UNTRR


Noi prevederi în Franța privind conducerea în echipaj - amenzi de până la 15.000 Euro aplicate de autoritățile franceze transportatorilor olandezi

Noi prevederi în Franța privind conducerea în echipaj - amenzi de până la 15.000 Euro aplicate de autoritățile franceze transportatorilor olandezi

Asociatia de Transport si Logistica din Olanda - TLN ne-a informat referitor la noile interpretari ale autoritatilor franceze privind regulile europene referitoare la conducerea in echipaj.

Conform TLN, transportatori rutieri olandezi au fost amendati de autoritatile franceze cu pana la 15 000 Euro fiind acuzati de incalcarea regulilor privind conducerea in echipaj prin depasirea perioadei de conducere continua. Un sofer nu poate conduce mai mult de 4 ore si 30 min. Intre timp, celalat sofer din echipaj (co-soferul) isi intrerupe timpul de conducere pentru o perioada de 4 ore si 30 min. In timpul acestei intreruperi, co-soferul are posibilitatea sa se odihneasca. Soferul care nu conduce trebuie sa isi inregistreze aceasta perioada in tahograful vehiculului ca perioada de disponibilitate.

Interpretarea recenta a autoritatilor franceze este ca introducerea Regulamentului 165/2014, adoptat in Franta in Martie 2015, permite autoritatilor regionale DREAL din Franta sa aplice amenzi soferilor care nu efectueaza o perioada de odihna adecvata dupa schimbarea soferului/co-soferului, in cazul conducerii in echipaj. TLN a fost informata de catre un ofiter de politie francez al CRS ca argumentatia lui se bazeaza pe articolul 34 al Regulamentului165/2014, asa cum a fost precizat de catre autoritatea DREAL Franta.

DREAL spune ca in cazul conducerii in echipaj, schimbul trebuie urmat de o perioada de odihna de 45 min, ceea ce inseamna ca vehiculul trebuie sa stationeze, cu motorul oprit. Apoi soferii isi schimba locurile si dupa cea de a doua perioada de 4h si 30 min, ei trebuie sa repete acest schimb si sa efectueze o noua pauza, conform autoritatilor franceze. Autoritatile franceze au explicat TLN ca este obligatoriu ca soferul sa aiba o pauza reala, ceea ce inseamna "motorul oprit".

Pentru o mai buna informare a transportatorilor rutieri, TLN a pregatit o schema privind modul in care trebuie respectati timpii de conducere si de odihna conform regulilor din Franta

Sofer 1

Sofer 2

 

Timp de conducere
4 ore si 30 min

Perioada de disponibilitate
4 ore si 30 min

 

 

 

Schimbarea soferilor

Perioada de disponibilitate
4 ore si 30 min

Timp de conducere
4 ore si 30 min

 

 

 

Odihna obligatorie pentru ambii soferi
45 minute

Timp de conducere
4 ore si 30 min

Perioada de disponibilitate
4 ore si 30 min

 

 

 

Schimbarea soferilor

Perioada de disponibilitate
4 ore si 30 min

Timp de conducere
4 ore si 30 min

 

 

 

Odihna obligatorie pentru ambii soferi
45 minute


In opinia TLN, introducerea Regulamentului 165/2014 nu aduce nicio modificare regulilor europene privind conducerea in echipaj, timpii de conducere si intreruperea timpilor de conducere. In Olanda, se considera ca in cazul conducerii in echipaj, amandoi soferii pot sa aiba o intrerupere a timpilor de conducere cand vehiculul este in miscare. Singura perioada obligatorie de reapus este de 9 ore, cel putin, intr-un interval de 30 de ore.


Sursa: TLN, 16.03.2016





Ultima modificare a paginii: 17.03.2016

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii