UNTRR


Directiva EUROVIGNETA - Legislatorii consideră transportul rutier drept o vacă bună de muls!

Deputatii europeni adopta o cale gresita aproband masuri fiscale punitive si dezaproband investitiile din reteaua rutiera

Pe 14 noiembrie 2005, la Strasbourg, Comitetul Transporturi al Parlamentului european a votat Directiva eurovignetei. Aceasta lege va stabili un cadru de principii comun privind sistemele de tarifare rutiera la care statele membre trebuie sa adere. Uniunea Internationala a Transporturilor Rutiere (IRU) sustine aceasta initiativa.

Comitetul Transporturi al Parlamentului a ales sa dea posibilitatea statelor membre sa adauge numeroase variante de taxe mediu ponderate. IRU se opune hotararii de a autoriza astfel de variante pentru regiunile ecosensibile sau zonele urbane care fac obiectul aglomeratiei. Cu toate ca aceste taxe nu vor viza decat transportul de marfuri – doar un autovehicul din zece aflat in circulatie – orice efect pozitiv asupra mediului datorita reducerii aglomerarii va fi aproape nul.

O noua reducere a marjei de beneficii, deja mica, a industriei va pune in pericol capacitatea sectorului de a investi intr-o tehnologie mai curata. Desi statisticile confirma reduceri masive ale emisiilor toxice, realizate de industria transportului rutier, acest fapt este in general trecut sub tacere. Ar fi trebuit preferate noi stimulente care sa vizeze reducerea poluarii la sursa mai degraba decat adoptarea de masuri fiscale punitive fixate in aceasta Directiva.

Comitetul Transporturilor a refuzat, de asemenea, o ocazie exceptionala de a stabili o sursa sigura de venituri – provenind din taxe rutiere – pentru a remedia deceniile de subinvestitii din reteaua rutiera (alocare). In plus, deputatii europeni nu au stiut sa cuantifice exact povara fiscala care apasa deja asupra sectorului sub forma de taxe pe carburant si autovehicule.

Anumiti deputati cred cu fermitate ca taxele suplimentare vor contribui la redirijarea transportului de marfuri catre alte moduri de transport. In realitate, nu exista nici o alta alternativa viabila pentru transportul rutier de marfuri, si taxele suplimentare vor fi pur si simplu suportate de industria europeana si consumatori in general, prin intermediul prestatiilor furnizate de industria de transport. Totusi, conform dlui Huber Linssen, Delegat general al IRU pe langa Uniunea Europeana „este scandaloasa atitudinea Comitetului Transporturilor care nu a vazut ca, prin penalizarea transportului european de marfuri, economia europeana in ansamblul sau este penalizata. In urma acestui vot, va rezulta o crestere a costurilor de transport si, in consecinta, o scadere a competitivitatii UE“.

Sursa: IRU





Ultima modificare a paginii: 25.01.2006

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii