29 februarie 2012, Bruxelles: Seminar pan-european IRU privind Transportul national regulat de pasageri in Spania, Marea Britanie, Italia, Norvegia, Germania, Franta
Ne face plăcere să vă informăm că Uniunea Internaţională a Transporturilor Rutiere - IRU a organizat un seminar pan-european pe tema "Transportului cu autobuze şi autocare pe distanţe lungi în Europa - (re)descoperind roata", în data de 29.02.2012 la Bruxelles.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR, în calitate de membră activă în conducerea Consiliului de Transport Persoane IRU a participat cu deosebit interes în cadrul acestui seminar european de importanţa strategică pentru sectorul transporturilor rutiere inter-urbane şi pentru viitorul mobilităţii europene.
Cu ocazia acestui prim seminar pan-european privind transportul cu autobuze şi autocare pe distante lungi în Europa, IRU şi-a afirmat intenţia fermă de a-şi întări eforturile, alături de parteneri publici şi privaţi, pentru a asigura creşterea constantă a călătoriilor cu autobuze şi autocare, operate astăzi în principal de companii private, conform obiectivului campaniei internaţionale SMARTMOVE de dublare a utilizării autobuzelor şi autocarelor în următorii ani.
În deschiderea seminarului IRU, Ministrul Francez al Transporturilor, dl. Thierry Mariani a adresat un mesaj video, evidenţiind potenţialul extraordinar al transportului cu autobuze şi autocare în secolul 21, care oferă soluţii de transport la preţuri imbatabile şi cu bine cunoscuta flexibilitate, fiind modul de transport preferat de o mare parte a populaţiei. Mesajul video al Ministrului Francez al Transporturilor poate fi urmărit mai jos:
Comisia Europeana şi mai mulţi europarlamentari şi-au exprimat sprijinul pentru crearea unui Grup European public-privat de Reflecţie Strategică care să pregătească recomandări politice, alături de un Plan de acţiune UE şi un calendar pentru atingerea obiectivului de dublare a utilizării transportului rutier colectiv de pasageri în următorii 10-15 ani.
Principalele subiecte înscrise pe agenda seminarului au fost:
-
Rezultatele studiului Comisiei Europene (2009) privind transportul cu autobuzul şi autocarul în UE: provocări şi oportunităţi pentru viitor
Publicăm aici prezentarea realizată de Steer Davis Gleave, Marea Britanie -
Noi sisteme moderne de comunicare şi rezervare pentru a facilita accesul clienţilor la serviciile cu autobuze şi autocare pe distanţe lungi
Publicăm aici prezentarea realizată de EPTO -
Panel 1: Către un cadru de afaceri juridic şi administrativ prietenos pentru calatoriile pe distanţe lungi cu autobuzul şi autocarul - pieţe mature
-
Modelul spaniol de piaţă inter-urbană (Intercity) şi apariţia BRT: lecţii de învăţat şi greşeli de evitat
Publicăm aici prezentarea realizată de Directorul al Diviziei de transport interurban, ALSA, Spania -
Modelul britanic de piaţă inter-urbană (Intercity), rolul şi locul National Express
Publicăm aici prezentarea realizată de Directorul Dezvoltare Afaceri, Naţional Express, Marea Britanie -
Modelul italian de piaţă intercity: lecţii de învăţat şi greşeli de evitat
Publicăm aici prezentarea realizată de profesorul de economia transporturilor Paolo Beria - Politehnica din Milano, în numele ANAV, Italia -
Rezultate şi lecţii de învăţat din liberalizarea liniilor de autobuze şi autocare pe distanţe lungi din Norvegia
Publicăm aici prezentarea realizată de Responsabilul Afaceri Internaţionale, NHO Transport, Norvegia
-
Modelul spaniol de piaţă inter-urbană (Intercity) şi apariţia BRT: lecţii de învăţat şi greşeli de evitat
-
Panel 2: Către un cadru de afaceri juridic şi administrativ prietenos pentru calatoriile pe distanţe lungi cu autobuzul şi autocarul - noi oportunităţi pe piaţă
-
Deschiderea pieţei de autobuze şi autocare inter-urbane (intercity) în Germania: provocări şi oportunităţi
Publicăm aici prezentarea realizată de Verkehrs Innovations Partener / Transporturi Inovatii Partener, Germania -
Deschiderea pieţei de autobuze şi autocare inter-urbane (intercity) în Franţa: provocări şi oportunităţi
Publicăm aici prezentarea realizată de Secretarul General, FNTV, Franţa -
Perspectiva internaţională: probleme şi oportunităţi
Publicăm aici prezentarea realizată de Preşedintele Eurolines
-
Deschiderea pieţei de autobuze şi autocare inter-urbane (intercity) în Germania: provocări şi oportunităţi
-
Concluzii prezentate de Preşedintele secţiunii de transport, Comitetul Economic şi Social European şi Preşedintele CTP/Vicepreşedintele IRU
Publicăm aici prezentarea realizată de Preşedintele CTP/Vicepreşedintele IRU
Principalele recomandări ale industriei în vederea atingerii obiectivului SMARTMOVE de dublare a utilizării transportului rutier colectiv de pasageri:
- eliminarea discriminării fiscale între modurile de transport colectiv de călători;
- legislaţia trebuie întotdeauna să ţină cont de cerinţele specifice ale transportului de persoane;
- creşterea greutăţii maxim admise a autocarelor utilizate in traficul internaţional cu cel puţin până la 19,5 tone, pentru a răspunde noilor cerinţe de securitate, mediu, precum şi condiţiilor legate de clienţi şi de exploatare;
- eliminarea barierelor de acces la terminalele altor moduri de transport;
- includerea terminalelor de autobuz şi autocare în reţeaua trans-europeană de transport (TEN-T);
- creşterea numărului de benzi pentru autobuze şi autocare în şi între oraşe; punerea în practică sistematică de măsuri de reducere a timpului de călătorie şi, prin urmare, de creştere a competitivităţii acestor servicii;
- propunerea unui cadru comunitar armonizat pentru zonele cu emisii reduse (LEZ).
Publicăm aici Comunicatul de presă IRU privind Transportul interurban cu autobuze şi autocare - Viitorul mobilităţii în UE, disponibil în lb. engleză şi în lb. franceză.
Puteţi vizita galeria foto a evenimentului aici.