Program de colectare electronică a taxelor de autostradă
Actualizarea OBU
Firmele de transport europene sunt sfatuite de organizatiile din domeniul transporturilor sa nu lase pentru ultimul moment actualizarea programului OBU 2.0.
Berlin, 22 septembrie 2005 – Intr-o declaratie comuna, principalele organizatii din domeniul transporturilor rutiere au sfatuit firmele de transport europene sa-si efectueze actualizarea programului OBU instalat la bordul vehiculelor pentru colectarea electronica a taxelor de autostrada in Germania, cu noua versiune OBU 2.0, cat mai curand posibil. Noul program va permite utilizatorilor sa beneficieze in continuare de colectarea automata a taxelor si dupa 1 ianuarie 2006. Actualizarea poate fi facuta la unul din cei 1.900 parteneri de service ai Toll Collect. Taxa perceputa de acestia pentru actualizare este achitata de Toll Collect.
Va redam in continuare textul integral al declaratiei.
Declaratie comuna de informare din partea organizatiilor din industria transporturilor din cadrul Federatiei Industriale Germane (BDI), a Congresului German al Camerelor de Comert si Industrie (DIHK) si a Asociatiei Industriei Germane Automobilistice (VDA), precum si Toll Collect GmbH privind programul OBU 2.0
OBU 2.0 – necesar pentru plata automata a taxelor de autostrada din 2006
Conducatorii auto si firmele de transport care doresc sa continue sa beneficieze de plata automata a taxei si dupa 1 ianuarie 2006 trebuie sa solicite cat mai curand actualizarea programului unitatii montate la bord OBU (OBU 2.0). Acest lucru se poate face la unul din cei 1.900 parteneri de service ai Toll Collect, pana la 31 decembrie 2005, pentru a permite continuitatea sistemului automat de colectare. Daca programul echipamentului OBU nu este actualizat pana la acest termen, singurele modalitati de a achita taxa vor fi plata in avans prin Internet sau direct la terminalele de plata ale taxei.
Actualizarea programului dureaza circa o ora si trebuie facuta pentru toate echipamentele instalate inainte de 18 iulie 2005. Cele instalate dupa aceasta data sunt deja dotate cu noul program. In viitor, utilizatorii nu vor mai trebui sa mearga cu camionul la un centru de service pentru actualizarea acestui program. Din 2006, noul program va putea sa primeasca modificarile privind informatia referitoare la ruta si valoarea taxei prin conexiune fara fir (radio). Pentru a evita aglomerarile la partenerii de service in urmatoarele cateva luni, Asociatia Germana de Transport si Logistica DSLV, Federatia Germana a Industriei, Transporturilor si Logisticii (BWVL), Federatia Germana pentru Transporturi de Stramutare (AMÖ), Federatia Industriilor Germane (BDI), Congresul German al Camerelor de Comert si Industrie (DIHK), Asociatia Germana a Industriei Automobilistice (VDA) si Toll Collect sfatuiesc firmele din domeniul transportului sa faca programari la unul din partenerii de service, pentru actualizarea programului OBU 2.0 cat mai curand posibil. De la lansarea sa pe 18 iulie 2005, programul OBU 2.0 a fost incarcat pe circa 170.000 echipamente aflate la bord (la data de 14 septembrie 2005). Taxa perceputa de partenerii de service pentru efectuarea operatiei de actualizare a programului este suportata de Toll Collect, astfel incat firmele de transport nu platesc pentru acest serviciu.
Inainte de a fi lansat, programul OBU 2.0 a fost testat cu succes pe circa 2.000 de vehicule, sub supravegherea unui observator independent.
Sursa: UNTRR