cel de la sediul central al firmei sale, sa fie inregistrat drept «alta activitate». Conform noilor reglementari, daca soferul ia un tren de noapte – fie pentru a prelua un grup de turisti sau o incarcatura obisnuita – care soseste in ziua urmatoare, orele sale de somn vor fi considerate drept «alta activitate». Din acest moment, nu ramane decat o singura optiune: o zi fara munca!

 

Sursa: IRU





Ultima modificare a paginii: 25.01.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii