UNTRR


Măsuri stimulative privind introducerea vehiculelor EURO 5

 

Declaraţia IRU privind introducerea vehiculelor EURO 5

 

În conformitate cu strategia IRU a celor trei “i” (inovaţii-stimulente-infrastructură innovations-incentives-infrastructure”) pentru Dezvoltarea Durabilă, IRU şi membrii săi consideră măsurile inovatoare, la sursă” ca fiind cele mai eficiente din punct de vedere al costurilor de reducerea impactului transportului rutier asupra mediului. IRU sprijină sistemul de clasificare Euro ca pârghie care asigură reducerea  emisiilor poluante ale vehiculelor.

Considerând că:

·        Nivelurile emisiilor poluante pentru normele Euro 4 şi Euro 5 sunt aproximativ egale

Euro 4: 1,5 CO g/kWh  / 0,46 HC g/kWh  /  3,5 Nox g/kWh  / 0,02 PM g/kWh

Euro 5: 1,5 CO g/kWh  / 0,46 HC g/kWh  /  2,0 Nox g/kWh  / 0,02 PM g/kWh

·        Autovehiculele de transport mărfuri şi autocarele trebuie să realizeze omologarea pentru a corespunde standardelor de emisii Euro 4 până în  octombrie 2005,  toate noile vehicule vândute trebuind să respecte standardele până în octombrie 2006;

·        Vehiculele Euro 4 sunt numai o soluţie tranzitorie, care vor fi înlocuite de vehiculele Euro 5 în viitorul foarte apropiat;

·        Vehiculelor de transport mărfuri  şi autocarelor li se vor cere să respecte standardele de emisie Euro 5 din octombrie 2008 – la numai doi ani şi jumătate de la introducerea normelor Euro 4 -  întrucât tehnologia Euro 5 este deja disponibilă;

·        Tehnologia Euro 5 reprezintă o soluţie tehnică definitivă;

·        Conform programului actual de implementare pentru normele Euro 4 şi Euro 5, producătorii de autovehiculele şi operatorii de transport sunt obligaţi să investească mult şi fără întârziere în tehnologia de tranziţie Euro 4 pentru a respecta termenul limită pentru Euro 4.

IRU şi membrii săi declară că:

     -guvernele ar trebui să acţioneze în vederea introducerii rapide a vehiculelor care să respecte normele Euro 5 mai degrabă decât a vehiculelor care respectă normele Euro 4, de exemplu prin oferirea de stimulente reale de afaceri, care să accelereze achiziţia de vehicule Euro 5 de către operatorii de transport, în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de mediu utilizând cele mai viabile tehnologii.

 

Sursă: AG/G5987/JHU,5.11.2004

 





Ultima modificare a paginii: 03.10.2005

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii