UNTRR


Pactul ecologic european și impactul asupra transportului rutier, dezbatut la reuniunea CLTM IRU, 05.03.2020 - Bruxelles

Comitetul de Legatura Transport Rutier de Marfă (CLTM) al Uniunii Internationale a Transporturilor Rutiere (IRU), s-a reunit azi 05.03.2020 Bruxelles. La reuniune au participat reprezentanti ai asociatiilor profesionale din Bulgaria, Olanda, Romania, Ungaria, Norvegia, Suedia, Austria, Cehia. Slovacia, Estonia, M.Britanie, Danemarca, Lituania, Franța, Germania, Olanda, Polonia, Irlanda, Spania.

 

Șeful Unității de Transport Rutier- Directoratul General pentru Acțiune Climatică (DG CLIMA) al Comisiei Europene, dl.  Alexandre Paquot a prezentant impactul Pactului Ecologic European asupra transportului rutier de marfa. Pactul Ecologia European urmărește transformarea economiei UE pentru un viitor sustenabil, respectiv:

- creșterea ambiției climatice UE pentru 2020 și 2050 - poluare zero pentru un mediu lipsit de toxicitate

- furnizarea de energie curată, accesibilă și sigură

- mobilizarea industriei pentru o economie curată și circulară

- accelerarea trecerii la o mobilitate durabilă și inteligentă

 

În acest scop, Comisia Europeană va propune un set de polici profund transformatoare, precum:

- Legea climatică europeană pentru includerea obiectivului de neutralitate climatică până în 2050 în legislație  - Martie 2020

- plan cuprinzător pentru creșterea țintei climatice UE pentru 2030 la cel puțin 50% și spre 55% într-o manieră responsabilă - Octombrie 2020

- revizuirea tuturor măsurilor legislative necesare atingerii acestei ambiții ridicate - iunie 2021

- propunere pentru revizuirea Directivei de taxare a energiei - iunie 2021.

 

Membrii IRU și-au exprimat îngrijorarea că măsurile propuse de CE ar putea conduce la o creștere a taxării sectorului de transport rutrier, fara a oferi solutii reale problemelor climatice. O soluție mai pragmatică ar putea fi acceptarea utilizării vehiculelor cu capacitate mărită în UE. De asemenea, UE trebuie să ofere stimulente si mecanimse de co-finanțare a tranziției ambițioase către neutralitate climatică până în 2050.

 

Alte subiecte importante abordate la reuniunea CLTM:

 

- alegerea Bordului CLTM 2020-2021:

Președinte: Vojtech Hromir (Cehia)

Elmer de Bruin (Olanda)

Dirk Saile (Germania)

 

- viziunea IRU privind controlul

  • nicio modificare a legislatiei/noi reguli fara o analiza de impact preliminara a posibilitatii de implementare si control a acestora
  • pana in 2025, infiintarea Agentiei Europene de Transport Rutier  si a unui portal UE cu legsislatia UE aplicabila in transporturi- UNTRR a solicitat ca ERTA sa asigure disponibilitatea in toatre lb. circulatie UE a tuturor prevederilor UE dar si nationale, aplicabile transportatorilor straini
  • pana in 2025 - digitalizarea tuturor documentelor cheie de control in transport rutier(marfă și persoane)
  • pana in 2022, incheierea unui Acord privind serviciile intre autoritatile de control si industria de transport rutier, prin care sa se asigure standarde de control prietenoase soferilor si industriei

 

- revizuirea Directivei privind permisele de conducere
IRU a solicitat mandat CLTM pentru a solicita CE introducerea varstei de 18 ani (17 ani pt conducere in echipaj) - sofer camion si de asemenea, realizarea unui studiu privind impactul asupra sigurantei rutiere al angajarii soferilor tineri de autocare.

 

- salariului minim UE: IRU considera ca nu este necesara o legislatie UE privind salariul minim, solicitand in schimb finantare UE pentru intarirea rolului parteneriolor sociali si a dialogului social in tarile unde acesta nu functioneaza optim

 

- Brexit: CE a confirmat IRU ca pe perioada de tranziție, se aplică legislația UE, cf. Acordului de retragere. Mandatul de negociere M.Britanie privind problematica vamală: aranjamente vamale care să acopere comerțul de bunuri, incluzând măsuri de facilitare a comerțului, cooperare pentru măsuri de creștere a eficienței, minimizarea întârzierilor la frontieră datorare procedurilor vamale.

 

- Digitalizare și acces la date: responsabilitatea platformelor care operează în UE, datele rezultate din digitalizare si accesul la aceste date ale mediului de afaceri.

 

- Detașarea în Olanda - aplicarea regulilor detașării la transportul bilateral, cabotaj și crosstrade cu excluderea tranzitului: clarificări privind cerința de a avea un reprezentant în Olanda - persoana de contact care să poată vorbi o limbă de circulație-engleză, germană (nu trebuie sa fie rezident), Formular înregistrare disponibil în lb. engleză, amenzi de 8000-12000 Euro.





Ultima modificare a paginii: 05.03.2020

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii