UNTRR


Comunicat de presă UNTRR, 24.10.2012: Podul peste Dunăre Vidin – Calafat va redirecţiona traficul de tranzit

Atunci cand se va deschide podul de la Vidin - Calafat, mare parte din traficul de tranzit dinspre Est spre Vest are sanse reale sa isi schimbe ruta preferata de pe DN 7 - aglomerata si periculoasa vale a Oltului, spre E70 - Calafat – Drobeta Turnu-Severin - Caransebes - Lugoj - Timisoara - Nadlac, din pacate punctul de trecere a frontierei de la Cenad nefiind deschis decat pentru vehiculele pana la 7,5t.

Daca se ia ca parte a unui traseu Edirne-Szeged, traseul care va traversa noul pod, nu va aduce o economie decat de cca 20 km, dar in ceea ce priveste timpul necesar parcurgerii acestui drum, el se va scurta considerabil. Transporturile dintre UE si Turcia sunt cele care isi vor readapta ruta la cel mai eficient traseu disponibil.

Drumul parcurs pe teritoriul Romaniei:

  • se va diminua cu 231km de la 643 km (Giurgiu-Nadlac) la 412 km (Calafat - Nadlac)
  • se va parcurge un traseu reabilitat recent si in mod real - calitatea infrastructurii pe Calafat - Nadlac fiind foarte buna
  • orasele de pe traseul Calafat - Nadlac au centuri ocolitoare noi: Drobeta Turnu-Severin, Mehadia, Caransebes si Lugoj iar aglomerarile urbane Timisoara si Arad sunt evitate prin traseul autostrazii A1
  • evita drumul aflat intre munti, cu vizibilitate redusa
  • este deschis cu vizibilitate foarte buna, deciziile de depasire putand fi luate mult mai usor
  • se vor evita zone cu capcane ale autoritatilor locale - precum Giurgiu
  • se vor evita zone cu trafic extrem de aglomerat - precum centura Bucuresti
  • nu are diferente de nivel atat de mari ca cele de pe traseul actual - pana la darea in folosinta a podului foarte probabil se mai da in folosinta o scurtatura care merge pe o curba de nivel la baza dealurilor de dupa Herculane
  • se vor evita zone de drum care iarna sunt inchise din cauza zapezii, iar vara din cauza caldurii; drumul Calafat-Nadlac a facut subiectul unui numar mai redus de interdictii de circulatie datorat meteo decat drumul Giurgiu-Nadlac
  • va permite o eliberare a drumului Giurgiu - Nadlac, pe unde vor merge mai usor transportatorii care efectueaza transport national, regional, local si international

Radu DINESCU
Secretar General





Ultima modificare a paginii: 24.10.2012

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii