Studii privind plata șoferilor in UE - aceleași date, perspective diferite
Studii privind plata șoferilor in UE - aceleasi date, perspective diferite
Comitetul Național Rutier din Franța (CNR) a realizat un "Studiu comparativ al condițiilor de angajare și de plată ale șoferilor de camion care operează transport internațional în Europa", concluzionând că există diferențe considerabile între șoferii din diferite State membre în ceea ce privește plata acestora, contribuțiile sociale, diurnele și timpul de muncă și că în consecință, costurile cu șoferii sunt un "factor obiectiv care distorsionează competiția în Europa".
În același timp, un Studiu realizat de Institutul de Transport Auto (ITS) din Polonia privind "Impactul reglementării sectorului de trasport rutier asupra antreprenoriatului și creșterii economice în Uniunea Europeană" arată că în anul 2016 salariul minim din 17 State Membre UE era cu mult mai mic decât nivelul salariului minim din Germania (8,5 Euro/h) - de ex. salariul minim din România era cu 554% mai mic, ceea ce demonstrează că nu se poate vorbi de dumping-ul social al Statelor din "noua UE", ci de protecționismul statelor din "vechea" UE.
Zebra este albă cu dungi negre sau neagră cu dungi albe?
Deși ambele studii analizează aceleași date privind plata șoferilor în UE, perspectiva fiecăruia este difertă, conducând la concluziil contradictorii în ceea ce privește practicile care distorsionează competiția pe piața transporturilor în UE - Dumping social în Est sau protecționism in Vest?
Vă invităm să consulați cele două studii, respectiv:
1- Studiu comparativ al condițiilor de angajare și de plată ale șoferilor de camion care operează transport internațional în Europa - CNR Franța, noiembrie 2016.
Studiul CNR analizează comparativ, situația în Statele Membre UE cu privire la:
- nivelul contribuțiilor sociale
- salariile și costurile totale cu șoferii
- componentele salariale pentru care se plătesc contribuții sociale
- nivelul diurnelor și celorlalte componente pentru care nu se plătesc contribuții sociale
- practici privind calcularea salariilor - semnalând plata pe km în Statele Est Europene
- orele lucrate și timpul de conducere - CNR semnalează interpretarea diferită a perioadelor de disponibilitate, considerate timp de lucru în Franța dar neplătite ca timp de lucru în restul UE
Studiul în limba engleză poate fi consultat aici
2- Studiul "Impactul reglementării sectorului de trasport rutier asupra antreprenoriatului și creșterii economice în Uniunea Europeană"- :
Studiul argumentează că legile MiLoG și Macron sunt protecționiste și conduc la construirea Europei cu 2 viteze.
Studiul în limba engleză poate fi consultat aici
Rezumatul studiului în limba română poate fi consultat aici