UNTRR


COMUNICAT DE PRESĂ: Implementarea unui sistem de Info Trafic în România este o necesitate pentru transportatorii rutieri

01.06.2010

COMUNICAT DE PRESĂ
Implementarea unui sistem de Info Trafic în România este o
 necesitate pentru transportatorii rutieri

Având în vedere că în întreaga Europă de vest sunt disponibile sisteme de Info Trafic la bordul vehiculelor rutiere care circulă pe drumurile europene, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită autorităţilor române să asigure implementarea şi punerea în funcţiune a unui sistem de Info Trafic în România.

Apreciind că sistemele de Info Trafic europene cu transmitere RDS (Radio Data Systems) şi TMC (Traffic Management Channel) sunt deosebit de necesare pentru buna desfăşurare a activităţii operatorilor de transport rutier, UNTRR propune implementarea etapizată a unui sistem de Info Trafic în România, după cum urmează:

- Într-o primă etapă, sistemul de  Info Trafic  poate fi bazat pe transmitere radio (voce şi RDS) a informaţiilor cu privire la situaţiile dificile ale traficului rutier din toată ţara, în baza informaţiilor primite de la:

  • Poliţia Rutieră şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU): informaţii referitoare la accidente, incidente rutiere datorită cărora traficul este perturbat, conducători care merg pe autostrada pe contrasens,
  • Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR): informaţii referitoare la situaţia drumurilor (drumuri blocate, lucrări, circulaţie pe o banda, semaforizări, etc),
  • Administraţia Naţională de Meteorologie (INMH): atunci când sunt prezente fenomene meteo deosebite (ceaţă foarte deasă, carosabil inundat după ploi puternice, zăpadă, grindină, etc).


- Într-o a doua etapă,  dezvoltarea TMC (Traffic Management Channel) care permite utilizarea sistemelor de navigaţie în mod eficient, prin afişarea informaţiilor disponibile încă din etapa 1, şi în plus - posibilitatea calculării unor trasee ocolitoare.

Implementarea unui sistem de Info Trafic în România conform modelului european va contribui la creşterea siguranţei rutiere şi la îmbunătăţirea eficienţei activităţii operatorilor de transport rutier, care sunt încorsetaţi de reglementari extrem de dure în zona timpilor de conducere şi de odihnă, şi totodată supuşi unor presiuni concurenţiale uriaşe la nivel european.

Spre exemplu dacă pe Info Trafic sau pe display navigaţie este indicat un blocaj peste 30-50 km, fie se utilizează o rută ocolitoare dacă este disponibilă, fie şoferii profesionişti pot opri în locuri special amenajate, pentru a nu îşi compromite timpul de conducere aferent zilei respective (reamintim că potrivit Regulamentului european 561/2006, un şofer profesionist poate conduce maxim 9 ore zilnic, în perioade de maxim 4 ore şi 30 minute urmate obligatoriu de o pauză, cu maxim două depăşiri cu câte  o ora în cadrul unei săptămâni, limitat la 56 ore într-o săptămână şi nu mai mult de 90 de ore pe parcursul a doua săptămâni consecutive).





Ultima modificare a paginii: 01.06.2010

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii