UNTRR


Parlamentul European votează în favoarea unor reguli impracticabile pentru drepturile pasagerilor

IRU face apel la Consiliu şi la viitorul Parlament European să rectifice situaţia inacceptabilă creată de votul de ieri al europarlamentarilor şi să adopte reguli practice şi adaptate asupra drepturilor pasagerilor în serviciile de transport cu autocare şi autobuze în UE, pe baza unei evaluări temeinice a impactului.

Bruxelles - La unul dintre voturile sale în plen înainte de alegerile europene din vara aceasta, membrii Parlamentului European au votat (la prima citire) în favoarea unor reguli impracticabile şi neechilibrate asupra drepturilor pasagerilor în serviciile UE de transport cu autobuze şi autocare.

Actuala propunere votată în Parlamentul european nu tratează deloc specificitatea sectorului de autobuze şi autocare şi nu realizează un echilibru rezonabil între pachetul de beneficii pe care pasagerii de autobuze şi autocare îl pot aştepta în mod rezonabil, şi economia a ceea ce se poate, de fapt, oferi.

Vice-preşedintele IRU, Graham Smith, a declarat: "Dacă Statele Membre nu reajustează în Consiliu şi în următorul Parlament European scopul acestor reguli, există un risc major ca oferta de servicii de transport cu autobuze şi autocare să fie afectată semnificativ. Într-adevăr, dacă cerinţele sunt impracticabile iar operatorii nu-şi pot permite să opereze serviciul, drepturile pasagerilor sunt pur şi simplu inutile."

Pe baza principiului subsidiarităţii, toate serviciile de transport urbane, suburbane şi regionale trebuie scutite de la cadrul acestor reguli, pentru că aceste servicii sunt foarte specifice, fără rezervări în avans, abonamente de călătorie zilnice, săptămânale, lunare şi anuale, multe staţii, diferite tipuri de bagaje, diferite aşteptări ale pasagerilor, etc.

În plus, industria europeană de autobuze, autocare şi călătorii solicită o analiză de impact atentă a implicaţiilor costurilor generale rezultate din implementarea regulilor propuse, pentru a garanta o dezbatere informată înainte de luarea oricărei decizii. O astfel de evaluare ar trebui să ţină cont de:regimul răspunderii în caz de accident; plăţile în avans; asistenţa de acordat la cerere; înnoirea flotei; oferirea informaţiei în "format accesibil"; regimul răspunderii în caz de întârziere sau anulare; şi formarea membrilor echipajului.

A se vedea Poziţia IRU asupra drepturilor pasagerilor în transportul cu autobuze şi autocare în UE.


Contact de presă: Oleg Kamberski, +32 2 743 25 80,








Ultima modificare a paginii: 27.04.2009

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii