UNTRR


IRU şi reprezentanţii a 50 de asociaţii membre solicită rezolvarea situaţiei autorizaţiilor suplimentare CEMT

Un NU hotarat restrictiei impuse de Ungaria

In numarul anterior al buletinului informativ al UNTRR, va prezentam adresa inaintata de presedintele UNTRR, ministrului Transporturilor Gheorghe Dobre, solicitand interventia acestuia din urma pe langa Ministerul Economiei si Transporturilor din Ungaria, in vederea ridicarii restrictiei utilizarii contingentului suplimentar de autorizatii CEMT pe teritoriul Ungariei.

In vederea solutionarii acestei probleme, UNTRR a intervenit si pe langa Asociatia Transporturilor din Ungaria (ATRH), precum si pe langa consilierul personal al ministrului Transporturilor, dl Leon Mondocea, indicand o serie de probleme spre a fi discutate in cadrul Comisiei mixte Romano-Ungare ce va avea loc in viitorul apropiat, printre care si cea a contingentului suplimentar CEMT restrictionat.

De asemenea, Uniunea a prezentat situatia si domnului Martin Marmy, Secretar General IRU, care a intocmit o scrisoare ministrului Transporturilor din Ungaria.

 

Textul acestei scrisori vi-l prezentam mai jos:

 

„Dlui Janos Koka

Ministru

Ministerul Economiei si Transportului

Margit Korut 85

HU – 1880 Budapesta

 

Solicitare de retragere a rezervei ungare privind aplicarea in intregime a contingentului CEMT pe teritoriul ungar

 

Stimate Domnule Ministru,

Va rog sa-mi permiteti sa va informez ca, urmare unei discutii din cadrul Consiliului de Transport Marfa IRU, reprezentanti ai 50 asociatii membre din aproximativ 40 tari, care au participat la ultima reuniune a Adunarii Generale IRU, din 4 noiembrie 2005, au luat in unanimitate urmatoarea hotarare:

«IRU solicita Guvernului ungar ridicarea rezervei actuale privind aplicarea in intregime a contingentului multilateral CEMT de autorizatii in Ungaria, inclusiv suplimentarea prevazuta pentru sapte tari necomunitare incepand cu 2006».

Pentru IRU, rezerva ungara sus-mentionata nu numai ca duce la crearea unei discriminari intre membrii CEMT si cele sapte tari, dar va conduce la o penalizare asupra Comertului si Transportului ungar, la o posibila escaladare a masurilor de riposta impotriva operatorilor de transport ungari si va avea probabil ca rezultat final discrepanta totala a sistemului de autorizatii CEMT.

Intr-adevar, urmare numeroaselor reuniuni privind autorizatiile CEMT din acest an, Ungaria este in prezent singura tara care se opune suplimentarilor de autorizatii pentru cele 7 state.

Desi Ungaria este membru deplin al UE, autorizatiile CEMT raman instrumentele indispensabile pentru dezvoltarea si facilitarea transportului rutier international ungar cu terte tari si fiecare efort ar trebui de aceea sa fie preluat impreuna cu statele membre CEMT, cu IRU si cu asociatia noastra membra MKFE (ATRH) pentru a mentine un sistem eficient de facilitare a comertului si transportului rutier.

De fapt, cresterea prevazuta de 239 autorizatii pentru 7 tari necomunitare va fi pe larg compensata de o crestere majora si preconizata a comertului si traficului rutier dintre Ungaria si tarile respective si acest lucru reprezinta de asemenea noi oportunitati pentru comertul si operatorii de transport ungari.

Referitor la convorbirile mele anterioare de acum o luna cu Dr. Tibor Szanyi, Secretar de Stat cu Probleme Politice, si Dr. Zsolt Csaba Horvath, Secretar de Stat Adjunct - Ministerul Economiei si Transportului, permiteti-mi Dle Ministru, sa va reiterez, in numele industriei transportului rutier, solicitarea noastra de a ridica rezerva ungara din cadrul CEMT.

Va multumesc anticipat pentru hotararea dv. favorabila.

Datorita importantei acestei probleme si necesitatii luarii unei hotarari pozitive cat mai rapide, imi iau libertatea de a transmite aceasta scrisoare Dlui Jack Short, Secretar General CEMT, si Asociatiei noastre membre, MKFE/ATRH, in Ungaria.

 

Al dv. sincer,

Martin Marmy,

Secretar General

Geneva, 10 noiembrie 2005“

 

NOTA:

In data de 25 noiembrie 2005, a avut loc in Ungaria intalnirea dintre dl Martin Marmy, Secretar General IRU, dl Ysolt Csaba Horvath, Secretar de Stat Adjunct - Ministerul Economiei si Transportului, dl Miklos Hinfner, Secretar General al Asociatiei Transporturilor din Ungaria (ATRH), si reprezentanti ai celor trei parti. In cadrul acestei intalniri, dl Martin Marmy a solicitat, inca o data, ridicarea rezervei din partea Ungariei privind intreg contingentul multilateral de autorizatii CEMT.

Ca urmare a acestei intalniri, IRU a transmis doua scrisori, catre Secretarul General al ATRH (Doc. G49758 /MMM), si catre Secretarul de Stat Adjunct din Ministerul Economiei si Transportului (Doc. G49757/MMM). De asemenea, presedintele CEMT, dl Martin Cullen, a transmis o scrisoare catre Secretarul de Stat Adjunct din Ministerul Economiei si Transportului.

 

Textul integral al acestor adrese oficiale se gasesc pe site-ul  – sectiunea Autorizatii suplimentare CEMT restrictionate de Ungaria.

 

Cristian Zaharescu,

UNTRR





Ultima modificare a paginii: 25.01.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii