UNTRR


Un sfârşit şi un nou început. De AN!

2004 cu bune şi rele

La început ne-a adus integrarea în NATO, şi foarte probabil de Crăciun ne va aduce şi integrarea în UE. Când? 2007 – sau cu cât mai repede cu atât mai bine - spun cei care sunt pregătiţi pentru noua competiţie în deplină libertate şi care deja se simt încorsetaţi de condiţiile din România, ca ţară din afara UE. 2008 – sau cu cât mai târziu cu atât mai bine – spun cei care speră să îşi poată consolida afacerile pentru a face faţă cât mai bine competiţiei.

2004 a adus şi Ordinul 215 pentru schimbarea lui„1842”, a pregătit o nouă lege a transporturilor, cu mult secret şi multe variante -fără să ajungă şi în Monitorul Oficial.

2004 a adus renegocierea Contractului Colectiv de Muncă pentru o perioadă de 2 ani.

2004 a arătat că un CEMT poate sprijini afacerea, însă o afacere solidă nu se bazează doar pe aşa ceva. Atât apropiata introducere a Euro 4 şi Euro 5, cât şi condiţiile legale şi cele de pe piaţă au condus la renunţarea cumpărării de autovehicule pentru CEMT, aşa cum  s-a  întâmplat în anii precedenţi.

2004 a cunoscut un singur sistem de alocare a autorizaţiilor pentru transport internaţional. Asupra modului de funcţionare părerile sunt împărţite. Unii au fost mai mulţumiţi, alţii au fost dezamăgiţi; în funcţie de aşteptări şi de obişnuinţa anterioară. Curse ceva mai puţine, dar şi costuri mai mici – a fost un fapt recunoscut. Două sughiţuri puternice au surprins pe toată lumea, într-un moment ce se putea considera de maturitate pentru noul sistem: criza autorizaţiilor pentru Italia şi Germania. Lucruri care se mai întâmplă la copiii cu multe moaşe – zice lumea.

2004 a adus UE la graniţa noastră de vest şi posibilitatea de a vedea evoluţia celor 10 noi „integraţi”.

2004 a marcat introducerea în premieră a GO-Box - tarifului per km, pentru autostrăzile din Austria, dar şi a tranzitelor extrem de scumpe prin Ungaria (autorizaţiile cu plată – pentru cei din afara UE - au trecut de la sistemul de plată 3 Forinţi x tonă-brută x km la 60000 Forinţi/48ore).

2004 deşi a adus un nou terminal RO-LA la Budapesta, a înregistrat şi probleme în utilizarea trenurilor.

2004 a adus adăugiri la Codul Penal cu privire la activitatea de transport şi licitaţie de trasee la transportul de persoane.

2004 a adus o serie de restricţii de circulaţie locale (cea mai severă în HCMB 134/2004 Bucureşti, dar şi în alte localităţi din ţară), restricţie de circulaţie pe timp de noapte pentru transporturile de mărfuri periculoase (HG 890/2004) şi introducerea restricţiilor la sfârşit de săptămână pe timpul verii. 

2004 a adus dublarea numărului de km de autostradă din România.

2004 a adus un număr crescut de operatori străini puternic interesaţi de piaţa românească, câţiva deja punând piciorul aici (unii încă deghizaţi).

2004 a dat semnul de încălzire pentru cei ce caută parteneriate, cumpărători sau investitori.

2004 a adus un curs liber de schimb valutar şi prima apreciere de proporţii a leului (unii au pierdut câştigul de un an datorită acestei fluctuaţii).

2004 a fost an electoral.

Ce ne va aduce 2005?

O serie de lucruri noi cu care încă nu suntem obişnuiţi şi renunţarea la o serie de lucruri vechi.

Competitori străini în domeniul transporturilor, integratori pentru transport, logistică şi distribuţie (chiar şi fără să aibă nimic în proprietate), riscul valutar crescut (în alt mod decât cel cu care am fost obişnuiţi până acum), legea transporturilor, bani mai ieftini, energie mai scumpă, .....

UNTRR vă este alături în drumul spre UE!

Vă doresc un an 2005 mai bun decât 2004, care să vă dea forţă pentru 2010!

Radu Dinescu, Secretar General UNTRR






Ultima modificare a paginii: 03.10.2005

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii