UNTRR


Alba neagră cu Bucureştiul

      

            13 este un număr cu conotaţii speciale. Unora le aduce ghinion. Altora nu. Noroc că nu le aduce ghinion!?

            În 13.07.2004 a fost emisă Hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr 106 – prin care se interzicea accesul autovehiculelor de peste 7,5t pe teritoriul Municipiului Bucureşti. Motivaţia: protecţia plămânilor cetăţenilor (cu drept de vot) din Bucureşti.

            Am argumentat în scris atât primarului general, cât şi viceprimarului general, secretarului general al Primăriei, primarilor de sector, poliţiei rutiere, MTCT, prefectului, de ce transportatorii solicită revizuirea textului acestei Hotărâri înainte de intrarea în aplicare: pentru că cei care efectuează transporturi internaţionale nu ar mai avea acces la punctele vamale de destinaţie/plecare aflate în majoritate aflate pe teritoriul Municipiului Bucureşti, chiar dacă mai la periferie (contrar celor afirmate de viceprimarul general care ştie că vama “Chitila” e în Chitila şi nu în Sectorul 1 din Bucureşti, şi care confundă aceste puncte vamale cu punctele de trecere a frontierei), pentru că şi cei care efectuează transporturi/distribuţie naţională ar avea întârzieri în livrări, pentru că toate transporturile pe relaţia Bucureşti ar avea de suferit, ar staţiona mai mult (în condiţii nesigure, în locuri neamenajate), ar fi mai costisitioare, pentru că există mărfuri perisabile, pentru noţiunea de proaspăt ar trebui redefinită pentru Bucureşteni, pentru că există centre de producţie şi depozitare pe teritoriul Municipiului Bucureşti (repet chiar dacă acestea sunt la periferie), pentru că există multe firme de transport care au garaje în Bucureşti, pentru că există firme şi activităţi de construcţii în Bucureşti, pentru că din autovehiculele de transport internaţional 78% sunt Euro 3, 17% sunt Euro 2, pentru că din marile flote de distribuţie din Romînia majoritatea autovehiculelor sunt minim Euro 2, pentru că vara populaţia nu este în Bucureşti şi traficul este mult diminuat (vă convingenţi singuri de acest lucru), pentru că temperaturile nu sunt foarte ridicate (şi apropo, ce înseamnă temperatură mare pentru asfalt? Pentru că se poate determina), pentru că toate firmele cu sediul în Bucureşti au obţinut toate avizele necesare de la autorităţile publice locale, pentru că există firme care doresc să efectueze transporturi chiar dacă nu au sediul în Bucureşti, sau chiar dacă nu sunt din România, pentru că toate firmele au un plan de afaceri şi un buget care nu au avut în vedere la elaborare şi intenţiile Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau cum se dovedeşte în final: ambiţiile domnului Traian Băsescu, care s-ar traduce prin costuri suplimentare cu salarizarea, cu achiziţia de noi autovehicule, cu timpul pierdut pe timpul zilei când „surprinzător” pentru domnul Băsescu, lumea se organizează pentru a-şi desfăşura activităţile de producţie, comerţ, transport, etc. la fel ca peste tot în lumea largă.

            Nu a fost nimeni interesat de argumentele noastre.  Nu am fost primiţi în audienţă.  În ultimul moment au fost date nişte semnale palide despre un ipotetic dialog, oricum cu persoane fără putere de decizie. Cu care am stat de vorbă tocmai în ideea că vor transmite mesajul nostru şi verbal, la cine trebuie, lucru care poate  s-a întâmplat, dar  fără nici un rezultat. Nu a fost dialog, ci s-a luat pulsul, care a părut numai bun de concediu.

            Ce ar fi dacă s-ar putea aplica această Hotărâre?  

            În prezent: în scurt timp vor începe să lipsească din magazine o serie de produse şi implicit şi o serie de servicii – pentru cetăţenii Bucureştiului, dacă vor apărea după o perioadă, toate aceste produse vor costa mai mult – pentru cetăţenii Bucureştiului, autovehiculele şi utilajele vor „tropăi” (cum spun chiar oficialii din primărie) noaptea prin Bucureşti  şi vor crea insomnii – pentru cetăţenii Bucureştiului,  autovehiculele vor polua la fel şi noaptea ca şi ziua – pentru cetăţenii Bucureştiului.

            În perspectivă: achiziţionarea unui număr uriaş de autovehicule care să poată transporta acelaşi volum de mărfuri (sunt necesare minim 5 autovehicule de 7,5 t pentru a transporta aceeşi marfă ca unul de 40t) care vor conduce la creşterea poluării cu noxe, cu particule ce se eliberează prin instalaţia de frânare, prin trasnmisie şi datorită incidentelor tehnice mult mai probabile, marile centre de producţie şi depozitare se vor muta în afara oraşului şi vor văduvi oraşul de venituri din taxele şi impozitele locale pe care aceşti uriaşi agenţi economici le plăteau până acum pentru dezvoltarea Bucureştiului, cetăţenii Bucureştiului care lucrează pentru aceste companii vor trebui să parcurgă un timp mai îndelungat până la serviciu, companiile vor plăti mai puţin pentru vor mai avea de plătit şi ore pe timp de noapte (nu toate mărfurile pot fi transportate cu autovehicule de 7,5t)

            Ce fac alţii? În Paris sistemul de restricţii a început să funcţioneze coerent la 10 ani după ce a fost iniţiat! Şi atenţie: fără să se aplice interdicţii permanente pe durate fixe! Se pot cu uşurinţă vizualiza pe internet la adresa http://www.bison-fute.equipement.gouv.fr/PLFRANCE/RPL_Mois/PL0704.htm şi observa că sunt zile întregi în fiecare săptămână în care nu există nici o restricţie. În plus şi pe perioada restricţiilor există unele derogări (vezi http://www.bison-fute.equipement.gouv.fr/PLFRANCE/PLderogtm.htm) pentru produse perisabile.

            Ce s-a întâmplat în realitate? Decizia a fost suspendată chiar din a doua zi de aplicare de către Tribunalul Bucureşti în urma acţionării în instanţă a Consiliului General al Municipiului Bucureşti de către două firme membre ale UNTRR. Domnul Băsescu, aflat în concediu, s-a deranjat şi a revenit în Bucureşti pentru o conferinţă de presă în care a anunţat că a emis Decizia nr. 601/02.08.2004 prin care a reluat interdicţia de circulaţie abiat suspendată. Unde nu a mai vorbit de amenzi, dar a exceptat şi câteva firme particulare. Acest gest arată disperarea lui Băsescu precum şi faptul că nu mai este vorba nici de grija pentru aerul cetăţenilor, nici de o Hotărâre a CGMB, ci de un orgoliu al unei persoane cu concepţii sclavagiste. Ştim cu toţii că primarul a fost şi comandant de nave care transportau mărfuri, dar ţinând cont  că dl Băsescu a fost şi ministru al transporturilor, rezultă clar că aceste măsuri sunt luate intenţionat! Pentru că afectează oamenii!

            Lumea se întreabă: în afară de faptul că Băsescu vrea să facă lumea să îşi aducă aminte de el şi vara, şi mai ales în an electoral, are Băsescu acţiuni la importatorii de autovehicule sub 7,5t? Poate la LUXTEN? Dar la ALPA? Şi de ce exceptează aceste două firme dacă decizia Băsescu este atât de bună şi uşor de respectat?

Ce se va obţine: preţuri mai mari, aer mai poluat, zgomot pe timp de noapte, un oraş peşteră fără agenţi economici, un oraş mai sărac, dar cu cetăţeni lilieci care vor câştiga mai puţin şi vor plăti mai mult!

Şi toate acestea prin Grija primarului general pentru cetăţenii Bucureştiului!

Poate că ar trebui să spună şi sclavii/cetăţenii Bucureştiului dacă sunt de acord……….acum sau mai spre toamnă?!

S-a spus că transportatorii vor bloca oraşul! Nimic mai fals! Hotărârile şi Decizille luate înainte de vacanţă după o perioadă stresantă sunt cauza! (Mai poate fi şi muşcătura ardeiului.... nespălat!?) Blocajul este efectul respectării acestora! Va produce pagube. Şi cineva va trebui să plătească! Poate că de această dată vor plăti cei care au cauzat pagubele!

Toţi vrem ceva mai bun, dar haideţi să stabilim împreună priorităţile precum şi un calendar rezonabil de aplicare pentru a ajunge în mod natural acolo unde ne dorim!






Ultima modificare a paginii: 06.10.2005

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii