UNTRR


Poziţia UNTRR faţă de aplicarea tarifului pentru trecerea podului peste Dunăre la Feteşti-Cernavodă

Introducerea tarifului se face într-un moment nepotrivit dată fiind profunda criză economică şi financiară prin care trece România.

UNTRR consideră că prin introducerea acestui tarif creşte şi povara aplicată transportatorilor, care deja traversează o perioadă foarte dificilă ca urmare a scăderii drastice a cererii de transport.

De asemenea, UNTRR consideră că tariful nu ar trebui aplicat pe vârf de sezon estival pentru a nu cauza blocaje. De exemplu, în Grecia, administratorul autostrăzii Salonic-Igoumenitsa, va începe taxarea după sfârşitul sezonului estival pentru a obişnui participanţii la trafic şi pentru a nu cauza blocaje în perioada estivală, deşi autostrada este deschisă integral încă din luna iunie.

Totodată estimăm că impactul asupra transportatorilor rutieri va fi diferit, fiind în mod direct influenţat de lungimea parcursului în care se încadrează trecerea peste pod şi de frecvenţa trecerilor.

În plus, nu înţelegem de ce Ordinul MT nr. 245 din 25.02.2008, care a intrat în vigoare în aprilie 2008, se impune să se aplice din august 2009 - la mai bine de un an de la intrarea în vigoare şi la mai mult de 2 ani de la darea în exploatare a tronsonului Feteşti-Cernavodă - şi nu mai poate fi amânat cel puţin încă 1 an sau până la depăşirea perioadei de criză.

În acelaşi timp, considerăm că MTI ar trebui să ţină cont de evoluţiile înregistrate la nivel european în domeniul taxării, respectiv de introducerea sistemelor automate de taxare prin utilizarea STI pentru a evita apariţia unor situaţii similare celei identificate anul acesta la punctul de încasare a tarifului pentru trecerea podului de la Giurgiu - Ruse şi pe lângă acest aspect considerăm că ar fi absolut necesar şi în conformitate cu dispoziţiile Directivei 1999/62 să fie realizată şi prezentată fundamentarea valorilor acestui tarif. Pe lângă cele de mai sus, considerăm că ar trebui menţinute prevederile Ordinului 1702/12.10.2005 cu privire la posibilitatea achitării unui abonament semestrial sau anual.

În afară de cele anterior menţionate, considerăm că MTI, care ca şi în alte cazuri când s-a arătat un adevărat partener de discuţie, ar trebui ca de această dată - ţinând cont de faptul că urmează a se modifica OG 43 privind regimul drumurilor - să vină în sprijinul transportatorilor şi să prevină aplicarea de taxe/tarife de trecere/utilizare de către autorităţile locale într-un mod necoordonat, nefundamentat şi nejustificat aşa cum s-a întâmplat la Constanţa prin introducerea de către CJ Constanţa a taxei de utilizare a drumurilor judeţene.


UNTRR - Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apară interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 13.000 de membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane








Ultima modificare a paginii: 03.08.2009

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii