UNTRR


Inadmisibil şi revoltător - UNTRR cere urgentarea lucrărilor de reparaţii pe DN7, iar Ministerul comunică restricţionarea circulaţiei transportului rutier de mărfuri pe perioadă nedeterminată

02.08.2011

In urmă cu o săptămână, UNTRR intervenea la toate nivelurile de decizie ale Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pentru remedierea unei situaţii grave pe tronsonul aferent DN7-Valea Oltului, între Căciulata şi Brezoi, unde ar trebui să se efectueze lucrări de reparaţii la podul de la Cârligu Mic.

Situaţia gravă din această zonă, care reprezintă o porţiune din coridorul PAN - european nr. IV, legătura principală a României cu Uniunea Europeană a transformat circulaţia rutieră într-un calvar cu cozi zilnice de autovehicule pe o porţiune de 3-5 km pe ambele sensuri.

Deşi am intervenit atât la nivelul directorului general al CNADNR, cât şi la nivelul Ministrului Transporturilor şi Infrastructurii pentru dispunerea de măsuri urgente de impulsionare a lucrărilor şi scurtarea termenelor de finalizare, în data de 29 iulie 2011, transportatorii români primesc prin intermediul unui comunicat de presă un răspuns halucinant: "Începând cu data de 29 iulie 2011, se introduce o restricţie temporară de circulaţie, în zilele de luni până vineri, între orele 12.00-20.00, pe DN7, sectorul cuprins între km 170+750 (intersecţia DN7 cu DN67- limita municipiului Râmnicu Vâlcea, judeţul Vâlcea) şi km 258+230 (intersecţia DN7 cu DN1-Veştem, judeţul Sibiu) pentru vehiculele rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 7,5 tone, altele decât cele destinate exclusiv transportului de persoane şi a vehiculelor cu regim prioritar."

Până când stimaţi tovarăşi? Cât durează această restricţie? Contractul de execuţie al lucrării chiar nu prevede termen de finalizare? Până când această bătaie de joc la adresa transportatorilor rutieri? Este chiar aşa de greu ca ministerul să înţeleagă ce înseamnă transportul rutier pentru economia acestei ţări? Şi pentru fiecare dintre noi? De ce este mai important transportul turistic decât cel comercial de mărfuri? - Turiştii ce pun pe masă atunci când ajung la hotel?

Nu credem că doamna Ministru Anca Boagiu este la curent cu această măsură restrictivă pe perioadă nedeterminată pentru că nu ar fi putut-o accepta.

Cine suportă costurile de operare suplimentare pentru folosirea rutelor ocolitoare şi acestea restricţionate pe timpul zilei şi sezonului estival?

Când vom avea un minim de respect pentru contribuabilul de rând şi vom afişa la loc vizibil pentru fiecare lucrare în parte - executantul, costul şi termenul de finalizare al lucrării?

Când vor înţelege lucrătorii de la drumuri faptul că cel mai important capitol la o lucrare care blochează sau îngustează drumul este termenul de realizare, astfel încât să lucreze zi şi noapte, continuu, cu toată capacitatea, până la finalizarea ei? Şi acesta să fie afişat la vedere pentru toţi utilizatorii drumului.

Doamnă Ministru, cu tot respectul, le puteţi adresa aceste întrebări colegilor de la CNADNR?

Ar trebui să cunoaştem răspunsul şi acesta să fie transmis tot printr-un comunicat de presă.

Vă mulţumim în numele transportatorilor rutieri!


Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 13.000 membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.







Ultima modificare a paginii: 03.08.2011

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii