Volvo Trucks - Totul pentru clienţi
Camioane mai putin poluante, mai fiabile, mai performante decat modelele precedente... ªi totusi, atentia producatorilor de vehicule se focalizeaza pe serviciile oferite clientului. Finantare, asistenta tehnica permanenta, service de calitate, dar tot nu pare a fi de ajuns.Scaderea costurilor de exploatare si intretinere, cresterea rentabilitatii unui camion sau a unei flote de vehicule comerciale reprezinta preocuparea oricarei firme de transport. Volvo Trucks ofera solutii pentru fiecare firma, prin intermediul unei retele Pan-europene integrate care numara 1.100 de service-uri.
Volvo Trucks are acum capacitatea de a oferi solutii flexibile de mentenanta a unei flote sau a unui singur camion, adaptate pentru orice aplicatie, prin intermediul a trei oferte de service: Volvo Blue (servicii de intretinere preventiva), Volvo Silver (servicii de mentenanta si reparatii ale lantului cinematic) si Volvo Gold (servicii complete de mentenanta si reparatii ale intregului ansamblu camion-(semi)remorca).
ªoferii pot fi usor controlati acum, de la modul de conducere pana la timpii de odihna, datorita aplicatiei online de gestionare prin Internet a informatiilor oferite de catre computerul camionului, denumita Dynafleet Online. Acesta ofera informatii in timp real asupra pozitiei fiecarui camion, a consumurilor de combustibil, traseul pe care il mai are de parcurs, informatii despre timpii de conducere si de odihna, despre intervalele de intretinere obligatorii ale vehiculului, dar si alte detalii care pot reduce timpul de deplasare, evitand zonele aglomerate sau in constructie, cu limitare de viteza sau de stationare, dar numai acolo unde exista harti detaliate actualizate permanent. Capacitatea de a realiza rapoarte de activitate sintetice asupra flotei sau asupra unui camion, in functie de cerintele utilizatorului sistemului este de asemenea foarte importanta, deoarece Dynafleet poate juca un rol activ in alegerea deciziilor globale manageriale privind utilizarea optima a flotei.
Controlul vitezei
si al directiei – mai confortabil, mai simplu
Noile modele FH & FM sunt mult mai usor de condus, performantele profesionale ale soferului situandu-se in centrul atentiei. O data cu lansarea oficiala a noilor motoare de 9 si 13 litri ce indeplinesc cerintele normelor de poluare EURO 4 si 5, Volvo a urmarit imbunatatirea capacitatii generale de conducere, prezentand o noua generatie a sistemului automat de schimbare a treptelor de viteze I-Shift, precum si transmisia integral automatica Powertronic.
Testarea pe teren a noilor autocamioane dotate cu motoare EURO 4 si 5 in conditii de autostrada, in cazul seriei FH, dar si de drum neamenajat forestier, pentru Volvo FM, a reprezentat un adevarat examen. Astfel modelul FH, ce dispune de o gama de puteri de 400, 440, 480 si 520 CP a fost testat atat in varianta standard de 40 t cat si cea „nordica“, cu lungimi de 25,25 m si greutate totala de 60 t, valori acceptate pe drumurile publice ale tarilor din Peninsula Scandinava.
Postul de conducere la noile camioane a fost si el rearanjat, afisajul computerului central de bord fiind proiectat pentru a fi personalizat de catre fiecare sofer in parte, oferind exact cantitatea de informatii dorita, cu o grafica intuitiva. Astfel, indicatoarele de nivel pentru aditivul AdBlue pot fi selectate din meniul computerului de bord, impreuna cu functia de monitorizare a nivelului presiunii in pneuri, absolut obligatorie in cazul echiparii cu anvelope super-single.
Sistemul automat de schimbare a vitezelor I-shift se apropie din ce in mai mult ca timp de raspuns de cutiile cu comanda manuala, producatorul suedez afirmand ca este cel mai rapid din Europa, lucru evident la deplasarea pe teren drept. Lucrand impreuna cu frana de motor dezvoltata de catre Volvo (VEB), I-Shift este, la coborarea pantelor abrupte, un asistent de incredere, controland practic viteza, soferul fiind nevoit sa apese perioade scurte de timp pedala de franare numai in cazul pantelor prea lungi sau terminate cu o curba. De asemenea, I-Shift are o a doua functie, de selectare manuala a treptelor de viteze, controlata si aceasta atent de computerul de bord, care asista selectarea si ofera sugestii soferului privind treapta optima ce trebuie atinsa.
Calitatile sistemului de franare VEB sunt mai bine puse in evidenta pe modelele FM, acesta controland permanent viteza, rareori fiind obligat soferul sa utilizeze pedala de franare, in conditiile in care controleaza cu atentie acceleratia. Spre deosebire de retarder care, chiar daca asigura un cuplu de franare mai mare, nu poate fi utilizat permanent, necesitand aducerea padelei la zero la fiecare frana, in cazul aplicatiilor pe teren dificil, soferul stand permanent cu piciorul pe pedala de frana, sistemul de franare VEB este net superior. Acesta poate fi selectat permanent in lucru.
Dan Pavel, CARGO Romania & BUS