UNTRR


COMUNICAT DE PRESĂ, 6 IUNIE 2014: În loc să aducă la buget un plus de 50 milioane euro lunar, acciza suplimentară provoacă un minus de peste 11 milioane euro lunar !

COMUNICAT DE PRESĂ

6 iunie 2014

 

În loc să aducă la buget un plus de 50 milioane euro lunar, acciza suplimentară provoacă un minus de peste 11 milioane euro lunar !

 

 

Cu toate că prin introducerea accizei suplimentare, statul preconzia o creștere a veniturilor la bugetul de stat,  acum nu mai există niciun dubiu că efectul este exact invers, înregistrându-se pierderi la bugetul de stat.


Statul român își  propusese să încaseze 50,6 milioane  Euro lunar din supra-acciză, din care cca 36 milioane Euro din acciza suplimentară la motorină și  cca 15 milioane Euro din acciza suplimentară la benzină.


Statisticile au confirmat că s-a încasat cu cca 11 milioane de Euro mai puțin decât în luna martie, din care 3 milioane Euro mai puțin la motorină  și 8 milioane Euro mai puțin la benzină.


Astfel, statul român a încasat cu 61 milioane Euro mai puțin față de estimările avute în momentul introducerii accizei suplimentare.


În schimb, statul recuperează la rata de schimb Euro/Leu utilizată în 2014, nesocotind articolul 13 din Directiva 96/2003, aplicând o rată originală românească de 1 Euro =4,738 Lei, în loc de 1Euro=4,462 lei -  rata din  prima zi lucrătoare din luna octombrie 2013, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și care se aplică de la data de 1 ianuarie a următorului an calendaristic!

Un curs valutar cu 6,2% mai mare decât cel legal!


În cazul declanșării procedurii de infringement de către Comisia Europeană, această diferență  de 0,276 lei/litru va putea fi recuperată de la statul roman!

Pentru informații suplimentare despre cadrul european, practicile altor țări, soluții posibile în România precum și observațiile UNTRR la Procedura propusă - puteți accesa old.untrr.ro

 

***

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 13.000 membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.





Ultima modificare a paginii: 06.06.2014

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii