UNTRR


COMUNICAT DE PRESĂ, 16.06.2016: UNTRR și asociațiile transportatorilor rutieri din Portugalia, Spania, Bulgaria, Republica Cehă, Slovacia, Estonia, Letonia, Lituania, Ungaria, Polonia, Republica Moldova, Ucraina și Turcia au organizat în data de 14 iunie 2016 un protest la Bruxelles în fața Comisiei Europene împotriva escaladării neoprotecționismului în transporturi și lipsei de acțiune a Comisiei Europene

16.06.2016

 

COMUNICAT DE PRESĂ

UNTRR și asociațiile transportatorilor rutieri din Portugalia, Spania, Bulgaria, Republica Cehă, Slovacia, Estonia, Letonia, Lituania, Ungaria, Polonia, Republica Moldova, Ucraina și Turcia au organizat în data de 14 iunie 2016 un protest la Bruxelles în fața Comisiei Europene împotriva escaladării neoprotecționismului în transporturi și lipsei de acțiune a Comisiei Europene

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a organizat, în data de 14 iunie 2016, împreună cu asociațiile operatorilor de transport rutier internațional din alte 10 State Membre UE precum și din 3 țări non-UE - ANTRAM (Portugalia), ASTIC (Spania), AEBTRI (Bulgaria), CESMAD BOHEMIA (Republica Cehă), CESMAD Slovacia (Slovacia), ERAA (Estonia), LATVIJAS AUTO (Letonia), LINAVA (Lituania), MKFE (Ungaria), ZMPD (Polonia), AITA (Republica Moldova), ASMAP-UA (Ucraina) și TOBB (Turcia) - un protest în fața Comisiei Europene exprimând nemulțumirea industriei de transport rutier cu privire la lipsa de acțiune a Comisiei Europene față de escaladarea măsurilor protecționiste  în cadrul UE, precum legile salariului minim din Franța (MACRON) și Germania (MiLoG) impuse abuziv transportatorilor rutieri străini.

O delegație formată din Radu Dinescu, Secretar General UNTRR, Jan Buczek, Președinte ZMPD și Vojtech Hromir, Secretar General CESMAD BOHEMIA, a depus la Comisia Europeană o rezoluție comună semnată de asociațiile transportatorilor rutieri din cele 14 țări,  prin care se solicită Comisiei Europene măsuri urgente împotriva măsurilor protecționiste care afectează transportatorii rutieri în cadrul UE, respectiv anularea aplicării regulilor MILOG și Loi Macron operatorilor străini care efectuează transporturi rutiere internaționale pe teritoriul Germaniei sau Franței. Legislația europeană în domeniul transporturilor rutiere ar trebui să stabilească la Bruxelles, nu la Paris sau Berlin.

”Prin acest protest am vrut sa atragem atenția asupra măsurilor neoprotecționiste care au invadat sectorul transporturilor rutiere în ultima perioadă. Franța va impune, de la 1 iulie 2016, transportatorilor rutieri români și din alte State membre UE să le plătească șoferilor salariul minim din Franța pentru operațiunile de transport rutier internațional efectuate pe teritoriul acestei țări.  Impactul acestei noi măsuri protecționiste asupra sectorului de transport rutier este imens, aducând poveri administrative, organizaționale și financiare foarte mari și conducând la creșterea dramatică a costurilor, pierderea competitivității, iar în cele din urmă excluderea de pe alte piețe. Legea Macron se alătură astfel și altor măsuri neoprotecționiste din ultimii ani care afectează libera circulație a mărfurilor și serviciilor, precum legea salariului minim din Germania – MiLoG (2015), legile naționale adoptate de Franța și Belgia (2014) care interzic șoferilor profesioniști efectuarea odihnei săptămânale normale în vehicul sau regulile naționale privind cabotajul și transportul internațional în Danemarca și Finlanda (2013)”, a declarat Radu Dinescu, Secretar General UNTRR.

Rezoluția comună a asociațiilor de transport rutier din cele 14 țări, precum și imagini din timpul protestului organizat la Bruxelles sunt disponibile aici și pe   http://www.stopneoprotectionism.eu/

Totodată, UNTRR a participat în data de 15 iunie 2016 la reuniunea grupului de lucru al Comitetului de Dialog Social European în sectorul transporturilor alături de reprezentanți ai Comisiei Europene, reprezentanți ai IRU Bruxelles și ai asociațiilor UE membre IRU din Polonia, Grecia, Marea Britanie, Olanda, Danemarca, Estonia, Germania, Franța, Spania, Suedia, Italia, precum și reprezentanți ai ETF - Federația Europeană a Lucrătorilor in Transporturi.

Directoratul General pentru Ocuparea Forței de Muncă, Afaceri Sociale şi Incluziune (DG EMPL) a prezentat propunerile Comisiei Europene de revizuire a Directivei din 1996 privind detașarea lucrătorilor în cadrul prestării de servicii și dimensiunea detașării în transportul rutier. Directiva se aplică transportului rutier, dacă anumite condiții sunt îndeplinite. Condițiile specifice vor fi tratate de DG MOVE în cadrul inițiativelor rutiere. Comisia Europeană admite că situația actuală nu este clară, considerând că există un consens privind aplicarea Directivei detașării la cabotaj, precum și cu privire la faptul că tranzitul este exclus, însă recunoscând că pentru celelalte tipuri de operațiuni de transport internațional aplicarea este neclară.

UNTRR a precizat că Directiva detașării nu poate fi aplicată sectorului transporturilor rutiere, având în vedere mobilitatea ridicată a angajaților din acest sector, solicitând ca prin revizuirea Directivei, transportul rutier să fie exclus din domeniul de aplicare al acesteia similar modului în care este exclus transportul maritim - respectiv prin completarea art.1 alin (2) al actualei Directive, în care se precizează că prevederile acesteia nu se aplică personalului navigant al întreprinderilor din cadrul marinei comerciale cu precizarea că Directiva detașării nu se aplică nici personalului mobil din domeniul transporturilor rutiere. 

UNTRR a mai arătat că actuala Directivă a detașării a determinat interpretări naționale protecționiste precum loi Macron - Franța și MiLoG- Germania, cu impact negativ asupra transportatorilor români și din alte țări.

Reamintim că recent, miniștrii transporturilor din Bulgaria, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, România, Slovacia și Slovenia au semnat o scrisoare comună adresată Comisarului European pentru Transporturi, Violeta Bulc, și Comisarului European pentru ocuparea forței de muncă, afaceri sociale, competențe și mobilitatea forței de muncă, Marianne Thyssen, prin care îndeamnă Comisia Europeană să ia măsuri urgente împotriva măsurilor protecționiste adoptate în ultima perioadă de țări precum Germania sau Franța care restricționează libera circulație a mărfurilor și a serviciilor în interiorul Uniunii Europene.

Varianta completă a scrisorii adresată celor doi comisari europeni în limba engleză, alături de traducerea în limba română, o puteți consulta aici.

* * *

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesionalã și patronalã, neguvernamentalã, independentã, apoliticã, fondatã în 1990 pe principii democratice, care promoveazã și apãrã interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare pânã în prezent peste 14.000 membri - operatori care efectueazã transporturi interne și internaționale de marfã și persoane.





Ultima modificare a paginii: 16.06.2016

x

Acest site foloseste cookies pentru stocarea diferitelor informatii utile navigarii. Prin continuarea utilizarii site-ului, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii