UNTRR


Surse: Comisia pentru ocuparea forței de muncă și afaceri sociale din Parlamentul European a votat pentru aplicarea detașării la operațiunile de transport rutier internațional din prima zi

Surse:  Comisia pentru ocuparea forței de muncă și afaceri sociale din Parlamentul European a votat pentru aplicarea detașării la operațiunile de transport rutier internațional din prima zi

 

Pe 25 aprilie, Comisia pentru ocuparea forței de muncă și afaceri sociale din Parlamentul European a adoptat un PROIECT DE AVIZ cu privire la cerințele de aplicare și la normele specifice privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier - Raportoare pentru aviz: Martina Dlabajová - Europarlamentar ALDE din Cehia.

Proiectul de aviz elaborat de raportorul EMPL prevedea ca:

  • Operațiunile de tranzit și transport internațional în care atât conducătorul auto, cât și vehiculul se întorc în statul membru de reședință nu ar trebui să intre sub incidența Directivei detașării lucrătorilor 96/71/CE
  • Operațiunile de cabotaj sunt excluse de la dispozițiile detașării pe termen lung la care se face trimitere în actul legislativ de modificare a Directivei 96/71/CE, cu condiția îndeplinirii obligației întoarcerii acasă - Raportoarea EMPL face legătura între detașarea pe termen lung (în prezent, subiect de discuție în contextul revizuirii Directivei privind detașarea lucrătorilor) și propunerea Comisiei referitoare la perioadele de conducere zilnice și săptămânale maxime, și anume articolul 8b privind întoarcerea conducătorului auto pentru o perioadă de repaus „la domiciliu”.

Textul proiectului de aviz privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier, care a fost dezbătut in EMPL, poate fi consultat aici

Pe lângă proiectul de aviz al raportoarei EMPL, europarlamentarii EMPL au depus 365 de amendamente.

Surse precizează că în paralel cu amendamentele de compromis formulate în proiectul de aviz al raportoarei EMPL (excluderea transportului rutier internațional, cabotajului și tranzitului din cadrul de aplicare al Directivei detașării cu condiția întoarcerii acasă a șoferilor), au mai fost formulate 2 amendamente de compromis:

1. Excluderea transportului bilateral care nu depășește 48 h de la aplicarea Directivei detașării lucrătorilor 96/71/CE
2. Aplicarea Directivei detașării lucrătorilor 96/71/CE la operațiunile de transport rutier internațional din prima zi.

Surse precizează că amendamentul 2 a câștigat cu diferența de 1 vot față de  primul, majoritatea simplă a europarlamentarilor EMPL votând pentru aplicarea Directivei detașării lucrătorilor 96/71/CE la operațiunile de transport rutier internațional din prima zi.

Votul EMPL a eliminat, practic, propunerea Comisiei Europene pentru o Lex Specialis de aplicare a Directivei detașării în transporturile rutiere.

Propunerea Comisiei Europene privind Lex Specialis - cerințele de aplicare și normele specifice privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier urmează să fie votată în Comitetul pentru Transport și Turism-TRAN al Parlamentului European în luna mai la Bruxelles, iar apoi în plenul Parlamentului European - în luna iulie la Strasbourg.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România-UNTRR urmărește cu îngrijorare aceste evoluții negative și solicită europarlamentarilor români să acționeze în coordonare cu europarlamentarii din alte țări pentru a se opune aplicării Directivei detașării în transporturile rutiere.

Reamintim că UNTRR a semnat o Declarația comună între asociații ale transportatorilor rutieri și asociații patronale din Belgia, Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Danemarca, Estonia, Grecia, Ungaria, Irlanda, Letonia, Lituania, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Spania, Marea Britanie împotriva aplicării Directivei privind Detașarea Lucrătorilor (96/71/CE) la operațiunile de transport internațional în UE, detalii aici . UNTRR a transmis aceestă declarație atât autorităților române, cât și tuturor europarlamentarilor membri ai Comisiilor TRAN și EMPL.

 





Ultima modificare a paginii: 27.04.2018

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii