Amsterdam, 22-25 septembrie 2005 – Al 24-lea Congres Transfrigoroute International
Aniversarea a „50 de ani in bune conditii“In perioada 22-25 septembrie 2005, a avut loc la Amsterdam cel de-al 24-lea Congres al Transfrigoroute International, ocazie cu care s-au celebrat 50 de ani de existenta ai acestei organizatii profesionale internationale destinate servirii transportului rutier de marfuri cu temperaturi controlate.
La eveniment au participat delegatii din Belgia, Bulgaria, Croatia, Republica Ceha, Danemarca, Finlanda, Franta, Germania, Ungaria, Irlanda, Italia, Maroc, Norvegia, Romania, Serbia si Muntenegru, Slovacia, Slovenia, Spania, Elvetia, Olanda, Marea Britanie si din SUA.
De asemenea, au participat oaspeti de onoare din partea ECSLA, IRU, Institutului Danez de Cercetare, Institutului International Frigorific, DKV EuroService, Parteneriatului European pentru Energie si Mediu (EPEE) si reprezentanti ai Ministerului Transporturilor din Olanda.
Delegatia Romaniei a fost compusa din reprezentanti ai Transfrigoroute Romania si UNTRR si a fost condusa de domnul Florian Mihut – Presedinte al celor doua organizatii.
Programul Congresului a cuprins urmatoarele:
• Conferinta Presedintilor Grupurilor Nationale ale Transfrigoroute;
• Intalnirea Presedintiei Executive a Transfrigoroute International;
• Intalnirea Comitetului de Management al CCT;
• Reuniunea plenara comuna a FrigoClub International (FCI) si Comitetului Consultativ Tehnic (CCT);
• Reuniunea plenara a Adunarii Delegatilor;
• Conferinta de presa.
Pe parcursul perioadei de derulare a Congresului a fost organizata o expozitie de prezentare a celor mai moderne tehnologii, servicii si produse destinate industriei transportului frigorific de marfuri.
In cuvantul de deschidere adresat participantilor la Congres si la aniversarea Transfrigoroute International de „50 de ani in bune conditii“, doamna J.G.M. de Rijk-Heeren – Presedinte Transfrigoroute International si, in acelasi timp, Presedinte Transfrigoroute Olanda, a amintit ca, in urma cu 50 de ani, fondatorii Transfrigoroute International au inteles faptul ca cerintele speciale de transport cu temperaturi controlate necesita un echipament dedicat, reglementari armonizate si cunostinte tehnice, la un inalt nivel, atat din partea operatorilor de transport cat si a soferilor. Doamna Presedinte TI a apreciat ca transportul cu temperaturi controlate se mentine ca fiind cel mai important element in lantul frigorific. Concluzionand, doamna J.G.M. de Rijk-Heeren a aratat ca cei 50 de ani de experienta indreptatesc Transfrigoroute International sa proclame sloganul „50 de ani in bune conditii“ pentru Congresul Transfrigoroute International din acest an.
In cadrul Congresului, s-au prezentat rapoartele de activitate ale celor 6 grupuri de lucru ale Transfrigoroute International, constituite pentru a realiza analize si cercetari de specialitate pe teme considerate prioritare pentru operatorii de transport cu temperaturi controlate:
• Grupul I: armonizarea dimensiunilor si greutatilor vehiculelor
Presedintele Grupului, domnul Alois Hummel (Germania), a prezentat rezultatele cercetarii cu privire la utilizarea trenurilor rutiere (Olanda si Danemarca) si la dimensiunea semiremorcilor (posibilitatea unei cresteri cu 200 mm), ca si analiza efectelor supraincarcarii vehiculelor prin prisma reglementarilor referitoare la control, in vederea protejarii drumurilor si reducerii congestiei traficului.
• Grupul II: evolutii in dezvoltarea ATP si aplicarea armonizata a ATP in toate tarile
Presedintele Grupului, domnul Peter Grosskopf (Germania), a prezentat rezultatele masuratorilor TUV si ale testarilor pentru sistemele „multi-temperatura“ (perete si evaporizator), alaturi de analiza corelatiei intre cresterea vitezei vehiculului si cresterea valorii coeficientului k (aferent peretelui despartitor).
• Grupul III: investigarea efectelor asupra mediului ale vehiculelor si echipamentelor frigorifice
Presedintele Grupului, domnul Joe Grealy (IRL), a aratat ca lucrarile Grupului s-au focalizat asupra noii Directive referitoare la gazele F (fluide) si asupra chestionarului Comisiei Europene, care este interesata in stabilirea sferei de cuprindere a Directivei, a formarii si certificarii necesare, ca si in pregatirea implementarii Directivei pentru 2007. Principalul obiectiv urmarit de Grupul III al TI a fost de a apara pozitia industriei asupra posibilului impact al Directivei referitoare la gazele F asupra sectorului transporturilor. In acest sens, au fost contactate organismele Uniunii Europene, pentru a se asigura ca punctul de vedere al acestui sector specializat de transport este cunoscut atat la nivelul Comisiei, cat si la nivelul Parlamentului European.
• Grupul IV: asigurarea suficientei locurilor de parcare pentru camioane cu facilitati de supraveghere si alimentare electrica pentru echipamentul frigorific
Presedintele Grupului, domnul Erik Runia (Olanda), a prezentat recomandarile Grupului cu privire la procedurile care trebuie intreprinse la nivel national pentru inceperea unui proiect in acest sens: contactarea autoritatii nationale si a decidentilor europeni, informarea potentialilor parteneri (IRU), stabilirea grupurilor de lucru pentru fiecare tara;
• Grupul V: evitarea intreruperilor in lantul frigorific si clarificarea problematicii legate de responsabilitatea transportatorului
Presedintele Grupului, domnul Bernard Valentin (F), a prezentat propunerea de procedura pe care Grupul o supune aprobarii TI, urmand a fi transmisa partenerilor si Comisiei de Transport a UE. De asemenea, Presedintele Grupului V a prezentat lista de control a soferului de camion proiectata de Grup, alaturi de propunerea de modificare a CMR (temperaturi) si de dezvoltare a unei etichete a calitatii care sa fie promovata de Transfrigoroute International.
• Grupul VI: armonizarea legislatiei sociale, inclusiv amendarea Directivei 3820/85
Presedintele Grupului, domnul W. Zonnevylle (Olanda), a informat cu privire la intalnirea Grupului VI al TI de la Bruxelles, din noiembrie 2004, urmata de seminarul organizat de Transfrigoroute Spania, cu invitarea oficialilor Comisiei Europene – eveniment in cadrul caruia s-a prezentat pozitia industriei transporturilor rutiere pe marginea reglementarilor europene referitoare la timpii de condus si de odihna. De asemenea, Presedintele Grupului VI a informat cu privire la colaborarea Transfrigoroute International cu IRU, prin actiuni comune de lobby cu privire la introducerea prematura a tahografului digital. Doamna Liesbeth Geysels – IRU a aratat ca actiunile de lobby la Bruxelles au condus la obtinerea amanarii introducerii tahografului digital pana la 1 ianuarie 2006.
Roxana Radu, UNTRR