UNTRR


COMUNICAT DE PRESĂ, 26 MARTIE 2015: MKFE, UNTRR, ZMPD, CESMAD Bohemia şi  LINAVA – asociaţiile transportatorilor rutieri reprezentând companii de transport din Ungaria, România, Polonia, Republica Cehă și Lituania - au semnat o petiție comună adresată Parlamentului European şi înmânată domnului Istvan Ujhelyi - vicepreședinte al Transporturilor PE și Comitetul de Turism, în timpul protestului organizat la Bruxelles, în fața Parlamentului European la 25 martie 2015

26.03.2015
Comunicat de presa
 
MKFE, UNTRR, ZMPD, CESMAD Bohemia şi  LINAVA – asociaţiile transportatorilor rutieri reprezentând companii de transport
din Ungaria, România, Polonia, Republica Cehă și Lituania - au semnat o petiție comună adresată Parlamentului European
şi înmânată domnului Istvan Ujhelyi - vicepreședinte al Transporturilor PE și Comitetul de Turism,
în timpul protestului organizat la Bruxelles, în fața Parlamentului European la 25 martie 2015
 
Asociaţiile transportatorilor rutieri reprezentând companii de transport - MKFE, UNTRR, ZMPD, CESMAD Bohemia şi LINAVA din Ungaria, România, Polonia,Republica Cehă şi Lituania – au protestat împreună împotriva măsurilor neoprotecţioniste precum legea MiLog si legea Macron.
 
Transportatorii rutieri polonezi, români, maghiari, cehi şi lituanieni solicita verificarea reglementărilor cu privire la legea germana a salariului minim pentru şoferii care fac operaţiuni transfrontaliere, tranzit sau cabotaj pe teritoriul Germaniei. Petiţia comună stipulează ca includerea şoferilor angajaţi de companii în ţările noastre, în prevederile legii MiLog încalcă principiul suveranităţii. Atunci când ţările noastre au aderat la Uniunea Europeană, ne-am bucurat datorită perspectivei liberei circulații a bunurilor și serviciilor. Am salutat investiţiile germane în ţările noastre, înţelegând totodată că şi noi ne-am asumat dificultăţile şi riscurile unei competiţii pentru o poziţie puternică într-o piaţă comună. Legea MiLoG (și planificata Lege Macron) este o lovitură dată valorilor europene fundamentale. Se întrerupe relația de cooperare pe termen lung cu partenerii germani, cresc costurile în special între Germania și estul Europei, ne impune noi sarcini administrative nejustificate, obligația de a ține evidența companiilor noastre într-o limbă străină și obligația de a fi supuse controlului autorităților unui stat străin - la domiciliu. Uniunea Europeană a fost creată ca o comunitate de interese economice, în care fiecare stat a sacrificat o parte din propriile sale avantaje pentru construirea binelui comun. Legea MiLoG în ceea ce privește domeniul său actual de aplicare - este un pas în direcția opusă, este o încercare de a impune anumite interese proprii altora. Germania este convinsă că acționează în conformitate cu legislația europeană, ne îndoim serios acest lucru și ne temem că măsurile  sale emblematice vor avea un impact imprevizibil pe piața europeană de transport rutier. Solicităm Parlamentului European să oprească  MiLoG! Companiile de transport pe care le reprezentăm sunt extreme de dezamăgite de noile prevederi protecţioniste. Avem perspective diferite asupra libertăţii de a ne conduce afacerile în Europa. Dupa extinderea Uniunii Europene, am lucrat împreună din greu, mulți ani. Am construit împreună bunăstarea noastră comună și am învățat reciproc respectul, în ciuda faptului că poziția noastră economică a fost și este mai slabă. Poate va veni timpul când vom egaliza salariile angajaților noștri. Acesta va fi un motiv pentru a sărbători împreună. Salariile trebuie însă să rezulte din posibilitățile noastre reale si deciziile noastre de piață, și nu de la așteptările guvernelor altor state.
 
Utilizarea forței de muncă mai ieftină (în comparație cu ce nivel de salarizare?) de ce ar crea o concurență "neloială"? – după cum am auzit de multe ori în discuție tot mai neclară în UE cu privire la așa-numitul, social dumping " și impactul acestuia asupra mediului concurențial echitabil. Concurență legală care este un principiu al pieței unice nu poate fi pusă la îndoială și nu ar trebui să fie retrogradată ca un simplu act de "dumping social". Noi credem că facilitarea transportului rutier de mărfuri în piața unică europeană - prin creșterea eficienței - contribuie la creșterea nivelului de trai și la îmbunătățirea competitivității întregii U.E, prin urmare, organizațiile noastre ar dori să vadă continuarea liberalizării în loc de noi bariere comerciale. Solicităm Parlamentului European să îşi bazeze discuțiile profesionale pe argumente economiei de piață, pentru a opri de ruperea pieţei interne a UE, pentru a preveni 28 de salarii minime diferite! "
 
Dl. Radu Dinescu - Secretar General UNTRR - a înmânat domnului Istvan Ujhelyi - Vicepreședinte, Comisia de transport și turism, Parlamentul European, petiția comună, în fața protestatarilor. Dl. Istvan Ujhelyi a prezentat petiția și protestul asociațiilor în cadrul sesiunii plenare a Parlamentului European în cadrul căreia s-a discutat despre protecționism în UE - salariul minim în sectorul transporturilor, inclusiv o declarație a Comisiei cu privire la respectarea dreptul european de către prevederile germane cu privind salariul minim în sectorul transporturilor.
 
Comisarul European pentru Transporturi, dna. Violeta BULC, a declarat in cadrul sesiunii plenare că CE saluta stabilirea unui salariu minim, insa CE nu a ajuns încă la  o decizie în ceea ce priveşte respectarea de către legea germană a salariului minim a legislaţiei Uniunii Europene, având nevoie să continue investigaţia şi procedurile. De asemenea a declarant că CE va tine cont de îngrijorările şi problematicile ridicate de către membrii Parlamentului European care subliniau necesitatea clarificării cât mai repede posibil a situaţiei prezente. A arătat totodată că CE va pregati un nou pachet de măsuri pentru transportul rutier până în 2016 pentru a întări măsurile sociale şi regulamentele. 
Solicităm Parlamentului European să oprească MiLoG!
 
Dacă în UE regulile sunt făcute de către Comisia Europeană și Parlamentul European, și nu de către Bundestagul german, atunci legea MiLoG trebuie să fie suspendată până la clarificarea problemei la nivelul UE.
 
Cerem Comisiei Europene și Parlamentului European să anuleze dispozițiile MiLoG pentru companiile de transport rutier stabilite în alte țări decât Germania!
 
  
 
* * *

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 13.000 membri - operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.





Ultima modificare a paginii: 26.03.2015

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii