UNTRR


COMUNICAT DE PRESĂ, 29 august 2014: Guvernul Francez a luat măsuri care pot escalada vandalismul în transporturile rutiere europene

COMUNICAT DE PRESĂ

29 august 2014


Guvernul Francez a luat măsuri care pot escalada vandalismul în transporturile rutiere europene


UNTRR solicită autorităților române şi europene măsuri de urgenţă pentru a determina Franţa şi Belgia să retragă imediat noile reglementări privind introducerea de sancțiuni drastice dacă perioada de repaus săptămânal normală a şoferilor profesionişti se efectuează în cabina vehiculului. Solicităm Guvernului Francez anularea imediată a acestor măsuri fundamental contradictorii cu valorile UE! În caz contrar, recomandăm Franţei ieşirea din UE!
 
UNTRR solicită Guvernului Român şi Comisiei Europene măsuri de urgenţă pentru retragerea imediată a noilor reglementări anticoncurenţiale şi anti-europene recent introduse de Franţa şi Belgia, privind aplicarea de sancțiuni drastice dacă perioada de repaus săptămânal normală se efectuează în cabina vehiculului:

 

  • În data de 21 iunie 2014 a intrat în vigoare în Belgia decretul regal prin care se interzice efectuarea perioadei de repaus săptămânal normală în cabina vehiculului. Sancțiunea pentru nerespectarea acestei prevederi poate ajunge la 1800 euro.

 

  • În data de 10 iulie 2014 a fost adoptată în Franța, Legea nr.2014-790 privind lupta pentru combaterea concurenței sociale neloiale prin care este interzis conducătorilor auto să efectueze perioada de repaus săptămânal normală în cabina vehiculului. Nerespectarea acestei legi se consideră infracțiune și este pasibilă de amendă de 30.000 euro și un an de închisoare.

Asociaţia noastră îşi exprimă îngrijorarea faţă de astfel de abordări juridice la nivel naţional ale Regulamentului European nr. 561/2006 al cărui scop este, de fapt, armonizarea anumitor dispoziții ale legislației sociale în domeniul transporturilor rutiere, în spiritul liberalizării pieţei de transport rutier în UE.


Este inacceptabil ca, sub egida populistă a luptei împotriva dumping-ului social, unele State Membre ale UE să adopte măsuri protecţioniste, promovate cu singurul scop de a deveni un instrument utilizabil împotriva concurenței europene în domeniul transporturilor. Din această perspectivă, astfel de inițiative naționale sunt de condamnat și nu au nicio legătură cu spiritul Uniunii Europene și scopul acesteia pe termen mediu și lung - piața unică.


Măsurile aplicate de Belgia şi de Franţa exced orice sancțiune, fiind foarte restrictive, neadecvate pentru încălcarea săvârșită, total neproporționale și cu siguranță discriminatorii pentru că nu sunt aplicabile transportatorilor rezidenți care, în mod evident, nu își efectuează perioada de repaus săptămânal în cabina vehiculului, ci acasă.


În plus, aceste posibile amenzi nu afectează numai transportatorii și conducătorii auto, dar sunt puse în pericol și bunurile de miliarde de euro pe care aceștia le transportă în fiecare zi. Membri ai asociaţiei noastre, ca şi transportatori polonezi au raportat incidente similare produse într-o parcare din Franţa, în care le-au fost sparte anvelopele remorcilor în timpul repausului de noapte al şoferilor. Deşi aceste incidente devin tot mai frecvente, în loc să ia măsuri de creştere a siguranței în parcări, Guvernul Francez introduce măsuri protecționiste împotriva operatorilor de transport străini, care pot escalada vandalismul în sectorul transporturilor rutiere.


Faţă de această situaţie fără precedent, credem cu tărie că este nevoie urgentă de o clarificare la nivel european şi considerăm că România, alături de celelalte state membre și de Comisia Europeană nu trebuie să tolereze astfel de abordări ale unui alt stat membru,  care ori se comportă normal, ori se retrage din Uniunea Europeană. În caz contrar, riscăm escaladarea unei competiții între statele membre în care se poate ajunge la amenzi de sute de mii de euro și zeci de ani pușcărie pentru contravenţii stabilite la nivel naţional, şi nu în legislaţia europeană, mai ales că astfel de reglementări naţionale vor fi aplicate doar străinilor, rezidenţii efectuând repausul săptămânal normal acasă.

UNTRR a solicitat Comisiei Europene să întreprindă de urgență toate măsurile legale și demersurile de dialog instituțional pentru a determina autoritățile franceze şi belgiene să retragă imediat măsurile recent adoptate, orientate împotriva firmelor de transport din alte State Membre şi cu impact direct asupra celor din Europa de Est.


UNTRR solicită Guvernului Român să reprezinte activ interesele și drepturile operatorilor de transport rutier români astfel încât aceștia sa nu fie sancționați în mod abuziv, bazat pe legislații naţionale ale unor State Membre care prevăd amenzi extrem de disproporționate față de fapta comisă.

***

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 13.000 membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.





Ultima modificare a paginii: 29.08.2014

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii