UNTRR


Îmbunătăţirea siguranţei rutiere prin parteneriatul public-privat

Anual pe şoselele Europei îşi pierd viaţa peste 100 000 de persoane.

15 km/oră, viteza calului în galop a fost prima limitare de viteză introdusă în România în anul 1904 o dată cu regulamentul pentru circulaţia automobilelor. Astăzi după 100 de ani vorbim de viteze cu mult peste suta de kilometri. Motorizări puternice, sisteme din ce în ce mai sofisticate de siguranţă activă şi pasivă, automobile inteligente, iată viitorul. În acest context siguranţa rutieră devine un factor determinant pentru toţi cei implicaţi în fenomenul auto.

Cu ocazia celui de-al X-lea Congres Internaţional « CONAT  -  Automobilul şi tehnologia viitorului » desfăşurat la Braşov în perioada 20-22 octombrie a avut loc şi Forumul cu tema « Imbunătăţirea siguranţei rutiere prin parteneriatul public-privat ». La lucrările Forumului, moderate de Peter Elsenaar, consultant GRSP pentru România au fost prezenţi reprezentanţi ai CISR, ai ARR, ai RAR, ai ACR şi ai UNTRR. De asemenea, au fost prezente firme de renume ca Michelin şi Shell. Invitat la dezbateri a fost Hans-Joachim Vollpracht, lider de proiect Eptisa - Imbunătăţirea siguranţei rutiere şi programele europene.

Pentru producătorii de autovehicule principalul scop este de a adapta cât mai bine maşina la cerinţele celui care o conduce. In acest fel gradul de siguranţă şi confort sporesc. Dar este oare suficient ? Cei care conduc aceste maşini performante sunt pregătiţi să o facă ? Nu este oare necesar ca şi conducătorul auto să se adapteze la maşină ? Iată una din temele de discuţie şi luările de poziţie ale celor prezenţi demonstrează că mai este încă mult de făcut în domeniul siguranţei rutiere. Primii paşi au fost facuţi şi informările prezentate de Sandor Lenvai (Shell) şi Cristina Hanganu (Michelin) arată preocuparea marilor firme pentru un trafic mai sigur şi mai civilizat.

Parteneriatul public-privat presupune însă o contribuţie şi din partea organizaţiilor utilizatorilor rutieri. Ioan Gabra, director ACR şi Sandu Cristian director CPA-UNTRR au prezentat iniţiativele şi contribuţia ACR şi UNTRR în domeniul siguranţei rutiere.

O concluzie generală: să regândim comportamentele în trafic, să găsim soluţii pentru o mai bună gestionare a circulaţiei rutiere.

Dar din păcate de la vorbe pâna la fapte mai este mult şi cei implicaţi, de la guvernanţi şi pâna la societatea civilă trebuie împreună să caute şi să găseasca soluţii. Numai aşa putem spera la un trafic rutier mai sigur şi mai civilizat.

 

Sursă : Psih. Cristian Sandu, Director CPA – UNTRR





Ultima modificare a paginii: 05.10.2005

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii