Aplicarea de către firma Toll Collect a taxei LKW Maut - Germania
Germania - aplicarea de către Toll Collect a taxei LKW Maut - situaţia la 6 ianuarie 2005 Monitorizare efectuată de IRU
Asociaţiile membre IRU din 5 ţări au furnizat informaţii privind experienţa acumulată de transportatori până la această dată
Încă se constată o întârziere a operatorilor în instalarea echipamentelor OBU la bordul autovehiculelor. Toll-Collect a primit multe înregistrări noi în această săptămână, care ar trebui, pe termen lung, să ajute la reducerea problemelor. Problemele semnalate sunt redate mai jos.
În general vorbind, echipamentele OBU funcţionează în mod satisfăcător. Totuşi, Elveţia a raportat mai multe probleme, în timp ce Olanda şi Luxemburg au semnalat numai câteva.
Înregistrarea şi rezervările prin Internet crează probleme în principal în ceea ce priveşte accesarea sistemului. Operatorii trebuie să aştepte şi să facă mai multe încercări până să poată face rezervarea. Toate cele 5 ţări au menţionat această problemă.
Majoritatea problemelor apar la utilizarea terminalelor pentru plata taxei Maut. Elveţia, Luxemburg şi Olanda au raportat multe plângeri ale operatorilor de transport privind timpul de aşteptare şi funcţionarea terminalelor. Problemele de limbă sunt menţionate de Olanda, precum şi probleme cauzate de condiţiile rigide privind itinerariul şi timpul fixat pentru efectuarea cursei. La terminalele de la frontiera de est a Germaniei se efectuează cu mult mai multe plăţi în numerar decât se aştepta, ceea ce duce la imposibilitatea funcţionării terminalelor, acestea fiind pline cu bancnote.
Un comentariu general este acela că aceste prime zile nu sunt reprezentative. Numai atunci când traficul va atinge un volum normal, adică începând din 10 ianuarie, se va putea judeca dacă sistemul este capabil să facă faţă. Între timp, compania Toll-Collect a decis să nu mai accepte rezervări făcute de companii care au utilizat autostrăzile din Germania fără să se asigure că dispun de resurse financiare suficiente în contul lor de utilizator Toll-Collect, decizie care va afecta circa 2.700de companii.
IRU se îndoieşte de înţelepciunea unei astfel de măsuri adoptate de Toll-Collect, acum, pentru că acest lucru va spori presiunea exercitată deja asupra terminalelor suprasolicitate. IRU se îndoieşte de asemenea, la fel ca şi asociaţia transportatorilor din Germania BGL, privind dreptul companiei Toll-Collect de a-şi limita în mod unilateral responsabilitatea în cazul în care operatorii de transport suferă pagube ca urmare a proastei funcţionări a sistemului Toll-Collect. În acelaşi fel, poate fi pusă la îndoială reducerea unilaterală a termenului în care operatorii de transport au dreptul să conteste facturile emise de Toll-Collect.
Pentru a evita problemele, Membrii sunt sfătuiţi:
- să utilizeze terminalele disponibile în ţările învecinate, înainte de a ajunge la frontiera germană;
-să-şi informeze şoferii cu exactitate cu privire la rutele şi destinaţiile pe care aceştia urmează să le introducă în terminal;
- să plătească de preferinţă cu cărţi de credit decât cu numerar;
- să facă rezervările prin Internet.
Sursă: CTM/B2929/WSM