Comunicat de presa UNTRR, 10.01.2013 - Cât costă colectarea taxelor în România? Cât costă colectarea taxei auto? Dar restituirea şi reinstituirea?
Orice companie privată are în vedere realizarea unor venituri cât mai mari cu costuri cât mai mici!
Statul Român este interesat să obţină venituri cât mai mari! Este momentul să se uite şi cu ce costuri realizează aceste venituri!
Colectarea taxei auto prin diferenţierea impozitului auto funcţie de nivelul de poluare, va conduce la reducerea birocraţiei atât pentru firme, persoane fizice care nu vor mai trebui să facă drumuri multiple, să completeze formulare diferite, cât şi pentru statul român care ar avea costuri administrative mai reduse sau ar putea să îşi plătească mai bine angajaţii existenţi tocmai pentru a îmbunătăţi relaţia cu contribuabilii! Orice defalcare a sumei încasate, între buget de stat şi buget de mediu, dacă este considerată imperios necesară a fi realizată, aceasta poate fi realizată ulterior şi automat în trezoreria statului, fără a solicita suplimentar proprietarii de autovehicule.
Câştigul statului şi al proprietarilor de autovehicule va fi considerabil, prin reducerea timpului şi efortului financiar uriaş necesare la înmatriculare, impozitul anual putând fi plătit după înregistrarea în evidenţe ale autovehiculelor.
O estimare a costurilor de colectare, restituire şi reinstituire eronată a taxei auto, poate indica că statul Român este sadic faţă de contribuabili şi masochist cu sine.
Reamintim că în China nici măcar nu se depun declaraţii de venit pentru cei cu venituri anuale sub 120.000 RMB (echivalentul a cca 14700 Euro)!!!! Costurile unui aparat administrativ necesar să gestioneze evidenţele sub acest prag de venit ar fi mai mari decât veniturile obţinute! Având volume uriaşe statul Chinez nu îşi permite erori de genul celei petrecute în România şi perpetuată în privinţa taxei auto!
Dacă în România plătim pe tot ce face Guvernul de zeci de ori mai mult decât ţările dezvoltate din UE – nu e de mirare că nu vor fi suficienţi bani în bugetul de stat nici dacă am avea cel mai mare PIB/locuitor din UE!!!
Gestionarea corectă a costurilor la stat nu trebuie să însemne salarii mai mici, personal mai puţin, toate sacrificate pentru a nu fi afectate alte categorii de cheltuieli! Gestionarea corectă înseamnă plată corectă pentru responsabilitatea solicitată! Majoraţi substanţial salariile angajaţilor de la stat şi creşteţi responsabilizarea acestora şi eliminarea şpăgilor! Oferiţi mai mult şi cereţi mai mult angajaţilor de la stat, recompensaţi performanţa veritabilă! Salariile mici la bugetari şi evaziunea fiscală mare erodează economia României. Salariile mari la bugetari şi o evaziune fiscală minimă, consolidează economia României!
* * *
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 13.000 membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.