UNTRR


Amânarea cu un an a introducerii tahografului digital

Comisarul Loyola de Palacio, vicepreşedinte al Comisiei Europene, confirmă printr-o scrisoare adresată statelor membre că se va institui un moratoriu de 12 luni (adică până la 5 august 2005) pentru instalarea obligatorie a tahografului digital.

Într-o scrisoare adresată statelor membre, comisarul Loyola de Palacio confirmă următoarele:

Comisia nu va face o propunere formală de amendare a reglementării 2135/98 vizând data de introducere a tahografului digital.

Din contră, comisia va institui un moratoriu de 12 luni, ceea ce înseamnă că statele membre vor trebui să pună în practică măsurile necesare până la introducerea obligatorie a tahografului digital începând cu 5 august 2005.

Statele Membre trebuie să ia măsuri tranzitorii pentru a asigura că:

-Echipamentul de înregistrare (analog sau digital) este instalat în vehiculele nou înmatriculate;

-Fabricanţii sunt autorizaţi să instaleze  tahografele analogice;

-Statele Membre vor înmatricula efectiv vehicule cu tahografe analogice;

-Un Stat Membru nu va înmatricula vehicule cu echipamente digitale dacă nu va putea să emită carduri pentru tahograf;

-Controlorii permit şi au în vedere utilizarea tahografelor analogice pentru toate vehiculele înmatriculate înainte de 5 august 2005.

In anexă este prezentată această scrisoare

Poziţia Uniunii Internaţionale a Transporturilor Rutiere (IRU)

Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere (IRU) salută eforturile comisiei de clarificare pentru transportatorii rutieri, a situatiei privind vehiculele care urmează să fie înmatriculate după 5 august 2004. Totuşi, în absenţa unei baze legale solide a Uniunii Europene pentru amânarea datei de introducere şi măsurile tranzitorii uniforme, IRU crede că măsurile naţionale pot crea probleme pentru operatorii de transport pe durata de utilizare a vehiculelor înmatriculate înainte de august 2005.  Prelungirea cu numai 12 luni poate să nu fie suficientă pentru anumite state membre. Operatorii de transport  au nevoie de certitudinea că posibilele amânări viitoare ale administraţilor naţionale nu vor conduce la extra costuri sau restricţii operaţionale pentru transportul rutier

 

Sursă: CTM/B2686/WSM, 21.04.2004

 





Ultima modificare a paginii: 07.10.2005

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii