UNTRR


ITD: Incertitudinea cu privire la salariul minim din Norvegia poate afecta transportatorii rutieri danezi

Curentul neoprotecționist din industria transporturilor rutiere începe să afecteze inclusiv țările dezvoltate ale Europei, nu doar pe cele emergente din Europa de Est.

Într-o informare trimisă către UNTRR, Asociația Profesională Daneză pentru Transportul Rutier de Mărfuri (ITD) reclamă faptul că legislația norvegiană pe tema salariului minim va implica costuri mai ridicate pentru firmele din Danemarca care efectuează transporturi în Norvegia.

”Regulile sunt bune deoarece contribuie la crearea de cadre în care noi, ca transportatori rutieri, trebuie să funcționăm. Dar atunci când există o incertitudine cu privire la cum trebuie interpretate normele este dificil să ne desfășurăm activitatea. Considerăm că legislația actuală privind salariul minim a fost introdusă în grabă, fără a fi finalizată, iar acest lucru poate afecta activitatea transportatorilor rutieri danezi”, spune Gert Jakobsen, președinte ITD.

Vă reamintim că de la 1 iulie 2015 Norvegia va introduce un salariu minim de 158,52 coroane norvegiene pe oră (17,4 euro sau 133,5 coroane daneze) care se va aplica atât pentru firmele norvegiene, cât și pentru companiile străine care efectuează operațiuni de cabotaj sau transport internațional către sau din Norvegia.

”În principiu, sunt aceleași reguli pentru toată lumea. Norvegia este o țară periferică a Europei, ceea ce înseamnă că factura pentru transporturi mai scumpe va merge către populația norvegiană. Cu toate acestea, este remarcabil faptul că, aparent tehnic, Norvegia consideră acordul comun semnat cu Danemarca ca fiind unul de ”dumping social”, a menționat Gert Jakobsen.

Acesta face referire la faptul că actuala legislație nu ia în considerare vechimea șoferilor. Un șofer danez nou angajat va avea dificultăți în a menține un tarif orar de 133,5 coroane daneze cerut de norvegieni. Salariul și diurna unui șofer profesionist sunt calculate diferit în Danemarca comparativ cu Norvegia, astfel că există numeroase provocări în acest sens.

În prezent, transportatorii rutieri din Danemarca ocupă o mare parte din piața norvegiană. Aceștia realizează peste 59% din operațiunile de cabotaj efectuate astăzi în Norvegia și Suedia.

Legislația norvegiană cu privire la salariul minim se aplică pentru transportul rutier de mărfuri cu vehicule de peste 3,5 tone, urmând ca Inspectoratul Norvegian al Forței de Muncă (Arbeidstilsyn) și Inspectoratul din Industria Petrolieră (Petroleumtilsyn) să verifice dacă regulile sunt respectate.

 

 





Ultima modificare a paginii: 25.06.2015

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii