- lipsa sau caracterul ilizibil al plăcuţelor sau însemnelor autovehiculelor care transportă mărfuri perisabile – până la 200 euro;
- lipsa documentelor valabile: 201 - 300 euro;
- prelungirea sau scurtarea perioadelor de conducere şi odihnă sau scurtarea pauzelor sau a perioadelor de odihnă, depăşirea masei maxim autorizate cu până la 6%, depăşirea sarcinii pe axă cu până la 25%, utilizarea diagramelor tahograf false: 301 - 400 euro;
-lipsa plăcuţelor de certificare pe autovehiculele care transportă mărfuri perisabile: 401 - 1.000 euro;
-nerespectarea reglementărilor în vigoare privind manipularea mărfurilor periculoase: 1.001 - 1.500 euro;
-depăşirea masei maxim autorizate cu 7 – 15 %, depăşirea sarcinii pe axă cu 25 – 30 %, intervenţii la diagrama tahograf sau la limitatorul de viteză efectuate de către şofer sau de firmă, prelungirea sau scurtarea perioadelor de conducere şi odihnă cu mai mult de 20%, scurtarea pauzelor sau a perioadelor de odihnă cu mai mult de 20%, utilizarea mai multor diagrame tahograf pe zi de către o persoană, în afara cazului când acest lucru se datorează schimbării autovehiculului; nesupunerea la control (astfel de încălcări pot conduce la amenzi şi mai mari): 1501 - 2.000 euro;
-lipsa indicatoarelor de avertizare, a plăcuţelor ADR sau a altor marcaje necesare, precum şi a Instrucţiunilor Scrise sau a altor informaţii scrise, în cazul accidentelor posibile la transportul mărfurilor periculoase, lipsa diagramei tahograf prevăzută de lege a fi la bordul autovehiculului pentru ziua respectivă precum şi pentru săptămâna anterioară: 2.001 - 3.300 euro;
-prelungirea sau scurtarea perioadelor de conducere şi odihnă cu mai mult de 50%, scurtarea pauzelor sau a perioadelor de odihnă cu mai mult de 50%, conducerea autovehiculului fără diagramă tahograf, lipsa prenumelui şi a numelui de familie pe diagrama tahograf: 3.301 - 4.600 euro.
Garanţiile trebuie să fie plătite pe loc.
Valorile prezentate mai sus reprezintă garanţii. Valoarea finală a amenzii nu este determinată de către poliţie ci de către tribunal care, în general, nu acceptă nici un fel de obiecţii.
Şoferul trebuie să plătească garanţia pe loc. Ca alternativă şoferul poate să investigheze dacă destinatarul spaniol sau altă companie spaniolă pot plăti garanţia sau dacă aceasta va fi plătită de către şofer.
De obicei poliţia reţine soferul şi vehiculul până cănd a fost plătită amenda sau până când garanţia a fost depusă.
Sursă: ITD nr.2, 19.01.2004 şi www.boe.es