COMUNICAT DE PRESĂ, 28 martie 2014: Rambursarea accizei suplimentare menține competitivitatea firmelor de transport, limitează impactul creșterii prețurilor asupra populației, fără afectarea bugetului de stat
COMUNICAT DE PRESĂ
28 martie 2014
Rambursarea accizei suplimentare menține competitivitatea firmelor de transport, limitează impactul creșterii prețurilor asupra populației, fără afectarea bugetului de stat
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România salută deschiderea Guvernului României și a domnului Prim-Ministru, Victor Ponta, pentru consultări și elaborarea unui act normativ cu privire la recuperarea accizei la carburant pentru firmele de transport marfă și pasageri.
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România a avut în ultimele zile, o serie de consultări cu membrii Guvernului, pentru a expune atât impactul pe care îl va avea majorarea accizei la carburant asupra economiei și a industriei transporturilor rutiere, cât și identificarea de măsuri care să permită companiilor de transport să recupereze o parte din acciza plătită.
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România consideră că recuperarea accizei la carburant va ajuta la menținerea competitivității la nivel regional a firmelor de transport marfă și persoane, dar mai mult decât atât, aceasta măsură nu va avea un impact negativ asupra consumatorului român din cauza prețurilor carburanților generate de introducerea accizei. Totodată, recuperarea accizei va permite menținerea costurilor plătite de pasageri în acest moment.
Astăzi, acciza pentru motorină se poate recupera în șase țări din Uniunea Europeană: Belgia, Franța, Spania, Italia, Ungaria și Slovenia. În mod similar, măsura recuperării accizei la motorină în România, nu se va aplica numai transportatorilor români, ci oricărui transportator din Uniunea Europeană care îndeplinește aceleași condiții și alimentează cu carburant din România. Așa cum și noi, din România, recuperăm acciza din cele șase state.
« Încercăm prin consultări, să găsim împreună cu Guvernul României, Ministerul Finanțelor Publice, soluții optime care să reducă impactul negativ pe care îl are introducerea acestei măsuri. În acest moment, ne dorim să se înțeleagă faptul că noi avem aceste solicitări nu doar pentru industria transporturilor rutiere, ci, în primul rând, pentru consumatorul român care, altfel, va suporta o parte importantă din acciza suplimentară, și nu prea are din ce. Ne bucură faptul că eforturile noastre au fost luate în considerare de Guvernul României și credem cu tărie că se va găsi formula corectă ce va fi reglementată, săptămâna viitoare, printr-un act normativ. Actul normativ va trebui să stipuleze trei aspecte esențiale: cui se rambursează acciza la motorină, când și cât. Detaliile de procedură referitoare la documente justificative care să confirme achiziția pe factură a carburantului, precum și faptul că a fost utilizată de autovehicule eligibile, vor fi reglementate prin norme de aplicare într-o manieră simplă și eficientă, bazată pe modele existente în celelalte state UE în care se aplică această procedură. Discuțiile vizează rambursarea trimestrială a procentului de acciză recuperabil, precum și beneficiarii direcți ai acestei facilități, firmele de transport marfă care operează autovehicule de transport marfă de peste 7,5t și firmele de transport pasageri care operează autovehicule de peste 1+8 locuri, de transport public (contra cost) și în cont propriu licențiat. Totodată, propunerea noastră este ca rambursarea să fie de 5 eurocenți/litru deoarece pe baza evaluărilor de impact realizate și cu furnizorii de carburant, rambursarea unei părți mai reduse din acciza suplimentară poate conduce la scăderea volumului de carburant consumat, cifra avansată reprezintă pragul minim care să permită menținerea volumului de motorină consumat în prezent.” , a declarat dl. Radu Dinescu, Secretar General U.N.T.R.R
Pentru informații suplimentare despre cadrul european, practicile altor țări și soluții posibile în România puteți accesa old.untrr.ro
* * *
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 13.000 membri - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.