UNTRR


UNTRR sprijină transportul combinat bazat pe avantaje comerciale

Urmare a prezentării proiectului de transport combinat de către oficialii MTI şi ai CFR Marfă, UNTRR - Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România îşi exprimă îngrijorarea faţă de declaraţia domnului Eusebiu Pistru Secretar de Stat conform căreia “Toate camioanele vor fi încărcate pe trenuri fără să mai utilizeze infrastructura rutieră”.  

Transportul combinat trebuie prezentat companiilor de transport ca o alternativă la transportul pe cale rutieră însă în nici un caz nu trebuie impus ca obligativitate de către autorităţi deoarece va afecta competitivitatea companiilor de transport rutier şi preţurile finale ale produselor prin creşterea preţurilor de transport.

 “Vagoanele din proiect nu permit accesul ansamblurilor de vehicule de peste 18m respective 18,75 m – camion cu remorcă. In plus România are un parc de aproape 100.000 vehicule peste 12 tone (camioane, ansamblu tractor + semiremorcă, autocamion cu remorcă până în 18 m lungime) , la care se adaugă camioanele din Balcani în tranzit către Europa Centrală şi de Vest iar capacitatea de transport combinat oferită de proiect acoperă un procent infim raportat la traficul mediu pe segmentul Bucureşti – Arad.” a spus Ion Lixandru, Vicepreşedinte UNTRR.

 UNTRR - Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România sprijină autorităţile în lansarea de iniţiative de dezvoltare a transportului combinat în România, dar care să fie bazate pe principii comerciale şi nu pe măsuri coercitiv-administrative.

Sectorul transportului rutier european are nevoie ca alternativă de transportul combinat din motive de capacitate dar şi din considerente comerciale legate de flexibilitate în organizarea timpului de lucru al şoferilor, evitarea interdicţiilor de circulaţie şi optimizarea traseelor. Pentru România, principalul motiv este lipsa unei infrastructuri rutiere adecvate şi neconectate la reţelele europene.

În intervenţia UNTRR adresată Ministrului Transporturilor şi Infrastructurii la începutul acestui an, privind Măsurile care să conducă la ameliorarea situaţiei firmelor de transport în contextul de criză economică în curs de accentuare, asociaţia noastră a susţinut ca măsură pe termen mediu realizarea unui RO-LA pe baze comerciale şi cu finanţare europeană MarcoPolo sau similară, pe segmentul Bucureşti-Arad, pentru descongestionarea traficului până la finalizarea primei autostrăzi care să lege Bucureştiul de autostrăzile europene.

În acest moment transportul combinat pe teritoriul României este mai scump decât transportul pe cale rutieră. Totodată este important de ştiut că transportul combinat RO-LA are şi câteva elemente care pot afecta serviciile companiilor de transport către clienţii finali: 

- punctualitatea, în cazul în care apar întârzieri mai mari de 1-2 ore

- durata totală a transportului, în cazul în care depăşeşte cu 50% sau 100% timpul necesar pentru parcurgerea aceleiaşi distanţe pe roţi

- costurile salvate, în cazul în care acestea nu sunt semnificative sau mai grav nu există

Pentru a deveni o alternativă viabilă la transportul rutier, transportul combinat trebuie să se îmbunătăţească semnificativ: terminale pentru încărcare descărcare conectate la infrastructura, centuri sau drumuri naţionale sau autostrăzi, parcări amenajate cu paza, timp fezabil (de ex Bucureşti Arad 10-12 ore), iar sâmbătă şi duminică - sărbători legale să se ofere reduceri pentru a atrage trafic pe calea ferată.

“Construcţia de drumuri trebuie să rămână în continuare prioritatea nr. 1 a României, fiind o condiţie primordială pentru accesul la civilizaţie şi progres,  în acest moment lipsa acesteia afectează dezvoltarea unitară a ţării” a spus Ion Lixandru, Vicepreşedinte UNTRR

  *************

UNTRR alături de Hungarokombi - Ungaria si Okombi – Austria participă activ în iniţiativele europene finanţate prin Programul European Marco Polo - care subvenţionează transferul modal de pe drum pe calea ferată.

Rezultatul acestei iniţiative comune - Proiectul ROMO-NET "Reţea de Autostrăzi Ro-La în Europa de Est" finanţat prin Programul Marco Polo reuneşte parteneri din Austria, Belgia, Ungaria şi România, inclusiv operatori specializaţi exclusiv în acest tip de transport combinat, urmărind dezvoltarea infrastructurii şi relaţiilor Ro-La pe coridorul Romania-Ungaria-Austria-Germania. UNTRR şi Hungarokombi colaborează pentru oferirea de bilete tren Ro-La Szeged-Wels la cele mai bune preţuri pentru transportatorii români.

  *************  

UNTRR - Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apară interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 13.000 de membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane





Ultima modificare a paginii: 29.07.2009

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii