UNTRR


24.03.2016 - Întâlnire UNTRR - AsMAP UA la punctul de frontieră Siret - Porubne privind problemele pe care le întâmpină transportatorii rutieri și posibile soluții

    Întâlnire Vama Siret – Porubne, 24 martie 2016 – UNTRR – ASMAP UA

 

           

După 40 de ani de la înființare, cu trafic de 10 ori mai mare decât capacitatea proiectată, în ciuda eforturilor autorităților vamale și poliției de frontieră, traficul în punctul de frontieră Siret/Porubne se va gâtui dacă crește în continuare și nu se extinde la minim două benzi pe sens.

În acest context, la solicitarea Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR, a avut loc în Vama Siret – Porubne, la 24 martie 2016, întâlnirea între asociațiile UNTRR și AsMAP UA - Asociația Transportatorilor Internaționali Rutieri din Ucraina și autoritățile competente pentru control dintre România și Ucraina. În cadrul întâlnirii, s-au discutat problemele întâmpinate de transportatori în frontieră.

UNTRR a fost reprezentată de domnul Radu Dinescu, Secretar General, doamna Daniela Neamțu, reprezentant al UNTRR Suceava, domnul Cornel Iordache, Director Activități Membri, doamna Ludmila Ștefanco reprezentantul firmei de transport Focus Royal și domnul  Gherman Vasile reprezentant al firmei de transport Vas Oil Trans.

Din partea autorităților române au participat: domnul Bolohan Dănuț, Director Executiv DRV Iași, domnul Demeter Daniel - Șef ITPF Sighetul Marmației, domnul Ghica Emanuel - Șef punct de frontieră Siret,  domnul Toader Ciornei - Șef birou vamal Siret iar din partea CNADNR, domnul Cosmin Popescu - Șef Departament. 

Din partea AsMAP UA au participat: domnul Iurii Kucinskii Feodorovici, Vice-Președinte, domnul Vitalii Meihailovici, Director departament TIR, domnul Olexandr Serghievici, Drector Adjunct al vămii Cernăuți, domnul Tofan Gheorghievici, Director la punctul vamal Vadul-Siret și domnul Krivoruciko Veacheslav, Director Adjunct al departamentului control frontieră.

Discuțiile s-au concentrat asupra timpilor de așteptare în frontieră din direcția Ucraina spre România, firmele de transport reclamând că stau 3-5 zile la coadă iar procedura vamală este foarte greoaie.

Analizele de risc sunt îngreunate din cauza fluxului de autovehicule nesigilate, transport de lemn în autovehicule frigorifice, numărul mare de vehicule carosate care necesită un control amănunțit și le este alocat un timp foarte mare datorită controlului, dar și de numărul mare de autovehicule nesigilate, fapt care implică încheierea unor documente suplimentare de către comisionarii vamali.

În anul 2015 s-au aplicat 12.000 sigilii, iar în anul 2016 până în prezent, un număr de 4.500 sigilii.

Din statisticile prezentate reiese un flux de 140 vehicule în 24h, traficul fiind în creștere cu 30% în fiecare an.

Traficul de autovehicule în anul 2015 a fost de 99 vehicule/zi pe relația UA-RO, 35.400/an,146 vehicule/zi pe relația RO-UA, 49.000/an. Paradoxal, în 2014 s-au înregistrat aproximativ 38.000 vehicule/an pe relația UA-RO dar nu au fost înregistrate reclamații.

În perioada 10-14 martie a.c. au fost aduse îmbunătățiri ale sistemului informatic vamal,  ceea ce a dus la o creștere a fluxului până la 138 vehicule/zi atât pe intrarea cât și pe ieșirea din țară.

În 2015 au existat 8 situații excepționale de întrerupere a sistemului informatic,

În 2016 nu au existat disfuncționalități ale sistemului informatic vamal.

Punctul vamal Siret a fost înființat acum 40 de ani iar comparativ cu perioada respectivă, traficul auto a crescut de 10 ori și nu are nicio îmbunătățire a arterelor de acces.

Concluzii:

  • Înființarea unui culoar pentru vehiculele care efectuează transport internațional sub acoperirea Carnetelor TIR;
  • Modernizarea punctului de frontieră Siret prin lărgirea arterelor de acces la rampa de verificare pentru a fluidiza traficul și implicit punctul de frontieră Porubne de pe teritoriul Ucrainei nu va mai fi aglomerat.
  • O colaborare cât mai strânsă între șefii birourilor vamale Siret și Porubne;
  • Sigilarea vehiculelor și folosirea Carnetelor TIR pentru diminuarea timpilor de așteptare în vamă și ușurarea controalelor la frontieră.
  • Întocmirea de către transportatori a pre-declarației vamale.

Asociațiile transportatorilor și autoritățile din zonă vor face demersuri la autoritățile competente, inclusiv pentru a include pe agendă întâlniri la nivel înalt între România și Ucraina în vederea necesității extinderii punctului de frontieră Siret-Porubne la cel puțin două benzi pe sensurile intrare – ieșire.





Ultima modificare a paginii: 30.03.2016

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii