UNTRR


Taxa de utilizare a drumurilor judeţene din Constanţa contravine Directivei Europene 1999/62

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România subliniază încă o dată faptul că taxa de utilizare a drumurilor judeţene din Constanţa nu ar trebui aplicată de Consiliul Judeţean Constanţa deoarece nu numai că taxa dublează tarifele de utilizare a drumurilor judeţene aplicabile transportatorilor care depăsesc masa maximă admisă fiind o povară pe umerii transportatorilor rutieri, este nefundamentată şi nu a fost adoptată pe baza unor studii cost benficiu şi ale unor analize, dar taxa contravine şi legislatiei europene prin nerespectarea dispozitiilor Directivei 1999/62 astfel:

  1. Aplicarea acestor taxe speciale - care, în conformitate cu dispoziţiile directivei, sunt tarife de utilizare - denaturează concurenţa atât între transportatorii rutieri cât şi între modurile de transport (art. 7 alineatul 1),
  2. Nu este asigurată plata acestor taxe speciale 24/24 (art. 7 alineatul 5),
  3. Nu este asigurată plata acestor taxe speciale în toate punctele de vânzare importante (de ex. benzinării),
  4. Plata acestei taxe speciale nu se poate face prin utilizarea tuturor mijloacelor obişnuite de plată ci doar cash,
  5. Plata acestei taxe speciale nu se poate face în afara României,
  6. Această taxă specială dezavantajează, în mod nejustificat, utilizatorii ocazionali ai reţelei rutiere (art. 7 alineatul 6),
  7. Anumite valori ale taxei speciale depăşesc valorile maxime impuse prin directivă şi, în aproape toate cazurile, depăşesc, de departe, valorile impuse pentru rovinietă în cazul utilizării drumurilor naţionale (art. 7 alineatul 7),
  8. Valorile taxei speciale nu au la bază decât declarativ principiul recuperării costurilor infrastructurii şi, sub nicio formă, nu sunt proporţionale cu utilizarea infrastructurii de către un anumit tip de vehicul (art. 7 alineatul 8 şi alineatul 9),
  9. Comisia Europeană nu a fost informată asupra introducerii acestei taxe speciale şi nu şi-a putut da avizul cu privire la aceasta (art. 7a alineatul 5), fiind astfel posibilă iniţierea procedurii de încălcare de către Comisiei pentru nerespectarea dreptului comunitar.

Trebuie să ne amintim că transportatorii plătesc rovinietă, taxă de primă înmatriculare şi sunt susţinători ai bugetului local prin taxele şi impozitele achitate, iar introducerea unei taxe suplimentare (speciale) nu va face decât să ii oblige să practice tarife superioare pe o piaţă tot mai dificilă sub presiunea situaţiei economice actuale.

Pentru vehiculele grele taxa este mai mare decât rovinieta anuală!

Pentru acelaşi tip de vehicul rovinieta este 1.210 euro, iar taxa constănţeană este de 6.300 lei!

UNTRR cere Consiliului Judeţean Constanţa să suspende aplicarea taxei de utilizare a drumurilor judeţene din Constanţa şi să considere sursele alternative de finanţare existente.

Taxa în viziunea Consiliului Judeţean are ca scop finanţarea pentru acoperirea cheltuielilor de organizare şi funcţionare ale Regiei Judeţene de Drumuri şi Poduri Constanţa în scopul prevenirii evenimentelor rutiere datorate stării drumurilor judeţene.

Precizăm că autorităţile locale pot obţine finanţare europeană pentru aceste proiecte prin programul POST (Programul Operational Sectorial - Transport), în plus există o serie de surse de finanţare locale pe care Consiliul Judeţean Constanţa trebuie să le considere: alocaţii bugetare de la bugetul de stat pe care le pot utiliza pentru lucrările de construire, modernizare, reabilitare sau întreţinere a drumurilor de interes judeţean sau local, subvenţii de la bugetul de stat şi de la alte administraţii pentru construirea, modernizarea, reabilitarea sau întreţinerea drumurilor de interes judeţean sau local, impozitul pe mijloacele de transport poate fi folosit integral pentru acţiunile de construire, modernizare, reabilitare sau întreţinere a drumurilor respective, şi altele.


UNTRR - Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apară interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 13.000 de membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.








Ultima modificare a paginii: 26.03.2009

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii